Er det mon lovligt - adskillese i gulplade~
Fra : oz3bto

Dato : 30-04-11 03:46

Jeg har jo fået mig købt en norsk bil på grønne skilte (svare til gule i DK)
Der er dog nogen ting der ikke er helt ens.. f.x. adskilledsen bag
føresæde.. I den norske skal der være lukket hele vejen over med gitter
eller plade

I DK skal det jo kun være bag føresæde
Min mutter har så en bil magen til og har forelsket sig i det gitter der
sidder i min..

Det gyldne spørgsmål er så .. Må den monteres i en DK bil når den dækker
hele vejen over ?

Går ud fra at man gerne må men man ved sku aldrig med de danske regler

Fra : alexbo

Dato : 30-04-11 07:23

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Det gyldne spørgsmål er så .. Må den monteres i en DK bil når den dækker
> hele vejen over ?

Ja,
sådan ser langt de fleste varevogne ud, kun med en rude i væggen mellem
kabine og varerum.

mvh
Alex Christensen

Fra : N Dude

Dato : 30-04-11 11:55

oz3bto skrev:

> I DK skal det jo kun være bag føresæde

Det er ikke korrekt. Det afhænger helt af hvilken typegodkendelse samt mål
og vægt, der er tale om. Der er flere biler på markedet, hvor hele væggen
skal være der. Skal det laves om, skal man bekoste en ny typegodkendelse, og
det koster kassen.

De biler, hvor det er nok at blænde bag føresædet, har i forevejen flere
typegodkendelser. F.eks. er der mange af de store kassevogne, som kun har
een typegodkendelse, og der må man ikke bare flytte væggen og montere et
gitter eller plade.