Civile Politi MC'er - er det nyt?
Fra : HKN

Dato : 14-06-11 16:49

Jeg så idag en MC betjent i “civil” udgave – jeg tror det var en K1, men er
ikke helt sikker – hvornår har de indført det? MC’en så ret ny ud.

MC’en var mørkegrå, betjenten i helt sort køredragt incl. sort hjelm (uden
“Politi” på ryggen) – men de blå lys var ikke til at tage fejl af Heldigvis
var det ikke mig selv der fik brev med hjem....

-Henrik

P.s. hvis denne er postet 2 gange, så er det fordi jeg ikke kan se den 1.

Fra : Anders Majland

Dato : 14-06-11 18:22

Nej det er ikke nyt - har også set en blå bmw i "samtale" med en trafrikant
på den fynske motorvej for et par år siden ...

Og da jeg var knækt havde politiet i Esbjerg en afair en 400ccm honda til at
jagte knallerter med i stisystemerne

Prøv også at se nederst på http://www.10-20.dk/rigsf.htm

Også en her på siden: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12542.0

Hvis du søger lidt efter civile mc'er dukker der mange historier op.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-06-11 19:25

Den 14-06-2011 19:21, Anders Majland skrev:
> [...]
> Også en her på siden: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12542.0
> Hvis du søger lidt efter civile mc'er dukker der mange historier op.

Den her; http://guldfinn.dk/087-b.jpg er fra Norge.

De hvide 'pletter' i sidetaskerne, lidt under baglygten, er blå blink.
Det samme er den 'plet' der er i sideskjoldet lidt foran og under BMW
mærket. Der sidder en tilsvarende i den anden side, og de er rettet ud
til siderne. Og så sidder der to fremadrettede, som vi ikke kan se på
billedet.

Hvor hurtigt der er blevet kørt ved jeg ikke, men historien fortæller at
det kostede den unge mand 6.000 Nkr. Og han er lærling. Så det har nok
været lidt mere end "+ moms".

Fra : oz3bto

Dato : 15-06-11 14:54

> [...]
>
> Hvor hurtigt der er blevet kørt ved jeg ikke, men historien fortæller at
> det kostede den unge mand 6.000 Nkr. Og han er lærling. Så det har nok

Nu er de norske bøde takster noget højere som i DK... 5kmt for meget =
1600.......

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-06-11 07:17

Anders Majland skrev:
> da jeg var knækt havde politiet i Esbjerg en afair en 400ccm honda til at
> jagte knallerter med i stisystemerne

Ved ikke om det var den samme, men jeg har osse set en blå Honda 400 i
Sønderborg for mange år siden.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-11 19:03

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Ved ikke om det var den samme, men jeg har osse set en blå Honda 400 i
> Sønderborg for mange år siden.

Den Esbjerg brugte for en del år siden var udlånt fra Kolding - den er nok
også lånt ud til andre :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-06-11 22:07

Per Henneberg Kristensen kom med følgende:
> Den Esbjerg brugte for en del år siden var udlånt fra Kolding - den er nok
> også lånt ud til andre :)

Sikkert :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henning

Dato : 14-06-11 19:48

On Tue, 14 Jun 2011 17:49:05 +0200, "HKN" <henrikndk@hotmail.com> wrote:

>Jeg så idag en MC betjent i “civil” udgave – jeg tror det var en K1, men er
>ikke helt sikker – hvornår har de indført det? MC’en så ret ny ud.

Absolut ikke nyt - jeg blev stoppet af en for >10 år siden på Holbækmotorvejen!

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-06-11 19:23

Den 14-06-2011 17:49, HKN skrev:
> [...]
>
> -Henrik
>
> P.s. hvis denne er postet 2 gange, så er det fordi jeg ikke kan se den
Mødte en for snart 10 år siden. Det kostede vist nok 1800
Det værste var at jeg kiggede rimeligt længe på ham og cyklen,
førend jeg sparkede til bilen. Det var ikke til at se. Først
da jeg stod ved siden af kunne jeg se de blå blink.