SAAB 900s omdrejnings problem ( att Henrik~
Fra : TGJ

Dato : 18-05-11 19:59

Så er der lidt problemer med svigerfars 900s 2,3L 4cyl motorkode B234i fra
1994.

Hvis omdrejningerne kommer over ca 2000 stiger den til 3000 uden at
speederen røres. Her er den nogle sekunder
hvorefter den falder en 3-400 for der efter at stige igen.
Hvis jeg kører og kommer over de ca 2000, falder den heller ikke indtil jeg
sætter i næste gear.

Den ligger på ca 11-1200 i tomgang, hvilket jeg synes er lidt højt.
Jeg har renset gasspjælet og afkortet en lille vaccumslange fra/ til
gasspjældhuset da den var mørnet (lilla pil),
hvilket har gjort at den ikke kører op og ned i tomgang ( ca ml 1000 og
1400) og sviger far synes den trækker lidt bedre
Han kommer dog sjældent over 2000 omdr :O.

Spg
Nogen bud på hvad der er galt?
Gummimanchetten ved rød pil er mørnet, men hvad er den til?
Hvilke følere er der ved blå og grøn pil.
Check engine lyser konstant, men efter hvad jeg har læst på nettet og div
fora, kan det betyder næsten hvad som helst

http://peecee.dk/upload/view/307555
http://peecee.dk/upload/view/307556
http://peecee.dk/upload/view/307559

/Thomas