Fjerne olieplet
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 23:51

Hvordan fjerner man bedst en olieplet fra asfalten? Der er desværre
kommet et par grimme pletter i indkørslen.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-06-11 00:41

"Søren" <nej> skrev i en meddelelse
> Hvordan fjerner man bedst en olieplet fra asfalten? Der er desværre kommet
> et par grimme pletter i indkørslen.

Opvaskemiddel og kogende vand 1:7 drys med kattegrus.

Mindre plet.. "Brøste" motorvask 20 minutter drys med kattegrus.

Store områder vaskemiddel med enzymer Ariel, omo osv.... +vand 1:5
højtryksrenser med god afstand så du ikke ødelægger beton/fliser/asfalt
Skyl grundigt, eller brug kattegrus.

Og den miljørigtige... Muld/kompostjord i 2 uger... (Riv/vend jorden ofte)
Bakterierene i jorden kan æde olien.. pletter kan efterbehandles med een af
oventstående
måder.

Jeg har selv afprøvet alle metoder med godt resultat.

// Henrik N.

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-06-11 21:52

"Søren" <nej> skrev i en meddelelse
> Hvordan fjerner man bedst en olieplet fra asfalten? Der er desværre kommet
> et par grimme pletter i indkørslen.

Det lyder som en joke, men jeg har brugt tæpperens (pulver) med godt
resultat.

/Caspersen