OT: Lastbiler er farlige
Fra : Martin Bak

Dato : 25-05-11 19:41

.... Selv når de holder stille.
Den mest syrede arbejdsulykke jeg nogensinde har hørt om:
"Lægerne på sygehuset i Whakatane undrer sig over, at Steven McCormack ikke
sprak.

Manden overlevede et ganske usædvanligt uheld, hvor hans krop blev fyldt med
trykluft, pumpet ind med et tryk på seks atmosfære. (...)

Uheldet skete, da han snublede ved sin lastbil og ramte en pumpehane med
trykluft til køretøjets bremser."

http://politiken.dk/udland/ECE1291162/uheld-med-trykluft-gjorde-newzealaender-til-menneskelig-ballon/

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 25-05-11 19:51

> Manden overlevede et ganske usædvanligt uheld, hvor hans krop blev fyldt
> med trykluft, pumpet ind med et tryk på seks atmosfære. (...)
Jeg har hørt om unge drenge lege med blæsepistol fra en kompressor og så
rammer spidsen lige et sår på armen, hvorpå der bliver blæst luft ind under
huden, så armen svulmer op...

Men at hele kroppen skulle kunne blive blæst op på den måde, det lyder fame
utroligt.

--
Klaus G.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 25-05-11 20:49

On Wed, 25 May 2011 20:41:01 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>trykluft, pumpet ind med et tryk på seks atmosfære. (...)
>
>Uheldet skete, da han snublede ved sin lastbil og ramte en pumpehane med

Et usædvanligt grimt tilfælde af luft i maven.

Der er vel ikke nogen der vil indvende noget imod, hvis han går og
småprutter i en uges tid.

--

Venlig hilsen
Folmer