"TomTom" GPS XL opdatering
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 21-07-11 23:11

....er ikke så nem at gå til på en Mac.
Den kobler sig til USB og viser sin "indmad". Når man trawler rundt i
indmaden ser man et Windows-program og noget der kunne se ud som et
Mac-program. og vi taler om en spritny enhed.

Ved ihærdige klik fortæller den at "Lion" ikke længere understøtter
Power PC-programmet!? I "SnowLeopard" derimod ønsker systemet at
installere "Rosetta", hvorefter programmet kører.
Så kommer meddelelser igennem det kørende program om en opdatering til
nyere programversion!?-Altså mens den tager nye kort ned-"hvor smart!"

Seancen munder da også ud med en fejlmeddelelse om at intet er opgraderet!

Proceduren burde være følgende:
Først ledes nettet rundt efter programmet:"TomTomHOME2maclatest"

Dette installeres på enten Snow eller Lion, og startes, hvorefter
"TomTomhjernen" tilsluttes.

Så går der en time eller to før hele proceduren er gennemgået.
Undervejs skal man vælge syd-mellem-eller nordeuropa fordi der kun er
plads til et kort af gangen-"Hvor smart!"

Nogen kunne have glæde af denne erfaring...

Jens

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-07-11 14:25

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Nogen kunne have glæde af denne erfaring...

Uden tvivl! Selv bruger jeg Garmin - men jeg opdaterer (og
ruteplanlægger) også via Mac.

Måske overflødigt vil jeg dog henlede din opmærksomhed på:

http://tomtom-user.dk/

, som angiveligt har 34676 brugere - det skulle da være underligt, om
der ikke var en enkelt Mac-bruger (eller to?) derimellem! :)

--
med venlig hilsen,
Hans