S-Max/Mondeo - Nulstille serviceindikator
Fra : Jens

Dato : 19-05-11 06:21

Hej

Jeg har en Ford S-Max 2.0 tdci. Jeg har for noget tid siden haft den
til 1 års service. På det tidspunkt havde vi kun kørt ca. 15.000 km.

Serviceintervallet er: "1 år eller 20.000 km".

Serviceindikatoren i bilen og computerprogrammet bag er åbenbart ikke
klar over hvad serviceintervallet er. For da vi nu netop har rundet
20.000 km. blipper den med "Oil Service" hver gang vi starter den.

Jeg går ud fra, at værkstedet nulstillede serviceindikatoren, da vi
var til service. (måske lidt naivt, for det var et autoriseret
værksted...)

- Kan bilen ikke finde ud af, at efter nulstiling skal der gå "1 år"
eller "yderligere 20.000 km fra nulstillingen"?

Det er da helt vildt dårligt.

- Og hvordan nulstiller man så?

Og kan jeg ændre 1-års-dato ifm. nulstillingen.

Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-11 16:13

http://www.motor-talk.de/forum/versteckte-funktionen-t1839388.html

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-05-11 16:16

Jens skriver:

> Jeg går ud fra, at værkstedet nulstillede serviceindikatoren, da vi
> var til service. (måske lidt naivt, for det var et autoriseret
> værksted...)

Det kan vi så nok konkludere at de ikke gjorde.

Tag fat i værkstedet!

Klaus
http://www.moppe.dk