Saab i distributionsaftale med Pang Da...
Fra : Henrik B.

Dato : 16-05-11 13:04

Saab har d.d. indgået distributionsaftale, for det kinesiske marked, med
Pang Da. Pang Da er Kinas største bildistributør, og forhandler bl.a. Audi,
VW; MB, Mazda, Jeep, Mitsubishi, Daihatsu m.m.fl.

Aftalen indebærer at Pang Da allerede har givet tilsagn om køb af 1.300
Saab'er til en værdi af €30 mio. Og vil købe yderligere for €15 mio. inden
udgangen af juni måned. Dertil kommer at de køber aktier i Spyker, for €65
mio.

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-05-11 13:56

On Mon, 16 May 2011 14:04:16 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>udgangen af juni måned. Dertil kommer at de køber aktier i Spyker, for €65

Er de 1.300 SAAB'er nogen de skal købe brugt?

Så vidt jeg véd pågår der ikke produktion af nye biler i Trollhättan i
øjeblikket, og det kommer der vel heller ikke til, før
underleverandørerne får sikkerhed for at pengene kommer - til tiden.

Du må umiddelbart undskylde, hvis mine betragtninger ikke passer ind i
din verden. Det skyldes ikke uvidende samt ignorante svenske
tidsskrifter, eller for den sags skyld andre uskyldige. ))

Det er noget jeg helt alene har regnet ud.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 16-05-11 19:53

wrote in message news:sc72t6pgr9n5r1edv7r4q00aasvm7msq50@4ax.com...

> [...]

tidsskrifter, eller for den sags skyld andre uskyldige. ))

Det er noget jeg helt alene har regnet ud.

Er du sur på dig selv fordi du ikke købte en SAAB, men en Sonata med
kontrollampeproblemer.

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-05-11 20:01

On Mon, 16 May 2011 20:53:11 +0200, "hanzen"
<hanzen@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er noget jeg helt alene har regnet ud.
>

>Er du sur på dig selv fordi du ikke købte en SAAB, men en Sonata med

Nej, det er ikke så galt. Min svoger har haft en 9000 og har nu en
9´5, og jeg er ikke misundelig.

Jeg skrev som jeg gjorde, fordi jeg ved læsning af de til dels lange
tråde om det svenske automobil, har erfaret, at man altid skal finde
en syndebuk, og så ville jeg bare gøre det lettere for dem. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 16-05-11 21:10

wrote in message news:gss2t6limtcjt81qp7tbkc89a59mcefhca@4ax.com...

> [...]

>kontrollampeproblemer.

>--

Nej, det er ikke så galt. Min svoger har haft en 9000 og har nu en

SÃ¥ er det jo ikke kun Sonataen der er noget galt med.

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : KASO

Dato : 16-05-11 19:37

> [...]
> udgangen af juni måned. Dertil kommer at de køber aktier i Spyker, for €65

Det er imponerende, så mange gange det skind er blevet solgt - mens bjørnen
vandrer lystigt rundt med skudsikker vest

Hvis man skal købe biler, så skal de betales. Hvis det skal gavne Saab i den
nuværende situation, skal bilerne betales forud så Saab har penge at arbejde
med - ellers kan de jo ikke betale leverandørerne og få produktionen igang -
og uden produktion - ingen biler at sælge. Skal man betale bilerne forud,
skal prisen være særdeles attraktiv - dvs. lavere end Saab normalt sælger -
og da Saab i forvejen har problemer med at generere et overskud på de biler,
de sælger, bliver det ikke bedre af at sælge dem billigere.

Jeg har svært ved at se, hvordan det kan blive en holdbar løsning - såfremt
der overhovedet bliver en aftale denne gang.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-05-11 22:07

> Saab har d.d. indgået distributionsaftale, for det kinesiske marked, med
> Pang Da. Pang Da er Kinas største bildistributør, og forhandler bl.a.
> Audi, VW; MB, Mazda, Jeep, Mitsubishi, Daihatsu m.m.fl.

Jamen det er min erfaring at når VW er blandet ind i noget, så bliver det et
bilmærke på højde med alle de andre. Se på på Skoda, f.eks.

Henrik - måske Saab alligevel har en fremtid :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : KASO

Dato : 17-05-11 06:02

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> et bilmærke på højde med alle de andre. Se på på Skoda, f.eks.
>
> Henrik - måske Saab alligevel har en fremtid :)

Vi må da ikke håbe, at Mazda og Daihatsu dermed bliver trukket ned på niveau
med VW