/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Pang Da forventer at sælge 10.000 Saab'er ~
Fra : Henrik B.


Dato : 19-05-11 13:38

Alene i 2011 forventer den kinesiske forhandlerkæde, som Saab har indgået
samhandelsaftale med, at sælge 10.000 Saab'er.
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=288638&rlt=0&pid=236180__ArticlePageProvider&epslanguage=sv

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


 
 
KASO (19-05-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-05-11 19:31


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4dd50f37$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Alene i 2011 forventer den kinesiske forhandlerkæde, som Saab har indgået
> samhandelsaftale med, at sælge 10.000 Saab'er.
> http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=288638&rlt=0&pid=236180__ArticlePageProvider&epslanguage=sv
>

Det kræver da vist, at nogen begynder at producere dem først - og pt. står
produktionen stille på 7. uge, underleverandørerne varsler opsigelse af
medarbejderne, og tilliden til mærket synker støt.

Iflg. Victor Müller forventes produktionen at begynde igen om ca. 2 uger -
men den historie har vi jo hørt en hel del gange før, så det er lidt svært
at tro på....
Iflg, artiklen, har kineserne betalt forud. Det gør man kun, hvis man får en
attraktiv pris - og da Saab ikke har kunnet få overskud på den "normale"
pris, bliver det jo endnu sværere at få det til at løbe rundt med en
reduceret pris.

di.se - er det iøvrigt ikke den kilde, som du betragter som totalt
utroværdig?
Hvordan kan man så tro på dem denne gang?


Henrik B. (19-05-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-05-11 22:16

> "KASO" skrev i meddelelsen
> news:4dd561d0$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det kræver da vist, at nogen begynder at producere dem først - og pt. står
> produktionen stille på 7. uge, underleverandørerne varsler opsigelse af
> medarbejderne, og tilliden til mærket synker støt.

Produktionen startes op næste fredag. Der er allerede indgået aftaler med en
stor del af leverandørerne.

> Iflg. Victor Müller forventes produktionen at begynde igen om ca. 2 uger -
> men den historie har vi jo hørt en hel del gange før, så det er lidt svært
> at tro på....

Øh nej, den skal - iflg. VM - startes op på fredag, d. 27.

> Iflg, artiklen, har kineserne betalt forud. Det gør man kun, hvis man får
> en attraktiv pris - og da Saab ikke har kunnet få overskud på den
> "normale" pris, bliver det jo endnu sværere at få det til at løbe rundt
> med en reduceret pris.

Til trods for stilstand, indgår der stadig ordrer på 80 - 100 biler dagligt
(200 - 250 før stoppet).

> di.se - er det iøvrigt ikke den kilde, som du betragter som totalt
> utroværdig?
> Hvordan kan man så tro på dem denne gang?

Jeg valgte DI, fordi de er din favoritkilde. Men vælg et hvilken som helst
svenskt nyhedsmedie: ttela.se, svd.se, aftonbladet.se m.v.

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


KASO (20-05-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 20-05-11 06:57


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4dd58899$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "KASO" skrev i meddelelsen
>> news:4dd561d0$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Det kræver da vist, at nogen begynder at producere dem først - og pt.
>> står produktionen stille på 7. uge, underleverandørerne varsler opsigelse
>> af medarbejderne, og tilliden til mærket synker støt.
>
> Produktionen startes op næste fredag. Der er allerede indgået aftaler med
> en stor del af leverandørerne.
>
>> Iflg. Victor Müller forventes produktionen at begynde igen om ca. 2
>> uger - men den historie har vi jo hørt en hel del gange før, så det er
>> lidt svært at tro på....
>
> Øh nej, den skal - iflg. VM - startes op på fredag, d. 27.

Så ved de/du mere end Saab selv....
http://www.vibilagare.se/nyheter/saab-fabriken-igang-om-tva-veckor-32348

>
>> Iflg, artiklen, har kineserne betalt forud. Det gør man kun, hvis man får
>> en attraktiv pris - og da Saab ikke har kunnet få overskud på den
>> "normale" pris, bliver det jo endnu sværere at få det til at løbe rundt
>> med en reduceret pris.
>
> Til trods for stilstand, indgår der stadig ordrer på 80 - 100 biler
> dagligt (200 - 250 før stoppet).

Ja - men de skal jo trods alt produceres, hvilket kræver, at man har råd til
at betale leverandørerne - ikke blot den gamle gæld, men sandsynligvis også
for de nye dele. Dertil kommer, at man binder penge i udstødningen på hver
bil man sælger - og de kinesiske skal have endnu flere penge med....

Det virkede ikke sandsynligt, at Saab ville nå deres salgsmål for 2011 før
produktionsstoppet - efter sammenlagt 8-9 ugers stilstand kan end ikke
10.000 ekstra biler til Kina redde salgsmålet.

Og så mangler vi jo så iøvrigt at se det blive til virkelighed.....

>
>> di.se - er det iøvrigt ikke den kilde, som du betragter som totalt
>> utroværdig?
>> Hvordan kan man så tro på dem denne gang?
>
> Jeg valgte DI, fordi de er din favoritkilde. Men vælg et hvilken som helst
> svenskt nyhedsmedie: ttela.se, svd.se, aftonbladet.se m.v.

Såeh? Jeg har til dato aldrig nogen sinde anvendt dem som kilde - så jeg
tror, at du roder lidt rundt her (der er ganske rigtigt andre, der har brugt
dem som kilde, men det må du så diskutere med dem).


Henrik B. (20-05-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-05-11 10:42

> "KASO" skrev i meddelelsen
> news:4dd6029f$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Øh nej, den skal - iflg. VM - startes op på fredag, d. 27.
>
> Så ved de/du mere end Saab selv....
> http://www.vibilagare.se/nyheter/saab-fabriken-igang-om-tva-veckor-32348

Nej, jeg ved mere end et svenskt nyhedsmedie!
Hér er hvad VM sagde på Spyker's Generalforsamling i går: "Müller also
revealed that the factory in Trollhattan will be launched next Friday."

> Det virkede ikke sandsynligt, at Saab ville nå deres salgsmål for 2011 før
> produktionsstoppet - efter sammenlagt 8-9 ugers stilstand kan end ikke
> 10.000 ekstra biler til Kina redde salgsmålet.

Selvom Müller allerede har udtalt at man sandsynligvis ikke når de 80.000
biler i år, mener jeg stadig det er realistisk. Med de 10.000 kinesiske
biler, de 5.000+ allerede i bogen, samt ca. 7.500,- biler til lager, så
kommer der jo yderligere to modeller efter sommerferien, som helt sikkert
vil hive salget gevaldigt opad...

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


KASO (20-05-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 20-05-11 18:40


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4dd6375b$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "KASO" skrev i meddelelsen
>> news:4dd6029f$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Øh nej, den skal - iflg. VM - startes op på fredag, d. 27.
>>
>> Så ved de/du mere end Saab selv....
>> http://www.vibilagare.se/nyheter/saab-fabriken-igang-om-tva-veckor-32348
>
> Nej, jeg ved mere end et svenskt nyhedsmedie!
> Hér er hvad VM sagde på Spyker's Generalforsamling i går: "Müller also
> revealed that the factory in Trollhattan will be launched next Friday."

Igen - afhængig af, hvilket medie, man læser. Tiden vil vise, hvornår det
sker i praksis. Foreløbig har vi adskillige gange fået udmeldinger om en
snarlig produktion - uden at det er sket.

>
>> Det virkede ikke sandsynligt, at Saab ville nå deres salgsmål for 2011
>> før produktionsstoppet - efter sammenlagt 8-9 ugers stilstand kan end
>> ikke 10.000 ekstra biler til Kina redde salgsmålet.
>
> Selvom Müller allerede har udtalt at man sandsynligvis ikke når de 80.000
> biler i år, mener jeg stadig det er realistisk. Med de 10.000 kinesiske
> biler, de 5.000+ allerede i bogen, samt ca. 7.500,- biler til lager, så
> kommer der jo yderligere to modeller efter sommerferien, som helt sikkert
> vil hive salget gevaldigt opad...

Hvor mange biler har Saab solgt år til dato?
(og produceret og leveret?)

Tilliden til mærket er lav, det svenske salg går nedad - og spørgsmålet er,
om de nye modeller kommer som planlagt efter 2 måneders stilstand.

Det er fortsat problematisk at skaffe penge nok til at holde produktionen
oppe - og kan de ikke holde produktion og salg oppe, bliver det svært at nå
en rentabel produktion. Det er en ond cirkel, som de kæmper for at bryde.
Personligt tvivler jeg på, at det lykkes.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste