Investor skred - Saab mod afgrunden
Fra : Leo Havmøller

Dato : 12-05-11 11:52

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-05-11 12:31

On Thu, 12 May 2011 12:52:28 +0200, Leo Havmøller
<rtxleh@nospam.nospam> wrote:

>http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2428774.ece
>

>--

Så er man vel i øjeblikket i gang med at finde ud af, om den svenske
statskasse og EU kan malkes for lidt håndører, inden man lukker
butikken.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jensen

Dato : 12-05-11 05:37

On 12 Maj, 12:52, Leo Havmøller <rtx...@nospam.nospam> wrote:
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2428774.ece
>
> Leo Havmøller.

Ja, jeg venter spændt på, hvad Henrik B.(ortforklaring) nu har af
feberfantasier.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-05-11 13:09

> "Leo Havmøller" skrev i meddelelsen
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2428774.ece

Typisk dansk artikel - fyldt med faktuelle fejl!!!

Hvilke fejl?

- Hawtai er ikke "skredet", de har derimod ikke fået godkendelse af deres
"ejere".
- Spykeraktien faldt ikke 7, men 8%.
- Antonov skulle være i myndieghedernes - og pressens - søgelys i Rusland.
Passer heller ikke, det ligger år tilbage.
- Der nævnes INTET i artiklen om, at der fortsat forhandles med tre andre
kinesiske firmaer!

Læs i stedet på svd.se.

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-11 16:58

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message news:4dcbcde1$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> - Der nævnes INTET i artiklen om, at der fortsat forhandles med tre andre kinesiske firmaer!

Er det ikke bare "kommaer" du sidder og retter?
SAAB står vel stadig stille og EIB har stadig ikke betalt en euro og russeren åbenbart
heller ikke og kineserne vil ikke mere.

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 12-05-11 17:32

> Typisk dansk artikel - fyldt med faktuelle fejl!!!
>
> Hvilke fejl?
>
> - Hawtai er ikke "skredet", de har derimod ikke fået godkendelse af deres
> "ejere".

Og forskellen er?
Hvis aftalen er annulleret, er resultatet det samme.

> - Spykeraktien faldt ikke 7, men 8%.

Og hvad betyder det for budskabet i artiklen?

> - Antonov skulle være i myndieghedernes - og pressens - søgelys i Rusland.
> Passer heller ikke, det ligger år tilbage.

Og så kan han ikke komme i søgelyset mere?
Og du har fuldstændig viden om alt, der foregår i Rusland?

> - Der nævnes INTET i artiklen om, at der fortsat forhandles med tre andre
> kinesiske firmaer!

Hvilket ikke er en fejl, men højst en udeladelse. Til gengæld kan man
diskutere relevansen så længe der ikke er indgået en aftale - Saab har
forhandlet til højre og venstre uden at få noget ud af det mange gange før.

> Læs i stedet på svd.se.

Hvad med om du forholdt dig til artiklens budskab istedet for at tale
udenom?

Nu nærmer vi os hastigt, at produktionen har stået stille i 6 uger,
salgtallene går ned (nu er der vel snart heller ikke flere biler på lager) -
hvor længe endnu tror du på Saabs overlevelse?

Fra : Martin Bak

Dato : 12-05-11 18:59

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> salgtallene går ned (nu er der vel snart heller ikke flere biler på
> lager) - hvor længe endnu tror du på Saabs overlevelse?

Hvor længe endnu vil du være en idiot? Ja undskyld mit franske, med hvad er
egentlig dit ærinde?
Saab kæmper for at overleve. All-right. Det er vi nogle der håber på bærer
frugt, for verden har brug for Saab. Det er fede biler, der har vist vejen
mere end en gang.
Men du har mere travlt med at lægge mærket i graven? Man spørger sig selv
hvorfor. Nok fordi du er en idiot med en lille diller.

Ja, så fik jeg også bevæget mig ned på det plan, men det var sgu meget fedt

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : KASO

Dato : 12-05-11 21:55

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor længe endnu vil du være en idiot? Ja undskyld mit franske, med hvad
> er egentlig dit ærinde?

En ærlig diskussion om emnet uden en masse fanboy-snakken-udenom!

> Saab kæmper for at overleve. All-right. Det er vi nogle der håber på bærer
> frugt, for verden har brug for Saab. Det er fede biler, der har vist vejen
> mere end en gang.

Som skrevet før: Jeg håber også, at de overlever. Ikke fordi de er specielt
interessante, men for alsidigheden og konkurrencens skyld. Det bliver så
kedeligt på vejene, hvis vi alle kører i det samme.

> Men du har mere travlt med at lægge mærket i graven? Man spørger sig selv
> hvorfor. Nok fordi du er en idiot med en lille diller.

Jeg har bare et realistisk forhold til forretningen.

At du og enkelte andre har et småerotisk forhold til jeres køretøjer og
åbenbart har et stort behov for at fremhæve dem (i mangel på egne dyder?)
uden skyggen af realitetssans, kan aldrig være mit problem.

> Ja, så fik jeg også bevæget mig ned på det plan, men det var sgu meget
> fedt

Tjah - små hjerner - små fornøjelser, som man siger......

Men tak for dit voldsomt informative bidrag til debatten - men du bidrog vel
efter evne, og mere kan jo ikke forlange.....

Fra : Martin Bak

Dato : 12-05-11 22:22

> [...]
>
> Jeg har bare et realistisk forhold til forretningen.
>
> At du og enkelte andre har et småerotisk forhold til jeres køretøjer
Jeg har aldrig ejet en Saab.

--
Martin
http://www.martinbak.dk