opel astra f obd stik
Fra : ib tinning

Dato : 01-05-11 20:29

Hej Gruppe,

Vi har lånt os frem til en OBD diagnostic interface, men vi har ingen idé
om, hvorvidt en Opel Astra F årgang 1994 har et sådant stik.

Er der nogen, der ved om den har det, og hvis ja, hvor det så er gemt?

Med venlig hilsen
ib tinning

Fra : Lars Arup

Dato : 01-05-11 20:35

Jeg har på et tidspunkt leget med en tester til PC og der brugte jeg det
stik der sidder i sikringsboksen lig over venstre ben når du sidder i bilen.
Der findes to forskellige stiktyper afhængig af årgangen, en type til og med
94 og et andet efter 94. Min ven som havde udstyret jeg lånte har en '96 så
jeg måtte købe en adaptor så det passede til min.

I øvrigt var der ingen fejl så der var ikke så meget at se.

MVH Lars Arup

Fra : ib tinning

Dato : 02-05-11 15:08

mange tak for hjælpen og jeg må også ud og finde en adaptor hvis det skal
virke

mvh ib

Fra : N Dude

Dato : 03-05-11 09:12

ib tinning skrev:

> Vi har lånt os frem til en OBD diagnostic interface, men vi har ingen
> idé om, hvorvidt en Opel Astra F årgang 1994 har et sådant stik.

ALLE biler før 1997/98 dvs. før OBD2, som har OBD / elektronik har meget
ofte noget propriætær fis som IKKE er standardiseret. Der er således ingen
som helst garanti for, at ens bil kan bruge en OBD1 læser. Som oftest er det
noget specielt fra mærke og endda model til model. Først senere blev det
standardiseret.

Fra : ib tinning

Dato : 03-05-11 15:12

min astra har et lille stik så jeg skal finde en adopter

mvh ib
">

Fra : N Dude

Dato : 04-05-11 15:38

ib tinning skrev:

> min astra har et lille stik så jeg skal finde en adopter

Og?

hvad hjælper det, hvis det *digitale *signal ikke er ægte OBD1 og dermed
defineret i en OBD skanner?

Du er nødsaget til at spørge nogen obelfolk, om din bil overhovedet kan
bruges med en OBD1 skanner. Det er der ingen som helst garanti for med de
gamle biler. Jeg har selv den slags problemer...

Fra : ib tinning

Dato : 04-05-11 16:36

> [...]
> gamle biler. Jeg har selv den slags problemer...
>god tænk det må jeg hellere undersøge inden jeg bestiller noget

takker ib