gulerødder opbevaring
Fra : soeren.maagaard@skol~

Dato : 11-08-01 12:31

hej

Nu har jeg høstet gulerrødder, de er vasket og lagt til tørring i to
rene flamingokasser.

- skal jeg smide noget sand og så bare lade dem stå i haven?? Så
pisser naboens kat deri, skal de i plast, eller i den mørke, men noget
fugtige garage??? Eller hvad med drivhuset, er det for varmt?? Og hvad
med når der kommer frost???

Hvordan opbevarer jeg dem nemmest og bedst vinteren over??
- nu har jeg taget dem op, så I behøver ikke fortælle, at jeg kunne
lade dem stå.

mvh Søren Maagaard

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-08-01 14:09

On Sat, 11 Aug 2001 13:31:00 +0200, soeren.maagaard@skolekom.dk wrote:

> [...]
>pisser naboens kat deri, skal de i plast, eller i den mørke, men noget
>fugtige garage??? Eller hvad med drivhuset, er det for varmt?? Og hvad

Opbevaring i sand på et mørkt og let fugtigt sted, køligt men dog
frostfrit er godt.
Men det er en dum ide at vaske grøntsager inden de bliver gemt væk -
de rådner lettere når de er blevet vasket.

http://www.gartneriet.dk

Fra : soeren.maagaard@skol~

Dato : 11-08-01 16:34

On Sat, 11 Aug 2001 15:09:23 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>Opbevaring i sand på et mørkt og let fugtigt sted, køligt men dog
>frostfrit er godt.
>Men det er en dum ide at vaske grøntsager inden de bliver gemt væk -
>de rådner lettere når de er blevet vasket.

ok de kommer i garagen.
jeg vaskede dem, for sidste år blev de ædt op i løbet af 3 uger af div
insekter (gulerodsfluen??)

mvh Søren

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 11-08-01 17:24

..
> jeg vaskede dem, for sidste år blev de ædt op i løbet af 3 uger af div
> insekter (gulerodsfluen??)
>
> mvh Søren

Hej Søren

Hvis dine gulerødder har ormegnav er det godt at sænke dem, hele kassen med
en flise over til at holde på dem, ned i vand et døgn.
Ormene drukner og gulerødderne tager ikke skade, tværtimod reparerer de sig
selv bagefter.
Det har jeg gjort med succes i mange år.

mvh
Vibeke