Garanti på rep. ??
Fra : PMH

Dato : 11-05-11 23:06

Hej

Jeg har købt en bil med 1 års 100% garanti, hvilket jo er en dejlig
ting i sig selv.
Nu har jeg fået lavet forskellige reparationer, bla. er der kommet
ny kobling og svinghjul i for 1 mdr. siden.
Alle reparationer bliver lavet på deres eget værksted.

Men hvordan er det med garanti på en garanti rep. ??
Jeg får jo ikke noget papir på udført arbejde, da jeg jo ikke
betaler for det, og det bliver heller ikke bogført i servicehæftet.

Er sælger/værksted ikke forpligtet til at give garanti på en rep. ??
Eller skal jeg bare smile og være glad for min 1 års garanti ??

Mvh
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-05-11 12:41

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i meddelelsen news:iqf17o$a9$1@dont-email.me...
> [...]
>
> Er sælger/værksted ikke forpligtet til at give garanti på en rep. ??
> Eller skal jeg bare smile og være glad for min 1 års garanti ??

Der er 3 års reklamationsret på en reparation.

Til manges overraskelse :)
--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : PMH

Dato : 12-05-11 21:47

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> Der er 3 års reklamationsret på en reparation.

> [...]

Ok, det var jeg ikke klar over
Må hellere prøve at ringe til forhandleren.

PMH

Fra : Anders Majland

Dato : 13-05-11 06:52

> Der er 3 års reklamationsret på en reparation.
> Til manges overraskelse :)

Ikke mindst værkstederne - Citroen giver f.eks kun et år uden at de skal
trækkes i retten ... (Nu er beløbet så lille at jeg har ladet FDM diskutere
det istedet)

De kender heller ikke ordet kulance ...

Grunden til værkstedet uvillighed er måske at de kun få dækket det første år
fra importøren, derefter skal de selv betale ... Burde jo være kunden
uvedkommende, men det er det ikke i praksis.

/A

Fra : Fister

Dato : 13-05-11 18:53

Anders Majland has brought this to us :

> [...]

> fra importøren, derefter skal de selv betale ... Burde jo være kunden
> uvedkommende, men det er det ikke i praksis.

Har haft Citroën...
Kai

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-05-11 18:48

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> år fra importøren, derefter skal de selv betale ... Burde jo være kunden
> uvedkommende, men det er det ikke i praksis.

Det er også oftest den undskyldning man hører - uanset fagområde - når man
brokker sig ...