Forsøgsstrækning med 90 på landevej
Fra : Anders Majland

Dato : 14-05-11 14:08

Jeg har jo en af forsøgsstrækningerne hvor 90km/t er tilladt lige syd
herfor. Århusvej syd for viborg på ca 5,5km.

Find bred 4sporet vej hvor mange kører som om det er en motorvej. Der er
bare lige et "dumt" T kryds for bunden af bakken ved Rindsholm kro. Så der
må man kun køre forbi med 80.

Så ligegyldigt om man kommer den ene eller den anden vej er det nu tilladt
at køre de 90 ned ad bakke mod T-krydset. Der skal så bremses op til 80, og
så kan man begynde at acc. igen når det går opad. Dvs det er et af de steder
hvor variabel hastighedsgrænse virkeligt ville være på sin plads. Er der
ingen fra sidevejen og ingen modkørende i svingbanen så lad
hastigehdsgrænsen være de 90 - eller så skilt med en passende lavere
hastighed ...

Som det er nu er der godt 2km på den ene side og knapt 2km på den anden side
hvor de 90 er tilladt istedet for 80. Det er da så korte strækninger at det
kan være ligemeget ... Langt de fleste kører nok som de plejer alligevel,
med noget over 80 ...

/A

Fra : troglodyt

Dato : 14-05-11 18:27

On Sat, 14 May 2011 15:07:52 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Jeg har jo en af forsøgsstrækningerne hvor 90km/t er tilladt lige syd
>herfor. Århusvej syd for viborg på ca 5,5km.
>
>Find bred 4sporet vej hvor mange kører som om det er en motorvej.
Jeg kan ikke ' finde' den. Det skyldes måske at jeg bor på Sjælland

troglodyt

Fra : Anders Majland

Dato : 15-05-11 10:24

>Find bred 4sporet vej hvor mange kører som om det er en motorvej.
Jeg kan ikke ' finde' den. Det skyldes måske at jeg bor på Sjælland

Fin(d) med stumt d - har du ikke fuldt med i den nyeste retstavning

http://www.google.dk/search?client=opera&rls=en&q=56.402742,9.434595

/A

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-05-11 14:03

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
> Jeg kan ikke ' finde' den. Det skyldes måske at jeg bor på Sjælland
>
> Fin(d) med stumt d - har du ikke fuldt med i den nyeste retstavning
>
> http://www.google.dk/search?client=opera&rls=en&q=56.402742,9.434595

Den har været der i mange år. Jeg fik min første hastighedsbøde der i 1976
... "mindst 140 km/t på en strækning over mindst 3 km" - det var på MC.

Min undskyldning: Jeg anede ikke politiet havde en Ford LTD!

http://www.google.dk/search?q=%22ford+ltd%22&hl=da&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=187PTY6ODYeWswb3gvm8Bg&ved=0CDkQsAQ&biw=1600&bih=785

:)
--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : .J.S...

Dato : 15-05-11 17:29

"Per Henneberg Kristensen" wrote in message

> [...]

... "mindst 140 km/t på en strækning over mindst 3 km" - det var på MC.

Min undskyldning: Jeg anede ikke politiet havde en Ford LTD!

Troede egentligt det var motortrafik vej der, men det er måske længere ude
mod Århus ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-05-11 17:33

".J.S..." skriver:

> Troede egentligt det var motortrafik vej der, men det er måske længere ude
> mod Århus ?

Nu er der......

Tidligere startede den først, hvor strækningen til Silkeborg drejer fra.

Klaus
(rimeligt lokalkendt der)

Fra : Anders Majland

Dato : 16-05-11 05:50

> Nu er der......
> Tidligere startede den først, hvor strækningen til Silkeborg drejer fra.

Nej det er stadig kun landevej - men som forsøg med 90km/t som
hastighedsgrænse.

Strækningen lever ikke op til kravenen for en motortrafikvej - primært mhs
til/frakørsler

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-05-11 09:26

> Nej det er stadig kun landevej - men som forsøg med 90km/t som
> hastighedsgrænse.
>
> Strækningen lever ikke op til kravenen for en motortrafikvej - primært mhs
> til/frakørsler

Det er vel blot et spørgsmål om at sætte hastigheden ned på 70 på disse
steder.

Sådan gør de ved motortrafikvejen fra Esbjerg-motorvejen mod Oksbøl/Billum.
Ved rundkørsler og kryds bliver hastigheden sat ned til 70, dog ikke ved
rastepladserne, hvor der ingen ændringer er.

Fra : Anders Majland

Dato : 16-05-11 11:00

> Sådan gør de ved motortrafikvejen fra Esbjerg-motorvejen mod
> Oksbøl/Billum. Ved rundkørsler og kryds bliver hastigheden sat ned til 70,
> dog ikke ved rastepladserne, hvor der ingen ændringer er.

Nu har jeg ikke lagt mærke til skiltningen når jeg har kørt der hmm

Men er der ikke skiltet med motortafikvej ophører før ?
Prøver lige streetview - Veskystvejen / Hjerting landevej

Esbjerg mod nord/vest står der motortrafikvej skilt igen efter krydset
http://maps.google.dk/maps?f=q&source=embed&hl=da&geocode=&sll=55.676294,12.568116&sspn=0.155258,0.475845&ie=UTF8&hq=&hnear=Copenhagen+City+Hall&layer=c&cbll=55.676318,12.569312&panoid=InCvdVCT4Wd2nTN8TyiLHA&cbp=12,159.94,,0,-19.27&ll=55.676326,12.569304&spn=0.0136,0.090895&z=14&&utm_campaign=da&utm_medium=lp&utm_source=da-lp-emea-dk-gns-svn

Men du har vist ret i at der blot er skiltet med 70 før krydset - kan ikke
på streetview finde motortrafikvej ophører - men det gør det vel også
alligevel ved et vejkryds, og der er skiltet med det igen efter krydset

Fra : Anders Majland

Dato : 16-05-11 05:49

> Troede egentligt det var motortrafik vej der, men det er måske længere ude
> mod Århus ?

Yep

Dette er strækningen mellem motortrafikvejen og rundkørslen

/A