Afmontere bagdørsbeklædning på Octavia
Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-06-11 12:15

Mit rudehejs i den ene bagdør har sluppet ruden
så den følger ikke med ned. Man kan dog lige give
den et puf og så falder den ned hvor rudehejset
er kommet til. Jeg vil så gerne ind bag beklædningen
og se om det ikke er muligt at få det til at sidde
sammen igen. Men jeg kan sq ikke lige lure hvordan
man piller beklædningen af.
Nogen der har erfaring, for det er nok med fare
for afbrækket plastdele hvis jeg bare begynder at
brække/rive/bide/flå et tilfældigt sted.

Fra : Henning

Dato : 05-06-11 18:06

On Sun, 05 Jun 2011 13:15:09 +0200, "Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> wrote:

> [...]
>Nogen der har erfaring, for det er nok med fare
>for afbrækket plastdele hvis jeg bare begynder at
>brække/rive/bide/flå et tilfældigt sted.

Youtube? Den plejer jeg at bruge til alt, når det skal skilles ad

Fra : jones_net

Dato : 06-06-11 06:32

On 5 Jun., 13:15, "Andersen [3650]" <FJER...@FJERNindbakke.FJERNdk>
wrote:
> [...]
> Nogen der har erfaring, for det er nok med fare
> for afbrækket plastdele hvis jeg bare begynder at
> brække/rive/bide/flå et tilfældigt sted.

Der sidder en række skruer hele vejen rundt om beklædningen hvor den
er bukket, og så vidt jeg husker, skal du også have rykket overdelen
af plastichåndtaget, for dér sidder en eller to skruer herunder (frit
fra hukommelsen 4 år tilbage på en Octavia ´98. Og sørg for at have
købt stumpen inden, for den er knækket i plastiket.)
Du var så heldig at det var om sommeren - min faldt ned om vinteren,
og kunne ikke holde sig selv oppe, før jeg havde skaffet noget
gaffa... Det var dælme koldt!

Jeg mener at jeg har skiftet 3 stk indtil videre, så det er en
relativt kendt fejl...

/J

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-06-11 21:02

Den 06-06-2011 14:31, jones_net skrev:
> [...]
> gaffa... Det var dælme koldt!
>
> Jeg mener at jeg har skiftet 3 stk indtil videre, så det er en

Tak for info, men min er en 07 og der er absolut intet synligt
man kan bruge ifbm adskillelse
Ruden følger fint med op og ned men sidder bare ikke fast på
den slæde der kører inde i døren.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-06-11 17:25

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Nogen der har erfaring, for det er nok med fare
> for afbrækket plastdele hvis jeg bare begynder at
> brække/rive/bide/flå et tilfældigt sted.

Diverse skruer af. Omkring håndtaget til åbning af døren er der noget
"blik" - det kan formentlig skubbes den ene eller den anden vej, så det ikke
har fat mere ..

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-06-11 21:22

Den 06-06-2011 18:24, Per Henneberg Kristensen skrev:
> Diverse skruer af. Omkring håndtaget til åbning af døren er der noget
> "blik" - det kan formentlig skubbes den ene eller den anden vej, så det
> ikke har fat mere ..

Jamen jeg kag sq ikke se nogle skruer. Det er det der driller mig.
Der er sikkert et sted hvor man ligesom får hul på bylden, jeg kan
bare ikke finde det. Det eneste jeg har fundet er et lille hul på
undersiden af det håndtag man trækker døren i med. Men trods diverse
værktøjer her været inde og trykke/dreje/vride så sket der nada.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-11 21:38

"Andersen [3650]" skriver:

> Men jeg kan sq ikke lige lure hvordan
> man piller beklædningen af.

Såan her?
http://www.octavia-forum.de/anleitungen/Demontage_Tuerverkleidung_hinten.pdf

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-06-11 16:57

Den 07-06-2011 22:38, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Andersen [3650]" skriver:

> Såan her?
> http://www.octavia-forum.de/anleitungen/Demontage_Tuerverkleidung_hinten.pdf
>
> Klaus
Lige i skabet. Mange tak, det er lige den model jeg også har.
Må straks ud i perlegruset når bilen kommer hjem