PS3 Media Server og Mac
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 22-07-11 12:21

Nu kan du spille mov, m4v med undertekster og MKV med undertekster på
din PS3!

Værktøjet hedder "Ps3 media Server", tidligere kendt som "Tversity" og
det er gratis!
Som bevis dette lille slideshow fra TV med PS3 kørende:
http://www.youtube.com/watch?v=Ho7pfXiu97o&feature=player_embedded

Mine indstillinger kan ses her:
http://lyrikfilm.dk/mencoder.tiff

subtitleindstillingerne har direkte indflydelse på om de bliver vist.

På mit WiFi må jeg ikke komme op over 4 megabit i sekundet hvis det skal
virke glat.
Standard DVD rip i Handbrake under normalindstilling holder sig inden
for målene.
Skyd på 3,5 megapixel ved 720p.

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-07-11 12:24

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> writes:

> På mit WiFi må jeg ikke komme op over 4 megabit i sekundet hvis det
> skal virke glat.

Tid til at trække en kabel til din PS3?

Men bortset fra det, rart med en positiv tilbagemelding. Det er jo
"bare" en DLNA-server med et sjovt navn, og dem går jeg og kigger efter.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-07-11 06:34

Den 22/07/11 13.24, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110722 skrev:

> Tid til at trække en kabel til din PS3?
>
> Men bortset fra det, rart med en positiv tilbagemelding. Det er jo
> "bare" en DLNA-server med et sjovt navn, og dem går jeg og kigger efter.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Routeren er Airport Express g? Playstation 3 er g? eller er den n?
Computeren en Macbook Pro fra primo 2011,- må være n(vi snakker wiFi norm)

Så kommer spørgsmålene:
Hvor skal kablet trækkes?
Hjælper det noget?

WiFi streamingen er kun en finurlighed. Jeg har USB i PS3. USB i TV. USB
i PVR optagebox. Fra alle disse USB-porte kan afspilles direkte til TV.
SÃ¥ jeg synes ehgentlig ikke at jeg vinder meget ved at bore igennem
betondækket. (Jeg skal nok have fat i Diamantboringsselskabet.) fra 1.
sal til stueetage og trække en 10-20 meter netværkskabel! Synes du?!

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-11 08:26

> [...]

> betondækket. (Jeg skal nok have fat i Diamantboringsselskabet.) fra
> 1. sal til stueetage og trække en 10-20 meter netværkskabel! Synes

Eftersom du er meget kvalitetsbevidst falder der pr automatik høje
bitrater ud.

Med 100 Mbit kan man overføre cirka 10 MB/s via kabel og med gigabit
endnu højere. Jeg ved ikke hvad du har af hardware, men 10 MB/s er et
pænt stykke over 4 MB/s og kan sikkert give dig den sidste sprødhed i de
finere nuancer, og med gigabit og ordentlige kabler kan du få meget,
meget mere. Det er rart når man flytter rundt på store filer.

Men hvis du er fint tilfreds med det som det er, og ikke gider trække et
kabel, så er det jo fint som det er. Så må du lege med USB-kabler i
stedet. Det gider jeg bare ikke.