Mazda 6 problem
Fra : H.L.

Dato : 26-05-11 06:26

Hej har en Mazda 6 2,0 fra 2004 nu kan døren i føresiden ikke åbnes
hverken inde eller ude eller med nøglen i . Nogen der har prøvet dette eller
har et løsningsforslag inden den tunge( læs dyre) gang til Mazda ?

Mvh.Henrik

Fra : Steen

Dato : 26-05-11 13:19

On 26 Maj, 07:25, "H.L." <ha.lillel...@os.dk> wrote:
> [...]
> hverken inde eller ude eller med nøglen i . Nogen der har prøvet dette eller
> har et løsningsforslag inden den tunge( læs dyre)  gang til Mazda ?

Hejs
Har prøvet det flere gange med min 626´er. I mine tilfælde har det
været pga manglende smøring /vedligeholdelse, så mekanikken i døren er
groet fast. Det har mest været ved vintertid, og jeg har som regel
kunnet få dørene op ved at hælde en kande varmt vand ind i dørfalsen
oppefra og ned. Når jeg så har fået dørene op, har jeg pillet
beklædningen af, demonteret låsemekanismen og givet en god gang
rustopløser og smøring. Du skal ikke være bange for at projektet, men
du skal være noget påpasselig med at få løsnet pyntelister, dørgreb
osv. for ikke at ødelægge noget.

Steen