Lav din egen Løve DVD eller install USB st~
Fra : Jesper Ørsted

Dato : 20-07-11 23:36

Her er opskriften på, hvordan man lave sin egen Løve install DVD eller
install USB stick man kan boote fra:

Højreklik på Installer Mac OS X Lion
På stien Contents/SharedSupport/ finder man InstallESD.dmg på ca. 3,7 GB

DVD:
Brænd til DVD skive i Diskværktøj. Skal IKKE mountes først. Må IKKE
brændes i Toast, så virker den ikke.

USB Stick (min 4 GB):
Start med at formatere en USB Stick med diskværktøj. Vælg 1 partition,
MacOS X Udvidet (Journaled). Klik på Indstillinger... og vælg GUID
partionering og partionér.
Mount InstallESD.dmg og brug CarbonCopyCloner til at lave en kopi af det
mountede diskbillede på USB sticken.
Kør evt. reparer disktilladelser på sticken bagefter.

--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-07-11 02:36

Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote:

> [...]
> brændes i Toast, så virker den ikke.
>
> USB Stick (min 4 GB):
> Start med at formatere en USB Stick med diskværktøj. Vælg 1 partition,

herefter hev jeg InstallESD.dmg ind i Diskværktøj og brugte Gendan med
dette som kilde, og USB-nøglen som mål, og så bort fra nedenstående.
Jeg lærte også at man skal være logget ind som admin for at kunne se
pakkeindhold.

Flemming

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 21-07-11 07:23

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> dette som kilde, og USB-nøglen som mål, og så bort fra nedenstående.
> Jeg lærte også at man skal være logget ind som admin for at kunne se

Alle veje fører til Fellini's Roma
--
Jesper
Danmark står på 4 søjler: