Forlygtepærer
Fra : Steen F.

Dato : 13-05-11 20:48

Hvis nogle af jer har afprøvet forskellige mærker af forlygtepærer, så
hører jeg gerne om jeres erfaringer.
Er der fx nogle mærker der holder længere end andre? Bedre lys, god pris
osv?
Jeg er ikke interesseret i de blålige pærer som findes, eller dem der
reklamerer med 120% lysstyrke. Bare nogle almindelige. Og gerne de
bedste til prisen
Det er nogle H7 55W pærer jeg skal bruge.

Mvh
Steen F.

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 14-05-11 08:20

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev :

> [...]
>reklamerer med 120% lysstyrke. Bare nogle almindelige. Og gerne de
>bedste til prisen
>Det er nogle H7 55W pærer jeg skal bruge.

Det er næsten med pærer som med æbler og bananer - inden for
"klasserne" kan der være forskel -

Hvis en sammenligning skal kunne bruges er det et must at den er sket
på identiske paraboler :)

Bruger selv Osram NightBreaker på både Vitara'en og Gloffen, førhen
sværgede jeg til Philips Vision+

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Henning

Dato : 14-05-11 10:40

On Fri, 13 May 2011 21:47:34 +0200, "Steen F." <steen@steenmartin.dk> wrote:

>Hvis nogle af jer har afprøvet forskellige mærker af forlygtepærer, så
>hører jeg gerne om jeres erfaringer.

Læs f.eks. denne test
http://www.fdm.dk/motor-tester-paerer%E2%80%A9mere-lys-moerket

Fra : Anders Majland

Dato : 14-05-11 11:47

> Hvis nogle af jer har afprøvet forskellige mærker af forlygtepærer, så
> hører jeg gerne om jeres erfaringer.
> Er der fx nogle mærker der holder længere end andre? Bedre lys, god pris
> osv?

Osram har nogle de giver 3års garanti på (bla ved thansen*) - Jeg har nu
haft nogle siddende knapt 2år og 40.000km i C5'en der ellers er kendt for at
brænde pærer af.

*http://www.thansen.dk/product.asp?c=5309529514&n=-1040802150&pn=-1006933698

PS husk at lysudbyttet falder kraftigt med sliddet af pæren - så man vil
altid opleve at man får meget mere lys når man skifter en pære med et par år
på bagen med en ny - også selvom det er en identisk pære