hvor f...... sidder hornet henne på en mer~
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 09-06-11 08:32

og nej - hvis jeg kunne lytte mig frem til det, så var der jo ingen grund
til at skifte det

anybody ?

--
Honda Shuttle 2.3
Honda Shadow VT 1100

Fra : aw

Dato : 09-06-11 12:38

Bendt Rasmussen skrev den 09-06-2011:
> og nej - hvis jeg kunne lytte mig frem til det, så var der jo ingen grund til
> at skifte det

Foran køleren !

--
ad

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 09-06-11 15:20

"aw" <b870ad@nej.kd> skrev i en meddelelse

> Foran køleren !

Så let skal det ikke være - der er intet der ligner et horn foran køleren.

Fra : \"@

Dato : 09-06-11 20:28

Den 09-06-2011 16:20, Bendt Rasmussen skrev:
> "aw"<b870ad@nej.kd> skrev i en meddelelse

> Så let skal det ikke være - der er intet der ligner et horn foran køleren.

MÃ¥ske er det derfor det ikke siger noget

Fra : Martin Bak

Dato : 09-06-11 12:47

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> og nej - hvis jeg kunne lytte mig frem til det, så var der jo ingen grund
> til at skifte det

Det kan jo skyldes andre ting end et defekt horn, men det er selvfølgelig
rart at finde det, for at konstatere om det måske alligevel virker, og
fejlen måske er i et relæ eller i ringene under rattet.

Prøv at finde info her: http://benzobsession.com/phpbb/index.php

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 09-06-11 15:21

> [...]
> rart at finde det, for at konstatere om det måske alligevel virker, og
> fejlen måske er i et relæ eller i ringene under rattet.

Tak for link'et - jeg prøver at kigge lidt.

Det har sagt mindre og mindre over de sidste par måneder og nu er det stået
helt af - så jeg regner med, at det blot skal skiftes - når jeg altså har
fundet det

Fra : Martin Bak

Dato : 09-06-11 15:46

> Det har sagt mindre og mindre over de sidste par måneder og nu er det
> stået helt af - så jeg regner med, at det blot skal skiftes - når jeg
> altså har fundet det
Egentlig imponerende... Dytter du meget? Der går måneder imellem mit horn er
aktiveret. Jeg tror endda der kan gå år imellem.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Leif

Dato : 09-06-11 15:49

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Egentlig imponerende... Dytter du meget? Der går måneder imellem mit horn er aktiveret. Jeg tror

Måske han tilhører gruppen, der tuder, når han skal forlade familie & venner,-)

Mvh, Leif
Der ej heller bruger den ting ret møj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-11 16:24

Martin Bak skriver:

> Egentlig imponerende... Dytter du meget? Der går måneder imellem mit horn er
> aktiveret. Jeg tror endda der kan gå år imellem.

Imponerende. Hornet skal du da afprøve hver gang du starter bilen, på
samme vis som du er rundt for at tjekke lygter.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 09-06-11 16:30

> Martin Bak skriver:

> Imponerende. Hornet skal du da afprøve hver gang du starter bilen, på
> samme vis som du er rundt for at tjekke lygter.

Hvor står det? Det er naturligvis mit ansvar at bilen virker efter
forskrifterne, men det er vist ikke specificeret at jeg skal gøre som du her
nævner.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-11 16:44

Martin Bak skriver:

> Hvor står det? Det er naturligvis mit ansvar at bilen virker efter
> forskrifterne, men det er vist ikke specificeret at jeg skal gøre som du her
> nævner.

Det er ikke direkte skrevet, men hvordan (som ansvarlig billist) sikrer
du dig at din bil er som foreskrifterne byder?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 09-06-11 20:24

On Thu, 09 Jun 2011 09:32:19 +0200, Bendt Rasmussen wrote:

> og nej - hvis jeg kunne lytte mig frem til det, så var der jo ingen
> grund til at skifte det
>
> anybody ?

Ikke for at være vittig, men har du prøvet at spørge en taxa-chauffør?

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-06-11 21:09

Den 09-06-2011 09:32, Bendt Rasmussen skrev:
> og nej - hvis jeg kunne lytte mig frem til det, så var der jo ingen grund
> [...]
Hvis det ikke sidder som det burde, så er der jo et par oplagte steder
som måske gemte på hornet. Her tænker jeg på under/bag kofangeren,
inde i skærmkassen eller under batteripladen. Et sted hvor der normalt
er et "hulrum" el.l.
God jagt.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 09-06-11 22:33

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som måske gemte på hornet. Her tænker jeg på under/bag kofangeren,
> inde i skærmkassen eller under batteripladen. Et sted hvor der normalt

Tak tak.

Dejligt med et enkelt indlæg, som forholder sig til problemet og ikke bare
er fyld.

Jeg havde håbet, at man kunne komme til det, uden at skulle skille alt for
meget ad, men jeg må på jagt.
Jeg må ha' løftet den lidt op, og ned og kravle under den.
Jeg tror nok selv mest på skærmkassen, Batteriet sidder i bagagerummet

Fra : Andersen [3650]

Dato : 11-06-11 17:08

Den 09-06-2011 23:32, Bendt Rasmussen skrev:
> Tak tak.
>
> Dejligt med et enkelt indlæg, som forholder sig til problemet og ikke bare
> er fyld.
Sådan er det og vil altid være.
Jeg kan skam også find på at sende "fyld".

> Jeg havde håbet, at man kunne komme til det, uden at skulle skille alt for
> meget ad, men jeg må på jagt.
Go jagt
> Jeg må ha' løftet den lidt op, og ned og kravle under den.
Jeg tror mest på bag kofanger
> Jeg tror nok selv mest på skærmkassen, Batteriet sidder i bagagerummet
Ja ok jeg vidste jo ikke vognen er vanskabt

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-06-11 22:54

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> og nej - hvis jeg kunne lytte mig frem til det, så var der jo ingen grund
> til at skifte det
>
> anybody ?

En anden har foreslået foran køleren. Der sidder det typisk på personbilerne
i de årgange.
Jeg går for øvrigt ud fra at det er en V-klasse(?) (W638)
Der plejer de at sidde nederst foran i bilens venstre side - (altså nederst
til højre når du står foran og kigger på den . Sådan groft sagt lige
under lygten og så langt ned som du kan komme uden det stikker frem.

Vær for øvrigt opmærksom på at holderne til hornet ofte er så rustne så de
skal skiftes også. Mener de købes løst - og det er møgærgerligt at stå med
det nye horn, og så må stripse det fast indtil man kommer afsted igen

Så nu har du også fået en taxachaufførs holdning - for øvrigt altid en god
anbefaling

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Martin Bak

Dato : 12-06-11 01:34

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vær for øvrigt opmærksom på at holderne til hornet ofte er så rustne så de

Og det er måske i virkeligheden problemet? Dermed dårlig stel=ingen lyd.
Passer fint med den aftagende virkningsgrad. Ingen grund til at udskifte et
horn, bare fordi holderen er rustet igennem *G*

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 12-06-11 22:35

> Og det er måske i virkeligheden problemet? Dermed dårlig stel=ingen lyd.
> Passer fint med den aftagende virkningsgrad. Ingen grund til at udskifte
> et horn, bare fordi holderen er rustet igennem *G*

Ja det kunne være kønt. Sidst jeg havde en kammerat der rodede med hornet
var han ved at rive alle hår ud af hovedet fordi det bare ikke ville virke.
Først da han efter 3 uger fandt på at konsultere mig om hvad der kunne være
galt kom han i tanke om at tjekke sikringen
Løsningen er ikke altid det man tror

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 13-06-11 19:28

> [...]
> Passer fint med den aftagende virkningsgrad. Ingen grund til at udskifte
> et horn, bare fordi holderen er rustet igennem *G*

Tjo - tjaa - kr. 99,- for et nyt horn hos thansen.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 13-06-11 19:27

> [...]
> det nye horn, og så må stripse det fast indtil man kommer afsted igen
>
> Så nu har du også fået en taxachaufførs holdning - for øvrigt altid en god

Jeg vil kigge der omkring

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-11 23:27

Den 09-06-2011 09:32, Bendt Rasmussen skrev:
> og nej - hvis jeg kunne lytte mig frem til det, så var der jo ingen grund
> [...]

Gi mig lige stelnummer eller w-betegnelsen, så kan jeg slå det op.
Er det en E-model eller hvad?

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 13-06-11 19:26

"Ole S." <nomail> skrev i en meddelelse

> Gi mig lige stelnummer eller w-betegnelsen, så kan jeg slå det op.
> Er det en E-model eller hvad?

hmm - modellen skulle hedde C250 TD - model 202 - giver det nogen mening ?

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-06-11 21:57

> hmm - modellen skulle hedde C250 TD - model 202 - giver det nogen mening ?

Hmmm...

Emnelinjen siger 230td og så er det en V-klasse.
En C-klasse er jo en helt anden bil.
Så passer min angivelse af hvor hornet sidder desværre ikke.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 14-06-11 14:34

> [...]
>
> Emnelinjen siger 230td og så er det en V-klasse.
> En C-klasse er jo en helt anden bil.
> Så passer min angivelse af hvor hornet sidder desværre ikke.

230 - 250 - man kan jo ikke så'n huske på det hele

Det er kærestens bil - gammel taxa med 600.000 på spedometeret.

Anyway - Tak for budene

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 14-06-11 20:48

> 230 - 250 - man kan jo ikke så'n huske på det hele

Nej det kan jo smutte det skidt

> Det er kærestens bil - gammel taxa med 600.000 på spedometeret.

Dejligt - en bil med sjæl

> Anyway - Tak for budene
Altid velkommen!

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Steen F.

Dato : 19-06-11 23:42

Den 09-06-2011 09:32, Bendt Rasmussen skrev:
> og nej - hvis jeg kunne lytte mig frem til det, så var der jo ingen grund
> til at skifte det
>
> anybody ?

Hej.
Det sidder nede bagved tågelygterne enten i førerside eller i begge
sider (2 horn).
Jeg har lagt nogle billeder op så du kan se hvor hornet er placeret.
Og en tysk vejledning til hvordan det evt. udskiftes.
Oplysningerne er vedr. en MB C250TD w202-118 1998.
Kig her: www.steenmartin.dk/c250/

Mvh
Steen F.

Fra : Steen F.

Dato : 19-06-11 23:50

Den 20-06-2011 00:41, Steen F. skrev:
> Det sidder nede bagved tågelygterne enten i førerside eller i begge
> sider (2 horn).

Sorry, den model havde ikke tågelygter i kofangeren. Det var kun AMG
modellen der havde det. Men se på linket, så ved du hvad jeg mener

Mvh
Steen F.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 21-06-11 13:14

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Sorry, den model havde ikke tågelygter i kofangeren. Det var kun AMG
> modellen der havde det. Men se på linket, så ved du hvad jeg mener

Herligt - 1.000 tak.

jeg må ned under den og lure lidt.

vh
Bendt