Partikelfilter
Fra : JeGy

Dato : 13-06-11 08:45

Hej,

hvis der er partikelfilter på en diesel, fremgår det så af
registreringsattesten?

Hvordan ser man det ellers?

Er der noget med at et sådan filter skal regeneres en gang i mellem?

Og hvordan foregår det?

Mvh Jens

Fra : \"@

Dato : 13-06-11 22:52

Den 13-06-2011 09:45, JeGy skrev:
> [...]
> registreringsattesten?
>
> Hvordan ser man det ellers?
>
> Er der noget med at et sådan filter skal regeneres en gang i mellem?

Det fremgår af registreringsattesten til min, at den er med partikelfilter.

Mikael

Fra : Mathias

Dato : 15-06-11 14:56

In article <4df5c00e$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
gydesen.jensREMOVE@THISgmail.com says...

> [...]
> registreringsattesten?
>
> Hvordan ser man det ellers?
>
> Er der noget med at et sådan filter skal regeneres en gang i mellem?

Det kan ikke altid ses på reg. attesten, du skal se på bilens datakort
eller få stelnummeret slået op.
Hvis filteret er fabriksmonteret klarer motorelektronikken selv
regenereringen. Ellers er det noget med at køre med forhøjet
omdrejninger et stykke tid.

Mvh Mathias