Requiem for a country
Fra : BeritVestergaard

Dato : 11-08-01 11:21

Det er efterhånden gået op for mig, at Darren Aronofskys 'Requiem for a
Dream' ikke kommer her til landet. Jeg har forstået, at man ikke tror
den har et publikum i Danmark. Det må da være et fejlskøn af
dimensioner!! I Norge har filmen gået for fulde huse hele sommeren og
den har scoret topkarakterer i alle (ALLE) aviser, dagblade etc., etc.
Selv i mindre provinsbyer ligger den på toppen....Men, men, jeg går ud
fra vi bare skal være glade for, at film som 'Fight Club' og
'Trainspotting' overhovedet "made the cut!". Jeg har samlet en lille
flok, der ikke regnede med, at Danmark var et filmkulturelt wasteland
(ihvertfald ikke i forhold til Norge). Vi tager med Colorline tur/retur
til Kristiansand (120 kr. fra Hirtshals) for at se filmen der. Ideen er
hermed sendt videre....

Berit, Aarhus

http://www.kandu.dk/

Fra : Zeki

Dato : 11-08-01 13:05

Hej Berit.

Filmen blev diskuteret i en tråd fornylig, hvor der ligeledes var stor
undren over at distributøren mente at den ikke var værd at satse på. En
person fra Nordisk Film skrev i tråden at "der ikke var penge i den"
(underforstået de 13-18 årige vil ikke kunne lide den).

Suk...

Zeki

Fra : Zeki

Dato : 11-08-01 13:14

....kan man undre sig over at en film der er blevet stemt ind blandt de 100
bedste film på www.imdb.com , i den grad bliver vurderet til ikke at kunne
trække publikum, når der samtidlig er fundet plads til 'sællerter' som Dr.
Doliitle 2, The Watcher og Driven.

Zeki

Fra : DJ Fjols

Dato : 13-08-01 10:16

uuhh ja, Driven, hold kæft den film stinker. Godt man fik fribilletter til
den gang møglort!

Fra : Geir Friestad

Dato : 16-08-01 12:36

BeritVestergaard <BeritVestergaard.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
| Vi tager med Colorline tur/retur til Kristiansand (120 kr. fra
| Hirtshals) for at se filmen der. Ideen er hermed sendt videre....

Ifølge distributør Arthaus har Kristiansand sin siste visningsdag
av REQUIEM FOR A DREAM i dag. Hvis andre har tenkt å dra over fra
Danmark for å se filmen, kan Arthaus kontaktes direkte for informasjon
om nærmeste kino som viser filmen: annemarten@arthaus.filmenshus.no
eller på telefon +47 22 47 46 78.

--
Geir Friestad | The Second Annual Oslo 70mm Film Festival
geir@portman.org | August 10 - 19, 2001 @ Filmens Hus