Nu fælder man nok træerne.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-11 14:15

http://ekstrabladet.dk/112/article1570311.ece

Da det er fuldstændigt umuligt at få nogen til at forstå, at
opdragelse i stedet for opbevaring kunne løse nogen problemer, så er
der nok kun én løsning tilbage på problemet.

Fæld træerne. De er jo åbenlyst fuldkommen livsfarlige!

Der var så vidt jeg véd ikke hverken lastbiler eller rutinerede førere
indblandet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-11 14:19

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Fæld træerne. De er jo åbenlyst fuldkommen livsfarlige!

Og lav dem om til biobenzin, det er CO2 neutralt - det må være det vi
kalder en win-win situation...

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-11 15:29

On Mon, 13 Jun 2011 15:19:29 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:

>Og lav dem om til biobenzin, det er CO2 neutralt - det må være det vi
>kalder en win-win situation...

>--

Du har ikke fattet en meter! .o))

I sædvanlig embedsmandsstil (det er dem der aldrig har været udenfor
de højere læreanstalter, og derfor ikke er særligt praktisk tænkende),
skal dette træ, af offentligt ansatte, saves (med en motorsav på
totaktsolie) i passende stykker, således at det frit kan afhentes af
jyskere, med deres satans små trailere, vederlagsfrit, for derefter at
blive afbrændt i deres satans små brændeovne. .o))

Det med den gratis afhentning er noget de samme satans små embedsmænd
har udtænkt på det samme møde, hvor de vedtog at min kommune skulle
betale ca. 30% af budgettet i udligning til de "fattige" jyske
kommuner!

Alt dette for at sikre at alverdens montering af katalysatorer og
partikelfiltre på biler, ikke får nogen indflydelse på den globale
opvarmning, da det mere end opvejes af det svineri motorsavene og
brændeovnene laver.

Det har oven i købet den positive sideeffekt, at man kan blive ved med
at hakke på bilerne, idet man jo kan konstatere, at forureningen ikke
er faldet.

Forstår du nu hvad det handler om? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-06-11 16:21

Den 13-06-2011 16:29, folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
>
> Det har oven i købet den positive sideeffekt, at man kan blive ved med
> at hakke på bilerne, idet man jo kan konstatere, at forureningen ikke

Den svada har selv Grumpy svært ved at leve op til.......

--
Uffe Bærentsen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-11 19:57

On Mon, 13 Jun 2011 17:21:15 +0200, Uffe Bærentsen
<leiti_FJERNES_@hotmail.com> wrote:

>Den svada har selv Grumpy svært ved at leve op til.......

>--

Er det en som deltager i debatten herinde?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian Stidsen

Dato : 13-06-11 15:30

> Fæld træerne. De er jo åbenlyst fuldkommen livsfarlige!
>
> Der var så vidt jeg véd ikke hverken lastbiler eller rutinerede førere
> indblandet.
¨
Hvordan med træerne ?
Ved vi noget om deres erfaring ?

Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-11 15:52

On Mon, 13 Jun 2011 16:30:25 +0200, "Christian Stidsen"
<csnews@stidsen.dk> wrote:

>Hvordan med træerne ?
>Ved vi noget om deres erfaring ?

>--

Det kræver et kig på årringene at sige præcist hvor meget erfaring de
stakkels træer havde.

Det er iøvrigt sagen uvedkommende, da jeg er sikker på, at de træer
stod i en afstand fra offentlig vej, der ikke ville udgøre nogen fare
for almindelig trafik.

Din kommentar, derimod, er noget man normalt fyrer af, når man har
dårlig samvittighed, og ikke véd hvad man ellers skal sige.

Så nu spørger jeg dig:

Kører du råddent, eller har du uopdragne unger?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian Stidsen

Dato : 13-06-11 17:17

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Din kommentar, derimod, er noget man normalt fyrer af, når man har
> dårlig samvittighed, og ikke véd hvad man ellers skal sige.

Dårlig samvittighed er jeg ikke plaget af, men jeg mente det var passende at
drage den del af situationen med ind i diskutionen så vi fik hele sagen
belyst!

> Så nu spørger jeg dig:
>
> Kører du råddent, eller har du uopdragne unger?

Jeg befinder mig 200 km nord for Norge, så det med at køre råddent går jeg
ikke i pt
- hvis jeg siger jeg kører Buell derhjemme vælter fordommenen sikker frem...

Ungerne er for små til at køre bil - ikke dermed sagt de ikke gør det

Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-11 20:03

On Mon, 13 Jun 2011 18:17:08 +0200, "Christian Stidsen"
<csnews@stidsen.dk> wrote:

> [...]
>drage den del af situationen med ind i diskutionen så vi fik hele sagen

Jamen det er da helt rigtigt set. I sådan en sag skal der ikke findes
en sten, som ikke er blevet vendt.

>--

>Jeg befinder mig 200 km nord for Norge, så det med at køre råddent går jeg
>ikke i pt

>--

Det var da godt nok en bid vej hjemmefra.

>--

>- hvis jeg siger jeg kører Buell derhjemme vælter fordommenen sikker frem...
>

>--

Det er en halvstor motorcykel, ikke?

>--

>Ungerne er for små til at køre bil - ikke dermed sagt de ikke gør det

>--

En eller anden dag render de nok ind i retningsviseren til en cykel.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian Stidsen

Dato : 15-06-11 01:13

> Det var da godt nok en bid vej hjemmefra.

Nogen skal jo sørge for at der bliver fundet diesel til at fylde på de
forslugne lastbiler

> Det er en halvstor motorcykel, ikke?

Den er faktisk ikke så stor, men der sidder en fin stor motor på den!

Christian

Fra : Klaus G.

Dato : 13-06-11 16:22

> Fæld træerne. De er jo åbenlyst fuldkommen livsfarlige!
Der er blevet fældet en hel del her i Holstebro kommune på det sidste. Det
er en billig præventiv trafik sikring.

Om man skøjter af banen pga. uopmærksomhed, sprut, defekt mekanik eller bare
fordi man havde lyst, så gør et træ altså ondt. Det er en relativt lille
flade der trykker på bilen og det er bilerne ikke stærke nok til og så
bliver det hele krøllet totalt. Voldsomt ser det ud :/

--
Klaus G.

Fra : admin

Dato : 13-06-11 17:31

folmer@rasmussen.dk wrote:
> [...]
>
> Fæld træerne. De er jo åbenlyst fuldkommen livsfarlige!
>
> Der var så vidt jeg véd ikke hverken lastbiler eller rutinerede førere

Sørgeligt at der samtidig skal fældes et træ
til kisten....møghvalpene må lære det på
den ultimative måde

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-06-11 17:46

folmer@rasmussen.dk formulerede mandag:
> Der var så vidt jeg véd ikke hverken lastbiler eller rutinerede førere
> indblandet.

De har sikkert måtte undvige for en lastbil!?

"Den 18-årige chauffør døde på stedet, da forældrenes bil hamrede ind i
et vejtræ"

Forstår sq godt jeg ikke måtte låne min fars folkevogn da jeg blev 18;
han havde fremsyn! ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-11 20:07

On Mon, 13 Jun 2011 18:46:03 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk formulerede mandag:
>
>De har sikkert måtte undvige for en lastbil!?

>--

Naturligvis.

>--

>"Den 18-årige chauffør døde på stedet, da forældrenes bil hamrede ind i
>et vejtræ"

>--

Ja, de forældre var godt nok ansvarsløse, og nu står de oven i købet
og mangler nogen at skideballere.

>--

>Forstår sq godt jeg ikke måtte låne min fars folkevogn da jeg blev 18;
>han havde fremsyn! ;)

>--

Meget af det man ikke var enig i dengang, ser noget anderledes ud i
bagklogskabens klare lys.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-06-11 20:20

On Mon, 13 Jun 2011 21:06:41 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Naturligvis.

>Ja, de forældre var godt nok ansvarsløse, og nu står de oven i købet
>og mangler nogen at skideballere.

De træer og lygtepæle er skidefarlige for 18-årige i selskab med
forældrenes køretøj. Heldigvis var jeg i gang med at bakke, da en
lygtepæl bøjede forskærmen på Kadetten. Far var ikke imponeret! Havde
jeg nu kørt 100+ var det ikke sikkert vi havde kunnet grine af det
sidenhen.

Trist for de unge og deres familier - men den der tekst som gør
forældrenes bil ansvarlig er nærmest latterlig.

Fra : Armand

Dato : 02-08-11 16:47

Den 13-06-2011 18:46, Hans Paulin (6310) skrev:

> "Den 18-årige chauffør døde på stedet, da forældrenes bil hamrede ind i
> et vejtræ"
>
> Forstår sq godt jeg ikke måtte låne min fars folkevogn da jeg blev 18;
> han havde fremsyn! ;)

Det er ikke så få motorer i gode aldrende familiebiler der er
eksploderet inden ældste søn fyldte 19

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-08-11 23:43

Følgende er skrevet af Armand:
> Det er ikke så få motorer i gode aldrende familiebiler der er eksploderet
> inden ældste søn fyldte 19

At jeg ikke smadrede bagenden på min fatters VW 1600 Variant i et 90
graders sving i en skov var et mindre mirakel :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 13-06-11 20:23

On Mon, 13 Jun 2011 15:14:52 +0200, folmer wrote:

> [...]
>
> Fæld træerne. De er jo åbenlyst fuldkommen livsfarlige!
>
> Der var så vidt jeg véd ikke hverken lastbiler eller rutinerede førere

"Alle er de braget ind i vejtræer"
"da forældrenes bil hamrede ind i et vejtræ"
"Igen var bilen braget ind i et vejtræ"

Har I lagt mærke til, at biler ikke længere "kolliderer" som de gjorde for
nogle få år siden. Nej, de "hamrer" og "brager" ind i ting/sammen.

Disse og andre malende udtryk ("drøner" er oså set) bruges tit til at
beskrive ulykker med døde og/eller svært tilskadekomne.

Det virker som om det der er sket ikke er slemt nok i sig selv.

Journalisterne skal lige forsøge at dramatisere lidt mere selv om det
absolut ikke er nødvendigt. Det er jo alvorlige ulykker vi taler om.

Det kan og må ikke sammenlignes med at "Top Gear hamrer to biler sammen".
Det er en helt anden situation.

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Leo Jensen

Dato : 16-06-11 15:08

On 13 Jun., 21:22, Martin Mose Larsen <mamola...@gmail.com> wrote:

> [...]
> absolut ikke er nødvendigt. Det er jo alvorlige ulykker vi taler om.
>
> Det kan og må ikke sammenlignes med at "Top Gear hamrer to biler sammen".

Sådan skal det åbenbart formuleres i dagens Danmark. Jeg undrede mig
også over at Tom K's Audi var blevet 'totalsmadret' i le Mans, og det
var vist endda Jyllandsposten eller dr.dk, som brugte den slags
børnehavesprog.

MVH Leo

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 13-06-11 21:35

On Mon, 13 Jun 2011 16:29:08 +0200, folmer wrote:

> [...]
> partikelfiltre på biler, ikke får nogen indflydelse på den globale
> opvarmning, da det mere end opvejes af det svineri motorsavene og

Hvad med alle de folk der har motorplæneklipper eller havetraktor og som
slår de 100 meter grøftekant/vejrabat der går forbi deres matrikel?

Indrømmet: det ser pænt ud, men det må da forurene aht - olieblandet
benzin eller ej.

K. L. O. B. O.

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Anders Majland

Dato : 14-06-11 03:46

> Fæld træerne. De er jo åbenlyst fuldkommen livsfarlige!

Det har man da været i gang med i mere end 30år.

Der er da bestemt ikke noget nyt i at biler ikke holder sig på asfalten
eller at der løbende vurderes hvad der kan gøres for at minimere skader når
bilerne alligevel ryger af vejen...

En vej at gå er den brasilienanske hvor man laver fartpump og limer klodser
på vejen der forhindrer at man kan passerer hurtigt. På en vej i byområde
hvor 60 er tilladt kan en alm personbil ikke passerer et bump med mere end
20-30km/t uden stor risiko for skade - og det holder farten nede. Ved steder
med vigepligt er der klodser større end en madkasse der skal passeres - det
holder også farten nede ganske betragteligt

/A