Tyverisikring af nummerplade
Fra : PerPrins

Dato : 03-05-11 07:26

Hvad koster det at få popnittet sine nummer plader fast og hvor kan man få
det gjort på amager.

Mvh
Allan

Fra : Henning

Dato : 03-05-11 07:35

On Tue, 3 May 2011 08:25:36 +0200, "PerPrins"
<hamdererligesåkongeligsomdekongelige@vieralleligeidemokrati.dk> wrote:

>Hvad koster det at få popnittet sine nummer plader fast og hvor kan man få
>det gjort på amager.

Det koster en popnittetang med tilhørende nitter, en boremaskine og et passende bor. Bagefter stor
risiko for rust i bagklappen
Lim den fast med silicone i stedet, så ødelægger du ikke noget. Hvor stor er sandsynligheden for
nogen stjæler dine plader i det hele taget?

Fra : N Dude

Dato : 03-05-11 09:07

Henning skrev:

> [...]
> Lim den fast med silicone i stedet, så ødelægger du ikke noget. Hvor
> stor er sandsynligheden for nogen stjæler dine plader i det hele

Kommer man maling eller lim på hullet skal det nok holde.

Sandsynligheden er ret stor. Sidste år blev der meldt 18.000 tilfælde af
stjålne plader, og tallet stiger konstant.

Fra : N Dude

Dato : 03-05-11 09:05

PerPrins skrev:

> Hvad koster det at få popnittet sine nummer plader fast og hvor kan
> man få det gjort på amager.

En hund, næste gang jeg kommer til amager eller du kommer til 2700....

Det dobbelte, hvis den også skal limes. Det har jeg gjort med mine egne
plader.

Fra : alexbo

Dato : 03-05-11 09:15

"PerPrins" skrev

> Hvad koster det at få popnittet sine nummer plader fast og hvor kan man få
> det gjort på amager.

Det er en rigtig gør det selv opgave.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=5248906058&n=313442969&pn=313474950

Umiddelbart vil jeg også foreslå lim, men popnitter har den fordel at det er
tydeligt at se, så man risikerer ikke at et nummertyv står og flår i en
limet plade.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kell Petersen

Dato : 03-05-11 10:08

Min brors plader forsvandt i daglys ved siden af Politistationen v/lyngby
Minder mig om filmserien Taxi , hvor han har vendbare plader ,
man burde have et tomt felt , som den skifter over til , når tændingen
afbrydes , og svinger pladerne frem , når man sætter tænding til......

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-05-11 10:56

Den 03-05-2011 11:08, Kell Petersen skrev:
> [...]
> man burde have et tomt felt , som den skifter over til , når tændingen
> afbrydes , og svinger pladerne frem , når man sætter tænding til......

Det ville så ikke være lovligt, men da meget praktisk overfor p-bøder.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-05-11 13:58

> [...]
> er tydeligt at se, så man risikerer ikke at et nummertyv står og flår i en

Man kunne skrive på nummerpladerammen på de mest benyttede sprog at pladen
er limet fast. Litauisk og Polsk :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-11 19:07

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message news:4dc038a9$0$309$14726298@news.sunsite.dk...

> Man kunne skrive på nummerpladerammen på de mest benyttede sprog at pladen er limet fast. Litauisk og Polsk :)

efter at have set Politipatruljen i TV, så skal dansk også med. Hold da kæææææft hvor
der er mange danskere der kører rundt med stjålne nummerplader for at slippe for
vægtafgift, bilsyn og lign. Troede slet ikke det stor SÅ dårlig til med danskerne, men ok
straffen er jo også latterligt lav de første par gange.

--
Tom

Fra : AS

Dato : 04-05-11 22:05

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message

> Man kunne skrive på nummerpladerammen på de mest benyttede sprog at pladen
> er limet fast. Litauisk og Polsk :)

Man kan lære noget nyt hele livet. Indtil nu har jeg tænkt, at dansk er mest
udbredt sprog i Danmark.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-11 13:28

PerPrins skriver:

> Hvad koster det at få popnittet sine nummer plader fast og hvor kan man få
> det gjort på amager.

Det kan ikke gøres på alle biler. En del biler med nummerplade på
bagklappen, de går skruerne ind i en plasticklods (for at hullerne
skruener efterlader ikke ruster), her er det svært at popnitte noget
som helst fast.

Sidder der nummerplader, elelr holdere med skruer i forvejen skal du
finde popnitter der kan udfylde skruehullet helt og så ellers have
godt fat på magsiden (en popnitte fylder ikke så meget på bagsiden),
specielt ved nummerplader monteret på plastkofangere kan det være et
problem.

Dobbeltklæbende tape, eller lime er vejen frem.

Klaus
http://www.moppe.dk