Pang Da forventer at sælge 10.000 Saab'er ~
Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-11 13:38

Alene i 2011 forventer den kinesiske forhandlerkæde, som Saab har indgået
samhandelsaftale med, at sælge 10.000 Saab'er.
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=288638&rlt=0&pid=236180__ArticlePageProvider&epslanguage=sv

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : KASO

Dato : 19-05-11 19:31

> Alene i 2011 forventer den kinesiske forhandlerkæde, som Saab har indgået
> samhandelsaftale med, at sælge 10.000 Saab'er.
> http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=288638&rlt=0&pid=236180__ArticlePageProvider&epslanguage=sv

Det kræver da vist, at nogen begynder at producere dem først - og pt. står
produktionen stille på 7. uge, underleverandørerne varsler opsigelse af
medarbejderne, og tilliden til mærket synker støt.

Iflg. Victor Müller forventes produktionen at begynde igen om ca. 2 uger -
men den historie har vi jo hørt en hel del gange før, så det er lidt svært
at tro på....
Iflg, artiklen, har kineserne betalt forud. Det gør man kun, hvis man får en
attraktiv pris - og da Saab ikke har kunnet få overskud på den "normale"
pris, bliver det jo endnu sværere at få det til at løbe rundt med en
reduceret pris.

di.se - er det iøvrigt ikke den kilde, som du betragter som totalt
utroværdig?
Hvordan kan man så tro på dem denne gang?

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-11 22:16

> [...]
> produktionen stille på 7. uge, underleverandørerne varsler opsigelse af
> medarbejderne, og tilliden til mærket synker støt.

Produktionen startes op næste fredag. Der er allerede indgået aftaler med en
stor del af leverandørerne.

> Iflg. Victor Müller forventes produktionen at begynde igen om ca. 2 uger -
> men den historie har vi jo hørt en hel del gange før, så det er lidt svært
> at tro på....

Øh nej, den skal - iflg. VM - startes op på fredag, d. 27.

> [...]
> en attraktiv pris - og da Saab ikke har kunnet få overskud på den
> "normale" pris, bliver det jo endnu sværere at få det til at løbe rundt

Til trods for stilstand, indgår der stadig ordrer på 80 - 100 biler dagligt
(200 - 250 før stoppet).

> di.se - er det iøvrigt ikke den kilde, som du betragter som totalt
> utroværdig?
> Hvordan kan man så tro på dem denne gang?

Jeg valgte DI, fordi de er din favoritkilde. Men vælg et hvilken som helst
svenskt nyhedsmedie: ttela.se, svd.se, aftonbladet.se m.v.

Fra : KASO

Dato : 20-05-11 06:57

> Produktionen startes op næste fredag. Der er allerede indgået aftaler med
> en stor del af leverandørerne.

> Øh nej, den skal - iflg. VM - startes op på fredag, d. 27.

Så ved de/du mere end Saab selv....
http://www.vibilagare.se/nyheter/saab-fabriken-igang-om-tva-veckor-32348

> Til trods for stilstand, indgår der stadig ordrer på 80 - 100 biler
> dagligt (200 - 250 før stoppet).

Ja - men de skal jo trods alt produceres, hvilket kræver, at man har råd til
at betale leverandørerne - ikke blot den gamle gæld, men sandsynligvis også
for de nye dele. Dertil kommer, at man binder penge i udstødningen på hver
bil man sælger - og de kinesiske skal have endnu flere penge med....

Det virkede ikke sandsynligt, at Saab ville nå deres salgsmål for 2011 før
produktionsstoppet - efter sammenlagt 8-9 ugers stilstand kan end ikke
10.000 ekstra biler til Kina redde salgsmålet.

Og så mangler vi jo så iøvrigt at se det blive til virkelighed.....

> Jeg valgte DI, fordi de er din favoritkilde. Men vælg et hvilken som helst
> svenskt nyhedsmedie: ttela.se, svd.se, aftonbladet.se m.v.

Såeh? Jeg har til dato aldrig nogen sinde anvendt dem som kilde - så jeg
tror, at du roder lidt rundt her (der er ganske rigtigt andre, der har brugt
dem som kilde, men det må du så diskutere med dem).

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-11 10:42

> "KASO" skrev i meddelelsen
>
> Så ved de/du mere end Saab selv....
> http://www.vibilagare.se/nyheter/saab-fabriken-igang-om-tva-veckor-32348

Nej, jeg ved mere end et svenskt nyhedsmedie!
Hér er hvad VM sagde på Spyker's Generalforsamling i går: "Müller also
revealed that the factory in Trollhattan will be launched next Friday."

> Det virkede ikke sandsynligt, at Saab ville nå deres salgsmål for 2011 før
> produktionsstoppet - efter sammenlagt 8-9 ugers stilstand kan end ikke
> 10.000 ekstra biler til Kina redde salgsmålet.

Selvom Müller allerede har udtalt at man sandsynligvis ikke når de 80.000
biler i år, mener jeg stadig det er realistisk. Med de 10.000 kinesiske
biler, de 5.000+ allerede i bogen, samt ca. 7.500,- biler til lager, så
kommer der jo yderligere to modeller efter sommerferien, som helt sikkert
vil hive salget gevaldigt opad...

Fra : KASO

Dato : 20-05-11 18:40

> Nej, jeg ved mere end et svenskt nyhedsmedie!
> Hér er hvad VM sagde på Spyker's Generalforsamling i går: "Müller also
> revealed that the factory in Trollhattan will be launched next Friday."

Igen - afhængig af, hvilket medie, man læser. Tiden vil vise, hvornår det
sker i praksis. Foreløbig har vi adskillige gange fået udmeldinger om en
snarlig produktion - uden at det er sket.

> [...]
> biler, de 5.000+ allerede i bogen, samt ca. 7.500,- biler til lager, så
> kommer der jo yderligere to modeller efter sommerferien, som helt sikkert

Hvor mange biler har Saab solgt år til dato?
(og produceret og leveret?)

Tilliden til mærket er lav, det svenske salg går nedad - og spørgsmålet er,
om de nye modeller kommer som planlagt efter 2 måneders stilstand.

Det er fortsat problematisk at skaffe penge nok til at holde produktionen
oppe - og kan de ikke holde produktion og salg oppe, bliver det svært at nå
en rentabel produktion. Det er en ond cirkel, som de kæmper for at bryde.
Personligt tvivler jeg på, at det lykkes.