/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Mc med "rigtig" generator
Fra : oz3bto


Dato : 28-07-11 13:41

Er der en MC der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?



 
 
Matthias H. Matthies~ (28-07-2011)
Kommentar
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 28-07-11 14:20

Den 28-07-2011 14:41, oz3bto skrev:
> Er der en MC der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?
>
>
BMW´s boksermotorer har remtræk til generatoren. Den ligger oven på motoren.
Hilsen Matthias

Villy Olsen (28-07-2011)
Kommentar
Fra : Villy Olsen


Dato : 28-07-11 21:16

Velocette og Nimbus kakkelovnsrør har remtrukket dynamo, og er de to jeg
lige kommer i tanke om.
Jeg er sikker på at der er mange flere.
Hilsen Villy


"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse
news:4e3161e9$0$308$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 28-07-2011 14:41, oz3bto skrev:
>> Er der en MC der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?
>>
>>
> BMW´s boksermotorer har remtræk til generatoren. Den ligger oven på
> motoren.
> Hilsen Matthias



p.jarnbak (29-07-2011)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 29-07-11 00:04

On 28-07-2011 15:20, Matthias H. Matthiessen wrote:
> Den 28-07-2011 14:41, oz3bto skrev:
>> Er der en MC der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?
>>
>>
> BMW´s boksermotorer har remtræk til generatoren. Den ligger oven på
> motoren.
> Hilsen Matthias
Og de gamle k75/100/1100/1200 har også en "rigtig generator"hvor
remhjulet er skiftet ud med en "cup" til en gummi kobling.
K75/100 og tidlig k1100 35 amp
k1100 efter 93 50 amp
k1200 60amp
M.v.h. Palle.



Edvard (30-07-2011)
Kommentar
Fra : Edvard


Dato : 30-07-11 10:12

On 28 Jul., 14:41, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> Er der en MC  der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?

De første Moto Guzzi 700 cc V motor modeller (Ambassadeur) mm.

Mon ikke også Münch Mammuth - Det var jo en NSU TTS motor der lå i
dem.

Edvard Korsbæk

Armand (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-08-11 22:42

Den 28-07-2011 14:41, oz3bto skrev:
> Er der en MC der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?
>
>
For at spare bredde på motorblokken blev det meget almindeligt fra
starten af 80'erne at fjerne generatoren fra krumtappens ene ende og
placere den bag cylinderne, v.h.a. et nødvendigt kædetræk.

Egentlig var den seks-cylindrede Benelli Sei først til at udnytte
tricket (men dé gik sjovt nok tilbage til den oprindelige montering på
den senere 900'er),og Honda tog fidusen op da de lavede déres
seks-cylindrede CBX (1000) - De tilsvarende firecylindre Bol d'Or
-motorer nød derimod ikke godt af konstruktionen.
Yamaha XJ650 er SVJH den første firecylindrede jég oplevede med detaljen.

Jeg vil tro at stort set alle moderne firecylindrede (V2'ere har ikke
samme problem med at være bred over over krumtappen) motorcykler har
deres generator liggende bag cylinderblokken/ovenpå gearkassen!

--
Armand.

Edvard (02-08-2011)
Kommentar
Fra : Edvard


Dato : 02-08-11 02:24

Somme tider ville jeg ønske, jeg kunne holde kæft med tilbagevirkende
kraft...

Er der en MC der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?

med ydmyg hilsen

Edvard
On 1 Aug., 23:41, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Den 28-07-2011 14:41, oz3bto skrev:> Er der en MC  der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?
>
> For at spare bredde på motorblokken blev det meget almindeligt fra
> starten af 80'erne at fjerne generatoren fra krumtappens ene ende og
> placere den bag cylinderne, v.h.a. et nødvendigt kædetræk.
>
> Egentlig var den seks-cylindrede Benelli Sei først til at udnytte
> tricket (men dé gik sjovt nok tilbage til den oprindelige montering på
> den senere 900'er),og Honda tog fidusen op da de lavede déres
> seks-cylindrede CBX (1000) - De tilsvarende firecylindre Bol d'Or
> -motorer nød derimod ikke godt af konstruktionen.
> Yamaha XJ650 er SVJH den første firecylindrede jég oplevede med detaljen.
>
> Jeg vil tro at stort set alle moderne firecylindrede (V2'ere har ikke
> samme problem med at være bred over over krumtappen) motorcykler har
> deres generator liggende bag cylinderblokken/ovenpå gearkassen!
>
> --
> Armand.


Armand (02-08-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-08-11 10:44

Den 02-08-2011 10:24, Edvard skrev:
> Somme tider ville jeg ønske, jeg kunne holde kæft med tilbagevirkende
> kraft...
>
> "Er der en MC der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?"
>
> med ydmyg hilsen
>
> Edvard
>
Hæ!
'Tilbagevirkende kraft' burde være almindelig feature på alle
newsreadere

--
Armand.

Steen Gruby (02-08-2011)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-08-11 20:53

On Tue, 2 Aug 2011 01:24:05 -0700 (PDT), Edvard <Edvard@bb-soft.dk>
wrote:

Hej Edvard.

>Somme tider ville jeg ønske, jeg kunne holde kæft med tilbagevirkende
>kraft...
>
> Er der en MC der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?
>
Jeg er ikke ret sikker.
Velocette f.eks. havde fladrem og senere kilrem, men IKKE generator.
Den havde dynamo.

Visse gamle modeller med sammenbygget magnet og dynamo havde kæde, men
igen - der er tale om dynamo.

Jeg kan have mine tvivl om kombinationen rem & generator.
Kæde & generator findes sikkert - Jeg ved blot ikke hvem der har
benyttet det.

--
Steen Gruby
Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.
NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960 alle på www.gruby.dk

Henrik Jensen (03-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Jensen


Dato : 03-08-11 12:30

> Jeg kan have mine tvivl om kombinationen rem & generator.
> Kæde & generator findes sikkert - Jeg ved blot ikke hvem der har
> benyttet det.


Var en gammel Moto-Guzzi 700 som edvard også skriver med rem?


Henrik



Ukendt (05-08-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-08-11 09:02

On Tue, 02 Aug 2011 21:53:25 +0200, Steen Gruby wrote:

> Jeg kan have mine tvivl om kombinationen rem & generator.
> Kæde & generator findes sikkert - Jeg ved blot ikke hvem der har
> benyttet det.

BMW på samtlige R850, R1100, R1150, og R1200. Her ligger generatoren ovenpå
motoren, og drives af fler-ribbe-rem som det kendes på biler af idag.

--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 21-4-2011

Steen Gruby (05-08-2011)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-08-11 09:39

On Fri, 5 Aug 2011 10:02:01 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.
>
>> Jeg kan have mine tvivl om kombinationen rem & generator.
>> Kæde & generator findes sikkert - Jeg ved blot ikke hvem der har
>> benyttet det.
>
>BMW på samtlige R850, R1100, R1150, og R1200. Her ligger generatoren ovenpå
>motoren, og drives af fler-ribbe-rem som det kendes på biler af idag.

Mange tak.
Så var den der jo i virkligheden ,-)

--
Steen Gruby
Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.
NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960 alle på www.gruby.dk

Edvard (02-08-2011)
Kommentar
Fra : Edvard


Dato : 02-08-11 02:22

Spørsmålet var REMTRÆK, ikke kædetræk, der er noget helt andet i min
optik.
mvh
Edvard
On 1 Aug., 23:41, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Den 28-07-2011 14:41, oz3bto skrev:> Er der en MC  der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?
>
> For at spare bredde på motorblokken blev det meget almindeligt fra
> starten af 80'erne at fjerne generatoren fra krumtappens ene ende og
> placere den bag cylinderne, v.h.a. et nødvendigt kædetræk.
>
> Egentlig var den seks-cylindrede Benelli Sei først til at udnytte
> tricket (men dé gik sjovt nok tilbage til den oprindelige montering på
> den senere 900'er),og Honda tog fidusen op da de lavede déres
> seks-cylindrede CBX (1000) - De tilsvarende firecylindre Bol d'Or
> -motorer nød derimod ikke godt af konstruktionen.
> Yamaha XJ650 er SVJH den første firecylindrede jég oplevede med detaljen.
>
> Jeg vil tro at stort set alle moderne firecylindrede (V2'ere har ikke
> samme problem med at være bred over over krumtappen) motorcykler har
> deres generator liggende bag cylinderblokken/ovenpå gearkassen!
>
> --
> Armand.


Ole Mogensen (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 22-08-11 15:58

Den 28-07-2011 14:41, oz3bto skrev:
> Er der en MC der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?
>
>
Tjaa, Moto Guzzi Breva serien

Ole

Ole Mogensen (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 22-08-11 16:02

Den 22-08-2011 16:58, Ole Mogensen skrev:
> Den 28-07-2011 14:41, oz3bto skrev:
>> Er der en MC der er lavet med en rem/kæde trukket generator ?
>>
>>
> Tjaa, Moto Guzzi Breva serien
>
> Ole

Jeg er faktisk i tvivl om 750 IE havde Generatoren ovenpå som de
"rigtige" Guzzier
Den havde nok en Ducati fætter

Ole

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408918
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste