Fjerne brugernavn i menubar
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 21-07-11 09:06

Hej gruppe,

Er der nogen der kan hjælpe med at få fjernet brugernavnet i menubaren
(imellem ur og spotlight ikon) ? - jeg er den eneste der bruger min
maskine, og jeg kan (endnu) nok huske hvad jeg hedder...

Jeg har søgt lidt rundt i settings, men har ikke fundet det rigtige sted
endnu.

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-11 09:19

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> maskine, og jeg kan (endnu) nok huske hvad jeg hedder...
>
> Jeg har søgt lidt rundt i settings, men har ikke fundet det rigtige sted

Fjern fluebenet her:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/user.png>

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-07-11 10:34

Den 21/07/11 10.18, Thomas von Hassel skrev:

> Fjern fluebenet her:
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/user.png>

Jeg er nybi og kunne godt være interesseret i hvor du finder det
skærmbillede (på dansk version). Det er især 'Network Account Server'
der pirrer mig. Jeg har nemlig problemer når jeg starter. Der får jeg en
meddelelse om, at tilslutning mislykkedes til firmaets server. Der er
skiftet IP for nyligt, men jeg kan ikke finde stedet hvor den gamle
åbenbart stadig spøger. Men det er måske ikke der?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-11 10:38

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> skiftet IP for nyligt, men jeg kan ikke finde stedet hvor den gamle
> åbenbart stadig spøger. Men det er måske ikke der?

Det er under System Indstlinnger -> Brugere

Du har nok et startup emne liggende under din bruger som henviser til
den gamle server.

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-07-11 11:25

Den 21/07/11 11.37, Thomas von Hassel skrev:

> Det er under System Indstlinnger -> Brugere

Jeg har ikke noget der hedder 'Brugere', men jeg har en 'Konti*, det er
vel den du mener?

Hmmm, hos mig ver feltet slet ikke udfyldt, så det er i hvert fald ikke
der Fido ligger begravet:
<http://www.danacordbutik.dk/konti.png>

> Du har nok et startup emne liggende under din bruger som henviser til
> den gamle server.

Kan du komme det LIDT nærmere? 'din bruger' siger mig ikke rigtig noget.
Jeg er helt lost.

Maskinen forsøger som sagt at connecte til firmaets server, lige som den
connecter til min PC. Det med PC'en funker, men det gør det med serveren
ikke, da den forsøger va en forældet IP-adresse.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Robert Piil

Dato : 21-07-11 12:54

Den 21/07-11 12.24, Kurt Hansen skrev:

> [...]
> connecter til min PC. Det med PC'en funker, men det gør det med serveren
> ikke, da den forsøger va en forældet IP-adresse.

Systemindstillinger -> System - Brugere - klik på login (hængelåsen skal
være åben) - og så skulle den være der.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-11 13:53

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Jeg har ikke noget der hedder 'Brugere', men jeg har en 'Konti*, det er
> vel den du mener?

korret ... det er 100 år siden jeg har kørt med dansk system ...

> Hmmm, hos mig ver feltet slet ikke udfyldt, så det er i hvert fald ikke
> der Fido ligger begravet:
> <http://www.danacordbutik.dk/konti.png>

Nej, den er kun udfyldt og relevant hvis din maskine er bundet til en
directory server ..

> Kan du komme det LIDT nærmere? 'din bruger' siger mig ikke rigtig noget.
> Jeg er helt lost.

Klik på din konto i samme skærmbillede, se under "Login emner" eller
"start emner" eller hvad de nu har kaldt den på dansk.

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-07-11 03:43

Den 21/07/11 14.52, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>
> Klik på din konto i samme skærmbillede, se under "Login emner" eller
> "start emner" eller hvad de nu har kaldt den på dansk.

Ja, jeg har serveren [DATA] som startup:
<http://www.danacordbutik.dk/konti-4.png>

- men hvordan pokker redigerer man den? Jeg har ledt blandt de få
muligheder i menubjælken og jeg har højreklikket, men ingen steder gives
der mulighed for at åbne den til redigering.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-11 08:22

> [...]

> muligheder i menubjælken og jeg har højreklikket, men ingen steder gives
> der mulighed for at åbne den til redigering.

You don't. Du sletter den og trækker den nye forbindelse hen på listen.

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-07-11 09:13

Den 22/07/11 09.21, Thomas von Hassel skrev:

> You don't. Du sletter den og trækker den nye forbindelse hen på listen.

Nå ja, the-Mac-way, naturligvis. Tak, det løste problemet
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 21-07-11 10:16

On Thu, 21 Jul 2011 10:06:07 +0200, <Andreas Møller Hansen> wrote:
> [...]
> maskine, og jeg kan (endnu) nok huske hvad jeg hedder...
>
> Jeg har søgt lidt rundt i settings, men har ikke fundet det rigtige sted

cmd+klikk og dra bort
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 21-07-11 15:08

Den 21/07/11 10.06, Andreas Møller Hansen skrev:

Tak for jeres gode svar - jeg brugte Tors råd om at "trække mig selv i
skraldespanden"

Andreas M. Hansen