Time Capsule trådløst kræver adgangskod~
Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-07-11 08:28

Efter opgraderingen til Lion har der været lidt småting men den her kan
jeg ikke lure:

Når jeg ønsker at forbinde mig trådløst til min Time Capsule (for en
n-forbindelse) så bliver jeg pludselig spurgt om WPA2-adgangskode

Indtaster adgangskoden, og får at vide at forbindelsen mislykkedes så
dialogboksen siger jeg skal prøve igen.

MEN ikonen i menubjælken siger jeg HAR fået forbindelse og til min Time
Capsule, så jeg kan trykke Annuller og fortsætte som jeg plejer.

Næste gang jeg skal forbinde mig, sker det igen.

Jeg har prøvet at fjerne og gentilføje det som et kendt net. Jeg har
prøvet at ændre adgangskoden i Time Capsule og genstarte den.

Nogen gode forslag?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-11 08:41

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110721 <nospam0002+20110721@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøvet at fjerne og gentilføje det som et kendt net. Jeg har
> prøvet at ændre adgangskoden i Time Capsule og genstarte den.

Fjern airport interfacet og tilføj det igen. Se om der rasler gemte
adgangskoder rundt i din Hovednøglering og slet dem

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-07-11 11:24

> Fjern airport interfacet og tilføj det igen. Se om der rasler gemte
> adgangskoder rundt i din Hovednøglering og slet dem

Jeg kan muligvis været kommet til at svare "Nej" da OS X ville have
adgang til min nøglering (fordi den spurgte om noget helt andet end jeg
troede) og det kan let være det der bider mig nu.

Jeg har prøvet at gøre som du foreslog og det hjalp desværre ikke. Den
spørger stadig som beskrevet ovenfor. Flere forslag?

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 22-07-11 11:34

On Fri, 22 Jul 2011 12:23:51 +0200, <Thorbjørn Ravn Andersen, 20110722> wrote:
> Jeg har prøvet at gøre som du foreslog og det hjalp desværre ikke. Den
> spørger stadig som beskrevet ovenfor. Flere forslag?

Slette det aktuelle passordet fra Keychain Access.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-07-11 11:49

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> writes:

> Slette det aktuelle passordet fra Keychain Access.

Går ud fra det er "Hovednøgleringen" på dansk, og der har jeg fulgt
Thomas forslag.

Spørgsmålet er om jeg har sagt NEJ et sted jeg ikke kan se, hvor jeg
skal ind og omgøre den beslutning?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-11 12:16

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110722 <nospam0002+20110722@gmail.com> wrote:

> [...]
> forslag.
>
> Spørgsmålet er om jeg har sagt NEJ et sted jeg ikke kan se, hvor jeg skal

Hvis du har sagt "Deny" da du blev spurgt om dit password måtte trækkes
fra Keychain så _burde_ det kunne gøres om ved at slette den pågældende
keychain entry og oprette den igen.

Men eftersom du jo _har_ adgang er jeg lidt mystificeret hvor kæden er
hoppet af i dit tilfælde .

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 08:55

> Men eftersom du jo _har_ adgang er jeg lidt mystificeret hvor kæden er
> hoppet af i dit tilfælde .

Jeg må nok en tur i hovednøglekæden igen. Der er sikkert noget jeg har
overset. Ellers må jeg en tur til et macbrugermøde med Mac og Time
Capsule :(