On Thu, 2 Jun 2011 09:56:41 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:
>> Men av,av en regning. Puntoen ligger til at komme ud med et
>> totalresultat for 200000 km på 2/3 af din afskrivning.
>
>Eller 25% over vores fabia combi, som vi kun havde 2,5år fra ny. Dvs
>formentlig de dyreste km i den. Men det var en populær brugtbil og vi solgte
>den privat så derfor kunne værditabet holdes nede.
Det var nu et lidt andet tal jeg havde i tankerne - det bliver lidt
mere end 2/3 af 1,9 kr/km.
afskrivning 0.50 (købt for 100000 og formodes værdiløs ved 320000 på
uret)
mekanikeren har fået ca. 20 øre/km
stat og forsikring står i 30 øre/km
brændstof totalt 40 øre/km (højt sat - men lige nu går det tal opad
desværre )
>
>Og grunden til at sælge privat var at citroen sælgeren direkte adspurgt
>sagde at han helst var fri for at tage den i bytte. Heldigvis gav jeg ikke
>listepris for c5'en - så havde værditabet været 0,25kr/km højere. Samtidig
>fik jeg 10-15000kr mere for fabiaen ved det private salg. Altså ren win-win.
>Mere for den brugte og en bedre pris på den nye.
>
>> Det er så ikke en C5 - men der er en grund til jeg har fortalt fruen
>> at vi skal have en 3-5 år gammel "ny" bil næste gang.
>
>En af grundene til at vi valgte at skifte C5'en nu var at vi ikke troede at
>det ville være billigere at køre videre i den end at skifte... Værditabet
>vil fortsat være stort og serviceudgifterne formentligt ikke mindre end
>hidtil.
>
Det er dyrt at have bil - hvis jeg regner på Xsara bliver jeg bare
deprimeret
) Men den får også lov at køre til den ikke gider mere,
så længe den ikke render på værksted i tide og utide - værditabet har
vi taget
) Det kniber vel stadig med at få den nøgne afskrivning
ned på 1,50 kr/km *suk*
Men 3-4 år gamle biler til under halv pris må være billigere i
afskrivning end en ny. Men til gengæld aner man jo ikke om man køber
en bil, der pr. automatik booker mekaniker en gang om måneden.