Uheld på Storebæltsbroen
Fra : Ivan Madsen

Dato : 19-06-11 19:25

http://ekstrabladet.dk/112/article1573638.ece

En kort redegørelse, der ender med "det er uvist hvorfor de to biler
ramte hinanden".

Se, den tror jeg godt, jeg kan udrede. For vi kom over nogle minutter
før og da kørte vi i resterne af en kø fra Tiegtensbyen ved Odense,
hvor der havde været spærret indtil kort før vi nåede dertil.

Og det var op i fart, ned i fart og op igen hele vejen forbi Nyborg og
over broen. Især når en gruppe trailere, busser og lastbiler havde
klumpet sig sammen. Så gik den vilde jagt om de gode pladser - og da
der meget sjældent blev holdt afstand måtte det jo ende galt.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-06-11 19:48

On Sun, 19 Jun 2011 20:25:29 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>klumpet sig sammen. Så gik den vilde jagt om de gode pladser - og da
>der meget sjældent blev holdt afstand måtte det jo ende galt.

Du har sandsynligvis ret, men kunne du sådan på stående fod diske op
med en forklaring på disse klumper af busser og trailere?

De har jo tilsyneladende virket stærkt generende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 19-06-11 20:04

On Sun, 19 Jun 2011 20:47:41 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Du har sandsynligvis ret, men kunne du sådan på stående fod diske op
>med en forklaring på disse klumper af busser og trailere?
>
>De har jo tilsyneladende virket stærkt generende.

Det er nok noget med at
- trailere MED heste indenbords - ca. 80
- trailere/camp-let generelt - ca 90-95
- lastbiler 87-89 , ups glemte Arla-fyren 85
- busser 100
- polyestervillaer mest som lastbiler
- autocampere typisk omkring 90, men lige nok over 89 til lastbiler
SKAL overhales!!

Og så tæt trafik, så skal der ikke så meget til at rode op i suppen.
Stærkt generende - vi skal alle være her. Det giver altid anledning
til reduceret hastighed i yderbanen når en LKW skal passeres fordi
alle fra 94 - 130+ vil forbi den samtidig. Sådan har det altid været -
det er der ikke så meget at gøre ved.