|
| Ny 4-cylindret bil til 85000 kr - ja det ~ Fra : Jørgen |
Dato : 02-06-11 22:11 |
| | |
Peter (03-06-2011)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 03-06-11 07:45 |
| | |
Andersen [3650] (03-06-2011)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 03-06-11 09:59 |
|
Den 03-06-2011 08:45, Peter skrev:
> "Jørgen"<mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4de7fcce$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Jeg læste lige at man kan få en HELT ny bil en Fiat Panda for 85000 kr,
>>
>> http://www.fiat.dk/cgi-bin/pbrand.dll/FIAT_DENMARK/section/section.jsp?BV_SessionID=@@@@0798828498.1307048718@@@@&BV_EngineID=ccchadfdjmkjmedcefecejgdfkhdfjj.0&contentOID=1074051849
>>
>> Det er godt nok så billigt - at du skulle tro det var en fejl. Jeg har
>> ihvertfald aldrig set noget lignende.
>>
>> Her taler vi om 4-cylindre og 1200 ccm (ja du læste rigtigt 4-cylindre)
>> oma. og ikke en lille mikromotor på 1,0 med kun 3-cylindre (for at spare).
>> Her er man gået hele vejen.
>>
>> Det må da være årets tilbud ?
>>
>> Og nej jeg har intet med Fiat at gøre - synes bare at det er så uhørt
>> billigt, at der enten må tale om en fejl eller en gave fra fabrikken.
>>
>> Jørgen..
> Hej, det er da ikke noet særligt, faktisk er der masser af mulighedder:
> http://www.bilbasen.dk/ny/bil/?PriceFrom=0&PriceTo=90000&Category=1&SortBy=price&SortOrder=asc i
> dit prissegment.
>
> at en 1,2l motor er fire cylindret betyder idag bare at det er lav
> teknologi.og pandaen bruger ca 10% for meget drændstof, ikke fordi det
> betyder noget men alligevel.
>
> Iøvrigt er designet tydelig inspireret af verdens grimmeste bil, dellebilen
> Fiat multipla.
>
> Mvh Peter
> Som sagten kan styre sin begejstring
>
>
Ja jeg kan også styre min begejstring.
Tror aldrig jeg kommer til at eje en Fiat,
uanset hvor billig den er.
| |
Craner (03-06-2011)
| Kommentar Fra : Craner |
Dato : 03-06-11 11:05 |
|
"Jørgen" skrev i meddelelsen
news:4de7fcce$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Hej
Jeg læste lige at man kan få en HELT ny bil en Fiat Panda for 85000 kr,
http://www.fiat.dk/cgi-bin/pbrand.dll/FIAT_DENMARK/section/section.jsp?BV_SessionID=@@@@0798828498.1307048718@@@@&BV_EngineID=ccchadfdjmkjmedcefecejgdfkhdfjj.0&contentOID=1074051849
Det er godt nok så billigt - at du skulle tro det var en fejl. Jeg har
ihvertfald aldrig set noget lignende.
Her taler vi om 4-cylindre og 1200 ccm (ja du læste rigtigt 4-cylindre) oma.
og ikke en lille mikromotor på 1,0 med kun 3-cylindre (for at spare). Her er
man gået hele vejen.
Det må da være årets tilbud ?
Og nej jeg har intet med Fiat at gøre - synes bare at det er så uhørt
billigt, at der enten må tale om en fejl eller en gave fra fabrikken.
Jørgen..
Hej Jørgen jeg er enig med dig, I Ribe hvor jeg var omkring med en anden
bil, så jeg en af slagsen, og jeg syntes den var billig, når alt er taget i
betragtning, men jeg blev overrasket over at bilen var ny til prisen, da jeg
troede den var brugt.
Jo alt i alt set ud fra prisen, tror jeg det er et godt køb.
Poul
Og jeg kan stadigvek blive begejstret.
| |
Brian Sørup (03-06-2011)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 03-06-11 15:41 |
|
"Jørgen" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4de7fcce$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Her taler vi om 4-cylindre og 1200 ccm (ja du læste rigtigt 4-cylindre)
> oma. og ikke en lille mikromotor på 1,0 med kun 3-cylindre (for at spare).
> Her er man gået hele vejen.
>
Chevy Spark er da også på 4-cyl. - dog kun 1,0.....
Ford Ka har 4 cyl. også 1,0....
Hyundai i10 har også en 4-cyl 1,0...
Kia Picanto har en 1,1 på 4 cyl....
Renault Twingo har en 1,2 på 4 cyl....
De ligger alle under 100.000,- for en ny...
Hvad Hk angår spænder de alle fra 68 til 75 af slagsen - så det er ikke
nogen decideret revolution Fiat er kommet frem med her......
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser
| |
Ivan Madsen (03-06-2011)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 03-06-11 16:06 |
|
On Fri, 3 Jun 2011 16:41:01 +0200, Brian Sørup <brizzen@live.dk>
wrote:
>
>"Jørgen" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>news:4de7fcce$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Her taler vi om 4-cylindre og 1200 ccm (ja du læste rigtigt 4-cylindre)
>> oma. og ikke en lille mikromotor på 1,0 med kun 3-cylindre (for at spare).
>> Her er man gået hele vejen.
>>
>
>Chevy Spark er da også på 4-cyl. - dog kun 1,0.....
>Ford Ka har 4 cyl. også 1,0....
>Hyundai i10 har også en 4-cyl 1,0...
>Kia Picanto har en 1,1 på 4 cyl....
>Renault Twingo har en 1,2 på 4 cyl....
>
>De ligger alle under 100.000,- for en ny...
>
>Hvad Hk angår spænder de alle fra 68 til 75 af slagsen - så det er ikke
>nogen decideret revolution Fiat er kommet frem med her......
Fiats 1.2 maskine ligner i ydelse og moment standardmotor til mindre
familibiler årgang 2000. Dengang havde de næsten allesammen 1.0-1.2
med 55-75 HK.
| |
Brian Sørup (03-06-2011)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 03-06-11 16:11 |
|
"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:duthu6h70i5mqkvibr5tsmumas6or58ba8@4ax.com...
> On Fri, 3 Jun 2011 16:41:01 +0200, Brian Sørup <brizzen@live.dk>
> wrote:
>
>>
>
> Fiats 1.2 maskine ligner i ydelse og moment standardmotor til mindre
> familibiler årgang 2000. Dengang havde de næsten allesammen 1.0-1.2
> med 55-75 HK.
Det er egentlig hurtigt man vænner sig til mange Hk, tilbage i firserne var
100Hk meget i en mellemstor familiebil, og GTI'erne havde kun en snøvs over
100HK...
Idag er der en del mennesker, specielt de lidt yngre, der tror at en hvilken
som helst bil med mindre end 100Hk næsten ikke kan slæbe sig selv - i
firserne kørte vi, en familie på 5, på ferie i vores 80Hk Mazda 616 med
1200Kg CV på krogen - og vi er da kommet hjem igen, endda for flere år siden
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser
| |
Jørgen (03-06-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen |
Dato : 03-06-11 16:45 |
|
Brian Sørup wrote:
> "Jørgen" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4de7fcce$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Her taler vi om 4-cylindre og 1200 ccm (ja du læste rigtigt
>> 4-cylindre) oma. og ikke en lille mikromotor på 1,0 med kun
>> 3-cylindre (for at spare). Her er man gået hele vejen.
>>
>
> Chevy Spark er da også på 4-cyl. - dog kun 1,0.....
> Ford Ka har 4 cyl. også 1,0....
> Hyundai i10 har også en 4-cyl 1,0...
> Kia Picanto har en 1,1 på 4 cyl....
> Renault Twingo har en 1,2 på 4 cyl....
>
> De ligger alle under 100.000,- for en ny...
>
> Hvad Hk angår spænder de alle fra 68 til 75 af slagsen - så det er
> ikke nogen decideret revolution Fiat er kommet frem med her......
Ja ok.
Nu tænkte jeg mest på sammenligning med de der trillinge plasticbiler C1,
107 og Aygo, hvor man har proppet en 1,0 gnallingmotor med kun 3 cylindre i
for at spare. Fiat motor er således hele 20 % større. Det er godt nok meget
meget større.
Og de koster det samme eller mere.
Jeg mener bare, at Fiat´en er noget bedre i kvalitet og størrelse. Derfor
fandt jeg det ovenud billigt.
Men det er også kun et helt særegent specialtilbud i en begrænset periode,
så kan jeg bedre forstå det.....
I øvrigt har Ford Ka. samme motor som en Panda jf. internettet
Jørgen
| |
Klaus D. Mikkelsen (03-06-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 03-06-11 17:09 |
|
Jørgen skriver:
>
> Jeg mener bare, at Fiat´en er noget bedre i kvalitet og størrelse.
Fiat i bedre kvalitet end en Toyota?
> I øvrigt har Ford Ka. samme motor som en Panda jf. internettet
Nok fodi de er bygget godt og vel over samme stumper - på samme vis som
"trillingerne"
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
KASO (03-06-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 03-06-11 19:45 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4DE90724.C1C2C5BB@du.kan.finde.den...
> Jørgen skriver:
>>
>> Jeg mener bare, at Fiat´en er noget bedre i kvalitet og størrelse.
>
> Fiat i bedre kvalitet end en Toyota?
Nu begynder det jo at blive sjovt - for Panda'en ligger faktisk i top i
flere undersøgelser mht. driftsikkerhed. Den bygges jo godt nok i Polen,
hvor Toyota'en bygges i Tjekkiet - med en Daihatsu motor og en del PSA
teknik.
| |
KASO (03-06-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 03-06-11 19:50 |
|
"Jørgen" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4de901b8$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Brian Sørup wrote:
>> "Jørgen" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:4de7fcce$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> Her taler vi om 4-cylindre og 1200 ccm (ja du læste rigtigt
>>> 4-cylindre) oma. og ikke en lille mikromotor på 1,0 med kun
>>> 3-cylindre (for at spare). Her er man gået hele vejen.
>>>
>>
>> Chevy Spark er da også på 4-cyl. - dog kun 1,0.....
>> Ford Ka har 4 cyl. også 1,0....
>> Hyundai i10 har også en 4-cyl 1,0...
>> Kia Picanto har en 1,1 på 4 cyl....
>> Renault Twingo har en 1,2 på 4 cyl....
>>
>> De ligger alle under 100.000,- for en ny...
>>
>> Hvad Hk angår spænder de alle fra 68 til 75 af slagsen - så det er
>> ikke nogen decideret revolution Fiat er kommet frem med her......
>
> Ja ok.
>
> Nu tænkte jeg mest på sammenligning med de der trillinge plasticbiler C1,
> 107 og Aygo, hvor man har proppet en 1,0 gnallingmotor med kun 3 cylindre
> i for at spare. Fiat motor er således hele 20 % større. Det er godt nok
> meget meget større.
Nu skal man jo ikke fokusere så meget på volumen og cylindre.
Fiat Panda: 69hk/102Nm, 0-100: 13,2sek, 162km/t
Aygo & Co: 68hk/93Nm, 14,2sek, 157 km/t
Forskellen er reelt kun af akademisk interesse.
Panda har til gengæld ikke klaret sig så imponerende i crashtests.....
| |
Leo Jensen (06-06-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 06-06-11 05:06 |
|
On 3 Jun., 20:45, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsennews:4DE90724.C1C2C5BB@du.kan.finde.den...
>
> > Jørgen skriver:
>
> >> Jeg mener bare, at Fiat´en er noget bedre i kvalitet og størrelse.
>
> > Fiat i bedre kvalitet end en Toyota?
>
> Nu begynder det jo at blive sjovt - for Panda'en ligger faktisk i top i
> flere undersøgelser mht. driftsikkerhed. Den bygges jo godt nok i Polen,
> hvor Toyota'en bygges i Tjekkiet - med en Daihatsu motor og en del PSA
> teknik.
Jeg tror ikke der er meget forskel på kvalitet'en. Fiaten er noget
rummeligere og man slipper for den 3-cylindrede vibrator, til gengæld
er den forældet mht NCAP-stjerner. Jeg har valgt en Panda og er stadig
tilfreds. Årg 2005, 102000 km og stadig nærmest som ny.
Jeg er så blandt dem, der synes designet på Fiat'en er pænere end de
nyere minibiler som i10, Spark, Aygo osv, og det betyder da også en
del for mit valg.
MVH Leo
| |
Anders Majland (07-06-2011)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 07-06-11 13:18 |
|
> Her taler vi om 4-cylindre og 1200 ccm (ja du læste rigtigt 4-cylindre)
> oma. og ikke en lille mikromotor på 1,0 med kun 3-cylindre (for at spare).
> Her er man gået hele vejen.
Er det ikke ligemeget om en motor er 2, 3 eller 4 cylindret ?
Det er vel ydelsen der er interessant - og ikke mindet effekt/moment forløb
?
Har haft en 1.2 3cyl med 64hk i en skoda fabia - og da vi købte den var
valget også mellem en næsten ny brugt med 1.4 og 4 cylindre med samme
effekt. Den 3 cyl skulle have lidt flere omdrejninger for at lave det samme
(~500rpm) men vi valgte alligevel den 3 cylindrede.
Vores smart har en 0,8cdi < også kun med 3 cyl
Fiat har også fået nogen ros for deres 2 cyl motor - hvorfor så ønske sig
hele 4 cylindre der alt andet lige giver større enerti/tab i motoren.
| |
|
|