|
| Mail på eget domæne hos Yousee? Fra : Søren Blom |
Dato : 28-07-11 18:20 |
|
Er der nogen her i gruppen, som har erfaring med brug af eget domæne til
mail, når man er Yousee kunde?
Har nogen venner som har fået mail adresser på mit domæne, for et års tid
siden, i al den den tid har de haft deres Internet hos Yousee og har brugt
deres SMTP server, det kan de pludselig ikke længere. Yousse siger at de
spærre for alle udgående mail fra domæner der ikke høre til hos dem, hvilket
vil udlukke alle deres kunder som måtte have eget domæne og bruger det til
mail, men der ikke er en SMTP server tilknyttet domænet. F.eks. bruger jeg
min Internet udbyderes SMTP server, uden problemer. Men er der nogen som
kender noget til det og en løsning, uden enten at skifte mail adresse til en
der er bundet til Yousee eller skifte Internetudbydere?
Venlig Hilsen
Søren Blom
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?
| |
Ivan V. Klattrup (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Ivan V. Klattrup |
Dato : 28-07-11 18:53 |
| | |
Per H. Nielsen (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Per H. Nielsen |
Dato : 28-07-11 19:03 |
|
Søren Blom wrote:
> Er der nogen her i gruppen, som har erfaring med brug af eget domæne
> til mail, når man er Yousee kunde?
Ja.
> Har nogen venner som har fået mail adresser på mit domæne, for et års
> tid siden, i al den den tid har de haft deres Internet hos Yousee og
> har brugt deres SMTP server, det kan de pludselig ikke længere.
> Yousse siger at de spærre for alle udgående mail fra domæner der ikke
> høre til hos dem, hvilket vil udlukke alle deres kunder som måtte
> have eget domæne og bruger det til mail, men der ikke er en SMTP
> server tilknyttet domænet.
Hvis det er dit blom.dk domæne, så ser det ud til ligesom mit eget
domæne at være hostet hos Azero. I så fald er der tilknyttet
SMTP-server: mail.blom.dk på port 587.
--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.
| |
Krabsen (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Krabsen |
Dato : 28-07-11 19:07 |
|
Den 28-07-2011 19:19, Søren Blom skrev:
> Er der nogen her i gruppen, som har erfaring med brug af eget domæne til
> mail, når man er Yousee kunde?
> Har nogen venner som har fået mail adresser på mit domæne, for et års tid
> siden, i al den den tid har de haft deres Internet hos Yousee og har brugt
> deres SMTP server, det kan de pludselig ikke længere. Yousee siger at de
> spærre for alle udgående mail fra domæner der ikke høre til hos dem,
> hvilket vil udlukke alle deres kunder som måtte have eget domæne og bruger det til
> mail, men der ikke er en SMTP server tilknyttet domænet. F.eks. bruger jeg
> min Internet udbyderes SMTP server, uden problemer. Men er der nogen som
> kender noget til det og en løsning, uden enten at skifte mail adresse
> til en der er bundet til Yousee eller skifte Internetudbydere?
Vores erfaring er, at TDC ikke er konsekvent med, om de spærre for
udgående mail fra ikke-kunder. Hos nogle af vore kunder virker
pasmtp.tele.dk (den nævner TDC ikke ) fortrinligt, hos andre ikke.
Er der problemer, vælger vi normalt at anvende domænet som udgående
mailserver. Det kræver naturligvis at domænet er hostet hos et webhotel,
der har en mail-server med SMTP; eller at man køber et mail-hotel.
| |
Lars Raaby (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Lars Raaby |
Dato : 28-07-11 19:10 |
|
Den 28-07-2011 19:19, Søren Blom skrev:
> Er der nogen her i gruppen, som har erfaring med brug af eget domæne til
> mail, når man er Yousee kunde?
> Har nogen venner som har fået mail adresser på mit domæne, for et års tid
> siden, i al den den tid har de haft deres Internet hos Yousee og har brugt
> deres SMTP server, det kan de pludselig ikke længere. Yousse siger at de
> spærre for alle udgående mail fra domæner der ikke høre til hos dem, hvilket
> vil udlukke alle deres kunder som måtte have eget domæne og bruger det til
> mail, men der ikke er en SMTP server tilknyttet domænet. F.eks. bruger jeg
> min Internet udbyderes SMTP server, uden problemer. Men er der nogen som
> kender noget til det og en løsning, uden enten at skifte mail adresse til en
> der er bundet til Yousee eller skifte Internetudbydere?
>
Brug asmtp.yousee.dk eller gør som Per skriver.
--
Venlig Hilsen
Lars Raaby
http://lars.raaby.dk
- nå og hvad så!
| |
Henning (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 28-07-11 20:18 |
|
On Thu, 28 Jul 2011 19:19:43 +0200, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:
>Er der nogen her i gruppen, som har erfaring med brug af eget domæne til
>mail, når man er Yousee kunde?
>Har nogen venner som har fået mail adresser på mit domæne, for et års tid
>siden, i al den den tid har de haft deres Internet hos Yousee og har brugt
>deres SMTP server, det kan de pludselig ikke længere. Yousse siger at de
>spærre for alle udgående mail fra domæner der ikke høre til hos dem, hvilket
>vil udlukke alle deres kunder som måtte have eget domæne og bruger det til
>mail, men der ikke er en SMTP server tilknyttet domænet. F.eks. bruger jeg
>min Internet udbyderes SMTP server, uden problemer. Men er der nogen som
>kender noget til det og en løsning, uden enten at skifte mail adresse til en
>der er bundet til Yousee eller skifte Internetudbydere?
Brug en anden port end 25, check med din smtp-udbyder hvilke han
tillader. Jeg bruger f.eks. 587.
| |
Søren Blom (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Søren Blom |
Dato : 28-07-11 20:59 |
|
"Henning" wrote
Brug en anden port end 25, check med din smtp-udbyder hvilke han
tillader. Jeg bruger f.eks. 587.
Tak for alle jeres svar. Nu viser det sig (efter et opkald til Yousee
support, så langt havde jeg ikke lige tænkt, da jeg skrev mit indlæg), at
der skal åbnes for port 25 i deres yousee konto og så skulle det virke, hvis
det ikke gør (finder jeg ud af fredag) så har jeg et problme, for dem som
problemer er hos, er over 1000 km fra mig og noget teknologi skræmte, så det
at guide dem over telefonen er lidt svært, men det skal nok blive løst.
Venlig Hilsen
Søren Blom
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?
| |
Per H. Nielsen (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Per H. Nielsen |
Dato : 28-07-11 21:11 |
|
Søren Blom wrote:
> Tak for alle jeres svar. Nu viser det sig (efter et opkald til Yousee
> support, så langt havde jeg ikke lige tænkt, da jeg skrev mit
> indlæg), at der skal åbnes for port 25 i deres yousee konto og så
> skulle det virke,
Det er ikke manglende forbindelse på port 25, der er problemet,
som du har beskrevet det, men at YouSee/TDC's SMTP-server på
port 25 ikke accepterer mails med fremmede domæner som afsender.
En YouSee internetopkobling er åben for forbindelse på port 25
til STMP-servere hos YouSee/TDC. Åbning af port 25 er nødvendig,
hvis man vil forbinde til "fremmede" servere på port 25, men
det er vel næppe det, du vil?
> hvis det ikke gør (finder jeg ud af fredag) så har
> jeg et problme, for dem som problemer er hos, er over 1000 km fra mig
> og noget teknologi skræmte, så det at guide dem over telefonen er
> lidt svært, men det skal nok blive løst.
Få dem til at installere et fjernopkoblings-værktøj som f.eks.
TeamViewer, så kan du selv lave opsætningen.
--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.
| |
Philip Nunnegaard (29-07-2011)
| Kommentar Fra : Philip Nunnegaard |
Dato : 29-07-11 18:20 |
|
Søren Blom skrev:
> Tak for alle jeres svar. Nu viser det sig (efter et opkald til Yousee
> support, så langt havde jeg ikke lige tænkt, da jeg skrev mit indlæg),
> at der skal åbnes for port 25 i deres yousee konto og så skulle det
> virke, hvis det ikke gør (finder jeg ud af fredag) så har jeg et
> problme,
Hos mig virker det så ikke at skifte portnummer.
Så jeg må bare fortsætte med konstant at rette min afsenderadresse til
min TDC-adresse.
Jeg har TDC, ikke YouSee.
--
Philip
| |
Chano Andersen (29-07-2011)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 29-07-11 18:56 |
|
Den 29-07-2011 19:20, Philip Nunnegaard skrev:
> Søren Blom skrev:
>
>> Tak for alle jeres svar. Nu viser det sig (efter et opkald til Yousee
>> support, så langt havde jeg ikke lige tænkt, da jeg skrev mit indlæg),
>> at der skal åbnes for port 25 i deres yousee konto og så skulle det
>> virke, hvis det ikke gør (finder jeg ud af fredag) så har jeg et
>> problme,
>
> Hos mig virker det så ikke at skifte portnummer.
> Så jeg må bare fortsætte med konstant at rette min afsenderadresse til
> min TDC-adresse.
>
> Jeg har TDC, ikke YouSee.
>
Du skal ikke kun skifte port, men også skifte til din mail udbyders smtp
server, i stedet for din internet udbyders. Mail udbyderen har
informationer om server navn, portnummer og eventuel kryptering.
- Chano Andersen
| |
Philip Nunnegaard (30-07-2011)
| Kommentar Fra : Philip Nunnegaard |
Dato : 30-07-11 21:41 |
|
Chano Andersen skrev:
> Du skal ikke kun skifte port, men også skifte til din mail udbyders smtp
> server, i stedet for din internet udbyders. Mail udbyderen har
> informationer om server navn, portnummer og eventuel kryptering.
Og de skriver et eller andet sted at man skal bruge internetudbyderens smtp.
Det forstår jeg som at jeg - ligesom trådopretter - aldrig mere vil
kunne sende mail fra disse adresser, fordi webhotellet ikke selv har smtp.
--
Philip
| |
Per H. Nielsen (30-07-2011)
| Kommentar Fra : Per H. Nielsen |
Dato : 30-07-11 23:19 |
|
Philip Nunnegaard wrote:
> Og de skriver et eller andet sted at man skal bruge
> internetudbyderens smtp. Det forstår jeg som at jeg - ligesom
> trådopretter - aldrig mere vil kunne sende mail fra disse adresser, fordi
> webhotellet ikke selv har
> smtp.
Som det fremgår tidligere i tråden, så tyder det på, at trådopretters
mailhotel tilbyder SMTP, så problemet er reduceret til, at brugerne skal
ændre i deres opsætning.
Hvis det i dit tilfælde drejer sig om domænet hitsurf.dk, som du bruger
som afsender her på news, så der det ud til, at Danhost tilbyder SMTP på
mail.hitsurf.dk på både port 25 og 587.
--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.
| |
Philip Nunnegaard (31-07-2011)
| Kommentar Fra : Philip Nunnegaard |
Dato : 31-07-11 05:33 |
|
Per H. Nielsen skrev:
> Hvis det i dit tilfælde drejer sig om domænet hitsurf.dk, som du bruger
> som afsender her på news, så der det ud til, at Danhost tilbyder SMTP på
> mail.hitsurf.dk på både port 25 og 587.
Tak.
Det drejer sig netop om et par domæner som jeg har hos Danhost.
Jeg fandt det også lige selv nu, så det er vist noget nyt at de nu også
tilbyder egen smtp.
Jeg har lige prøvet det også.
I første omgang uden held.
Jeg fik det så løst ved at fjerne fluebenet ved "Min server kræver
godkendelse".
--
Philip
| |
Chano Andersen (01-08-2011)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 01-08-11 17:37 |
|
Den 31-07-2011 06:33, Philip Nunnegaard skrev:
> Tak.
> Det drejer sig netop om et par domæner som jeg har hos Danhost.
> Jeg fandt det også lige selv nu, så det er vist noget nyt at de nu også
> tilbyder egen smtp.
Mon ikke de er blevet nødt til at gøre det, når tendensen lader til at
være, at flere og flere lukker for muligheden for at sende via internet
udbyderens SMTP. (Har oplevet det andre steder end hos TDC, husker dog
ikke hvor)
- Chano Andersen
| |
Philip Nunnegaard (01-08-2011)
| Kommentar Fra : Philip Nunnegaard |
Dato : 01-08-11 19:07 |
|
Philip Nunnegaard skrev:
>> Jeg fandt det også lige selv nu, så det er vist noget nyt at de nu også
>> tilbyder egen smtp.
Chano Andersen skrev:
> Mon ikke de er blevet nødt til at gøre det, når tendensen lader til at
> være, at flere og flere lukker for muligheden for at sende via internet
> udbyderens SMTP. (Har oplevet det andre steder end hos TDC, husker dog
> ikke hvor)
Det er i hvert fald en naturlig konsekvens, hvis der er andre udbydere
end TDC og YouSee der er begyndt med at lukke for muligheden.
I hvert fald er jeg glad for at jeg igen kan holde min private
TDC-mailadresse fri, når jeg skal besvare mails fra besøgende på mine sider.
--
Philip
| |
Frank Damgaard (02-08-2011)
| Kommentar Fra : Frank Damgaard |
Dato : 02-08-11 09:01 |
|
On 2011-08-01 20:07, Philip Nunnegaard wrote:
> Philip Nunnegaard skrev:
>
>>> Jeg fandt det også lige selv nu, så det er vist noget nyt at de nu også
>>> tilbyder egen smtp.
>
> Chano Andersen skrev:
>
>> Mon ikke de er blevet nødt til at gøre det, når tendensen lader til at
>> være, at flere og flere lukker for muligheden for at sende via internet
>> udbyderens SMTP. (Har oplevet det andre steder end hos TDC, husker dog
>> ikke hvor)
>
> Det er i hvert fald en naturlig konsekvens, hvis der er andre udbydere end TDC og YouSee
> der er begyndt med at lukke for muligheden.
problemet er at udbyderens SMTP kan let risikere at blive blacklistet for spam
så det er vel årsag til nogle af de "store" har lukket for andet end deres
egne kunde-mailkonti.
Det er egentlig ikke et problem at lukke hvis ikke der samtidig var "lukket" for
udgående port 25 / SMTP så man kan bruge SMTP fra eget mail/webhotel.
Er der mange tilbage der har lukket på port 25 ?
(og som via kontakt til kundeservice ikke kan åbne?)
>
> I hvert fald er jeg glad for at jeg igen kan holde min private TDC-mailadresse fri, når
> jeg skal besvare mails fra besøgende på mine sider.
TDC har altid været frusterende at bruge til mail, deres serviceniveau
har skuffet meget igennem årene. Engang var det godt for længe længe siden ....
| |
Bertel Lund Hansen (02-08-2011)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 02-08-11 22:58 |
|
Frank Damgaard skrev:
> Det er egentlig ikke et problem at lukke hvis ikke der samtidig var "lukket" for
> udgående port 25 / SMTP så man kan bruge SMTP fra eget mail/webhotel.
Man kan bare bruge den alternative port, 587.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/
| |
Chano Andersen (04-08-2011)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 04-08-11 16:04 |
|
Den 02-08-2011 10:01, Frank Damgaard skrev:
> problemet er at udbyderens SMTP kan let risikere at blive blacklistet for spam
> så det er vel årsag til nogle af de "store" har lukket for andet end deres
> egne kunde-mailkonti.
Ingen tvivl om, at der er en god grund til at de gør det.
> Det er egentlig ikke et problem at lukke hvis ikke der samtidig var "lukket" for
> udgående port 25 / SMTP så man kan bruge SMTP fra eget mail/webhotel.
> Er der mange tilbage der har lukket på port 25 ?
> (og som via kontakt til kundeservice ikke kan åbne?)
Intet problem nogen steder, Telenor, YouSee, TDC, Fullrate, mener jeg
alle blokere. Men de fleste mail udbydere ved det også godt, og bruger
en anden port, enten 465 eller 587.
- Chano Andersen.
| |
Chano Andersen (01-08-2011)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 01-08-11 17:35 |
|
Den 30-07-2011 22:41, Philip Nunnegaard skrev:
> Og de skriver et eller andet sted at man skal bruge internetudbyderens
> smtp.
> Det forstår jeg som at jeg - ligesom trådopretter - aldrig mere vil
> kunne sende mail fra disse adresser, fordi webhotellet ikke selv har smtp.
Løsningen er i så fald at skifte mailhotel, for det bliver mere og mere
almindeligt, at det er nødvendigt at bruge udbyderens SMTP server. Så
det er bare at komme i gang med det samme.
- Chano Andersen
| |
Asbjorn Hojmark (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 28-07-11 20:57 |
|
On Thu, 28 Jul 2011 19:19:43 +0200, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:
> Men er der nogen som
> kender noget til det og en løsning, uden enten at skifte mail adresse til en
> der er bundet til Yousee eller skifte Internetudbydere?
Jeg er (desværre) også Yousee-kunde, og jeg kører mail for mine
domæner hos mit webhotel (Servage). Jeg har sat mine mail-programmer
op til at bruge noget andet end port 25/tcp.
Hvilke muligheder der er, afhænger faktisk mest af webhotellet. Jeg
kører det også krypteret.
-A
PS: Det har den anden fordel, at man ikke skal ændre opsætningen på
sit mail-program, hver gang man tager sin bærbare, sin iPhone, eller
sin iPad med til et 'fremmed' trådløst net.
--
http://www.hojmark.org/
| |
|
|