"Niels C. Grønlund [DK-2500]" <nielsgroenlund@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:4e16cb33$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Thunder (4920 Søllested)" skrev i en meddelelse
>> Hejsa, som overskriften siger er jeg nu utallige gange over et par år
>> rendt i et bestemt firma på nettet som har følgende
>>
>>
http://www.pricerunner.dk/pl/27-2603255/Baerbare/HP-Compaq-Presario-CQ61-405SF-Sammenlign-Priser
>>
>> Det er har gennem årene været forkellige bærbare, men stort set altid
>> den samme pris - 995kr.
>>
>> Jeg har lige (i min uvidenhed) skrevet til firmaets direktør og sagt at
>> jeg syntes at den bærbar lød interessant og at jeg gerne ville købe den
>> til den annoncerede pris.
>>
>>
>> Jeg er godt klar over at det kommer der ikke andet end undskyldninger ud
>> af. Labtech vil sandsynlivis give pricerunner skylden og pricerunner(som
>> jeg også har gjort opmærksom på fejlen) vil sandsynligvis give Labtech
>> skylden - har prøvet det før med edbpriser.
>>
>> Men jeg vil gerne spørge til markedsføringsloven og købeloven, om der
>> ikke er noget om at varen skal sælges til den annoncerede pris?
>>
>> Eller der skal gives en kompensation til kunden, når fejlen opdages?
>>
>> Isåfald hvem skal give kompensation til kunden,
>> søgemaskinen(pricerunner) eller forhandleren(Labtech)?
>> --
>> -----------------------------------
>> Med venlig hilsen / With kind regards
>>
>> Jan Johansson
>
> Nu er det jo ikke en bærbar men et Display til Acer Aspire 5552
>
>
http://www.labtech.dk/?p=p&search=display
>
> Hvilket også står på pricerunner under Forhandlerpræsentation.
>
> Så jeg er helt overbevist om du kan købe displayet til prisen.
>
> Så forhandleren har i min optik intet i klemme. Pricerunner leverer en
> søge funktion og er ikke sælger, så der er ingen at komme efter.
> Det er søgefunktionen der giver en forkert overordnet beskrivelse af
> produktet. Hvis du læser, der hvor du skal bestille vil du også se det er
> et display der tales om.
>
> En anden ting er med dit spørgsmål her i gruppen har du allerede bevist
> du er i "ond" tro og godt ved det er en fejl.
>
> Mvh.
> Niels
>
>
>
>
Nej jeg er ikke i ond tro, da jeg ikke havde tænkt mig at gøre noget ved
det:) Jeg ville bare have svar på spørgsmålet og på en sjov måde gøre
sælger opmærksom på fejlen, når de nu har haft den samme fejl igennem nogle
år dog med forskellige bærbare. Her kommer man til at tænke på om det måske
er for at lokke kunder til butikken.
--
-----------------------------------
Med venlig hilsen / With kind regards
Jan Johansson