Bil på gammel teoribog?
Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 13-06-11 13:58

Jeg har for nylig købt denne her gamle teoribog hos en marskandiser:
http://www.mamola.dk/teoribog.jpeg

Fra Danske køreskolers forlag, Bülowsvej 4, København V, telefon Eva *9080

Hvis jeg har styr på romertallene, så er den fra 1967: MCMLXVII

Hvad er det for en bil der er på forsiden?

på forhånd tak

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : ERLO

Dato : 13-06-11 15:25

Hej - mon ikke det er en bil skabt til "foto-session". Umiddelbart
ligner fronten en LADA- FIAT 124.
Mvh. ERLO

Fra : JeGy

Dato : 13-06-11 15:25

"Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis jeg har styr på romertallene, så er den fra 1967: MCMLXVII
>
> Hvad er det for en bil der er på forsiden?

Hej Martin,

jeg tror det en Vauxhall Viva, men kan ikke bevise det...

Mvh Jens

Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-06-11 16:34

On Mon, 13 Jun 2011 16:25:08 +0200, "JeGy"
<gydesen.jensREMOVE@THISgmail.com> wrote:

>"Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hej Martin,
>
>jeg tror det en Vauxhall Viva, men kan ikke bevise det...
>
>Mvh Jens

Linierne ligner en Viva - men der er ingen cabriolet i den årgang. Jeg
tror det er en montage - kølergrillen ser også forkert ud.

Fra : Martin Bak

Dato : 13-06-11 15:33

> [...]
>
> Hvis jeg har styr på romertallene, så er den fra 1967: MCMLXVII
>
> Hvad er det for en bil der er på forsiden?

Det står da højt og tydeligt på den... Det er en skolevogn!

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-06-11 16:38

On 13 Jun 2011 12:57:43 GMT, Martin Mose Larsen <mamola.dk@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Hvis jeg har styr på romertallene, så er den fra 1967: MCMLXVII
>
>Hvad er det for en bil der er på forsiden?
Det er ikke en Fiat, det er heller ikke en Vauxhall, emblemet i
kølegrillen passer ikke på dem, men det kunne godt være noget engelsk.

/Hans

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-06-11 17:42

Martin Mose Larsen forklarede:
> Hvad er det for en bil der er på forsiden?

Tror det er en "kunstbil"* :)

Udvalget dengang var ikke så stort og som biltosse ku man de fleste der
blev importeret til dk. :)

Sku ikke undre mig om jeg har bogen selv :)

* "Kunstbiler" kan du se i andre sammenhænge, fx. billeder af
"biluheld" hvor reklamebureauerne har manipuleret billeder sammen fra
flere modeller - måske for ikke at hænge en bestemt model ud :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 13-06-11 18:06

On Mon, 13 Jun 2011 17:34:26 +0200, Ivan Madsen wrote:

> Linierne ligner en Viva - men der er ingen cabriolet i den årgang. Jeg
> tror det er en montage - kølergrillen ser også forkert ud.

Nu I siger det (fotomontage), så skulle bogstaverne og siderne på
skolevognsskiltet vel egentlig også vel mere lodrette - paralelle med
billedkanten, altså.

I øvrigt, hvis det er en montage, så har I måske lidt ret alle sammen

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Per Tolbøll

Dato : 13-06-11 22:42

> [...]
>
> Fra Danske køreskolers forlag, Bülowsvej 4, København V, telefon Eva *9080
>
> Hvis jeg har styr på romertallene, så er den fra 1967: MCMLXVII

Absolut ingen fotomonatge

Det er sgida en Glas 1204 Cabriolet

Se bare her: http://www.flickr.com/photos/zappadong/4919268947/

/Tolbøll

Fra : Robert Piil

Dato : 13-06-11 23:08

Den 13/06-11 23.42, Per Tolbøll skrev:

> Absolut ingen fotomonatge
>
> Det er sgida en Glas 1204 Cabriolet
>
> Se bare her: http://www.flickr.com/photos/zappadong/4919268947/
>

> /Tolbøll

Nope, det må være en 63'er 1004. Spejlene sidder forkert på din.

http://kortlink.dk/google/966r

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Martin Bak

Dato : 14-06-11 06:49

"Robert Piil" <smedevej26@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det er sgu meget godt gravet frem

> Nope, det må være en 63'er 1004. Spejlene sidder forkert på din.
>
> http://kortlink.dk/google/966r

Og "din" mangler sideblinklys, ligesom de store solskærme tilsyneladende
ikke er der på teoribogen. Den anden på dit link, 1204, har åbenbart ikke
disse solskærme, men den mangler også sideblink og antennen sidder
anderledes.

Pers mangler både sideblink og logo på skærmen, og der er ingen antenne der
hvor skolevognen har en. Foruden det med spejlet.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 14-06-11 06:49

Martin Bak frembragte:

> "din" mangler sideblinklys

I mange år blev sideblinklys eftermonteret i dk; fx. Tyskland brugte
dem ikke...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : KASO

Dato : 14-06-11 06:53

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Pers mangler både sideblink og logo på skærmen, og der er ingen antenne
> der hvor skolevognen har en. Foruden det med spejlet.

Sideblinklys er en dansk "opfindelse", der ofte eftermonteredes i Danmark -
et mere eller mindre tilfældigt sted på forskærmen.

Jeg havde en MB 280S fra 1977 - den var uden sideblinklys og havde kørt
sådan i 22 år i Danmark, da jeg skulle syne den før et salg (jeg havde også
synet den, da jeg købte den). Så forlangte de sideblinklys monteret - og da
de (af gode grunde) ikke eksisterede originalt, måtte den have nogle på, der
passede til bilen. Jeg var ikke begejstret for at skulle lave huller i
forskærmene....

Jeg har set flere eksemplarer af modellen - med forskellige varianter af
blinklys placeret forskellige steder - andre er også blevet pålagt
eftermontering...

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 14-06-11 13:51