Hvad blev der af Skoda Rapid?
Fra : Steen

Dato : 10-05-11 12:50

Det mest kølige skodbil - eller var den god?
Man ser dem ikke længere på gaden, faktisk ser jeg slet ikke længere
Skoda fra den tid på gaden mere.

Rapid var genstand for mange brede grin dengang den kom frem, men jeg
nåede aldrig at køre i sådan en fætter.

Til gengæld havde min far en Lada, det var måske ikke verdens fedeste
bil..men den var nok billig

Fra : Henning

Dato : 10-05-11 18:14

On Tue, 10 May 2011 13:49:50 +0200, Steen <isteen@gmail.com> wrote:

>Det mest kølige skodbil - eller var den god?
>Man ser dem ikke længere på gaden, faktisk ser jeg slet ikke længere
>Skoda fra den tid på gaden mere.
Det er trods alt 25 år siden, mon ikke den er gået til i rust og slidtage?

Fra : Martin Bak

Dato : 10-05-11 19:06

> Det er trods alt 25 år siden, mon ikke den er gået til i rust og slidtage?

Lada Samara gjorde, i hvert fald, men det er den mest effektive sneplov jeg
endnu har kørt i. Ikke nogen fornøjelse, men den kom frem, uanset hvad!

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-05-11 08:11

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> nåede aldrig at køre i sådan en fætter.
>
> Til gengæld havde min far en Lada, det var måske ikke verdens fedeste

Jeg har prøvet en engang - husker ikke omstændighederne (hvorfor) - men jeg
husker stadig hvor dårligt den trak når man gik i høj gear ved 80 km/t. Der
var ikke for 5 øre drejningsmoment i den :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-11 08:31

>"Steen" skrev i meddelelsen news:iqb8ou$vvm$1@dont-email.me...

Skoda Rapid var den "dyrere" coupé udgave af Skoda 105/120.
Rapid'en var med 1,3 motor.
Se/gense reklamerne fra dengang her:
http://www.youngtimer.dk/ (gå ind under bilreklamer)
Der ligger også mange reklamer for andre biler fra den svundne tid.

>Det mest kølige skodbil - eller var den god?

Det var en skodbil, med stort S.

>Man ser dem ikke længere på gaden, faktisk ser jeg slet ikke længere Skoda
>fra den tid på gaden mere.

Heldigvis for det

>Rapid var genstand for mange brede grin dengang den kom frem,

Jeps, der var mange Skoda jokes dengang:
Hvad er forskellen på en Skoda og en gravko?
Hvad hedder instruktionsbogen til en Skoda?
Hvordan fordobler man værdien af en Skoda?
OSV

> men jeg nåede aldrig at køre i sådan en fætter.

Jeg har kørt/skruet en del i sådanne monstre, dengang, og der var ikke tale
om "Vorsprung durch technic" (eller hvad de nu siger hos ringenes herrer)

Til gengæld føltes det altid som om man kørte ca. dobbelt så hurtigt, som
man reelt gjorde, i sådan en gammel Skoda

>Til gengæld havde min far en Lada, det var måske ikke verdens fedeste
>bil..men den var nok billig

Lada var meget mere bil end Skoda var, dengang, i dag er det så nok noget
omvendt.
Jeg ved ikke om man ligefrem kan sige, at Lada var bedre end Skoda, den var
nok bare mindre dårlig

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjørn J.

Dato : 14-05-11 08:50

KLIP

> Se/gense reklamerne fra dengang her:
> http://www.youngtimer.dk/ (gå ind under bilreklamer)
> Der ligger også mange reklamer for andre biler fra den svundne tid.

Nappede lige 3 af de potter, jeg har ejet.

Fantastisk sprogbrug (som ikke har ændret sig meget..)

http://www.youngtimer.dk/reklamer/morris/thumbs/1968_morris_107.jpg

http://www.youngtimer.dk/reklamer/opel/thumbs/1964_opel_005.jpg

http://www.youngtimer.dk/reklamer/lada/thumbs/1977_lada_001.jpg

Lada var i øvrigt den bedste potte af de 3. Den gik aldrig i stykker. Jeg
kørte 120.000 km i den, før den blev solgt.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-05-11 12:55

> [...]
>
>Lada var i øvrigt den bedste potte af de 3. Den gik aldrig i stykker. Jeg
>kørte 120.000 km i den, før den blev solgt.

Ja det var en lidt anden tid dengang
Egentligt sjovt at se, hvordan begrebet "ekstraudstyr" har udviklet sig.
Dengang var en luksusbil udstyret med f.eks. vinyltag, elbagrude,
cigartænder, H4 lygter, hjulkapsler, stafferinger osv osv.
Lidt anderledes end i dag

Hvis man er til den slags biler, så kan det iøvrigt varmt anbefales at
tjekke deres (youngtimer.dk) kalender ud, hvor man kan se hvor der er træf
hele sommeren igennem.
Alle kan bare møde op, det kræver hverken tilmelding eller billetter og der
kommer temmeligt mange biler hvis vejret er godt, typisk kommer der mellem
100 og 200 i Roskilde.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-05-11 16:40

> [...]

>nåede aldrig at køre i sådan en fætter.
>
>Til gengæld havde min far en Lada, det var måske ikke verdens fedeste

Der er da et par klassiske Skodaer til salg i seneste nummer af Motor
Classic, blandt andet en Skoda Coupe, som ligner Rapid en del, bortset
fra at Rapid vist nok havde den seriøst alvorligt hidsige 1.3 maskine
med hele 65-70 hypper.