hej igen
Nu tror jeg har fundet en løsning.
Knopperne var svære at finde... fandt en bortløben 3,2mm popnitte på
værkstedsgulvet. Hovsa... bøsningen lignede da noget jeg manglede. Fat i
bidetangen, af med knoppen på popnitten. Så var der pludselig en bøsning der
passede på kablet
Yderligere roden i skufferne afslørede en æske
"amasan" Löddefedt, vist nok svensk. naboen havde en lille gasbrænder,
(vist nok beregnet til Creme Bou....). Så var det bare at prøve....
Kablet blev spændt op i en lille skruestik (ideen var at kæberne skulle
stjæle varmen fra kablet så det ikke blev udglødet). På med bøsningen med
kraven væk fra trækpunktet.En tang til at trevle kablet en smule op for at
give adgang for flushmiddel og loddetin.På med flushmiddel, varme med
gasbrænderen, tilføje alm. elektronikloddetin til bøsningen var fyldt op. En
bidetang gjorde kål på kraven, der bare er i vejen samt den flossede del af
kablet. En træktest viste, at mine beskedne 95 kg ikke var i stand til at
trække knoppen af.
--
Carsten (3600)
HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
gunstig lejlighed...
"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
news:4e21bf07$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nu er det fandme nok.....
> Har en gammel Triumph med et kabelproblem. Knækkede gaskabler.... ved
> godt at den rigtige løsning er at finde årsagen til de knækkede kabler,
> meen....
> Er fand.. træt af at købe færdige kabler, når jeg har masser af
> yder/inderkabler hvor den eneste fejl er, at 'duppen' er faldet af. Så nu
> vil jeg lære at reparere dem selv. Ergo leder jeg efter et sted at købe
> dele til reparation, samt den absolut bedste metode til at lodde. har i
> nogle erfaringer/gode råd?
>
> Med sommerhilsen
> Carsten, Bonneville 1965
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
> gunstig lejlighed...
>
>