Spyker mangler også penge
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-11 22:18

Endnu et kapitel i SAAB's historie.
Nu mangler Spyker også penge for at kunne financere den videre drift

http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2415434.ece

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 29-04-11 22:25

"Tom >" <<nospam> skrev i en meddelelse
> Endnu et kapitel i SAAB's historie.
> Nu mangler Spyker også penge for at kunne financere den videre drift
>
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2415434.ece

Det lyder da alt sammen meget fornuftigt. Hvad ville du synes de skulle
gøre? Lade som ingenting?
Det er rettidig omhu, som jeg ser det.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : KASO

Dato : 30-04-11 07:33

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Tom >" <<nospam> skrev i en meddelelse

> Det lyder da alt sammen meget fornuftigt. Hvad ville du synes de skulle
> gøre? Lade som ingenting?
> Det er rettidig omhu, som jeg ser det.

"Rettidig omhu" ville vist have været at holde sig langt væk fra det svenske
fallitbo fra starten af. Istedet forsøger de nu at hælde flere gode penge
efter dårlige.

Spyker havde et underskud på 589 millioner kr. i 1. kvartal - ikke just
noget, der tyder på at Saab er på rette vej. Salget i 1. kvartal var på
9.674 biler - så der var under alle omstændigheder meget langt op til
salgsmålet på 80.000 biler i 2011 - selv uden produktionsstoppet. Det ligner
en gentagelse af 2010, hvor man også i praksis solgte det halve af, hvad man
havde budgetteret med.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-04-11 16:26

"KASO" skrev i meddelelsen

> ...produktionsstoppet...

Jeg kender en pensioneret taxa-vognmand. Når han tidligere bestilte en ny
taxa, betingede han sig altid, at bilen ikke måtte være produceret en mandag
(efter krisen arbejder alle fabrikker vist 24/7 igen?). Han havde en del
taxa'er og kunne derfor (inden han indførte handelsbetingelsen) se af
servicehistorikken, hvilke af hans taxa'er der var produceret.......
mandagsbiler :)
(dengang var bilfabrikkerne lukkede i week-end'en)

Nuvel, dét betyder nok ik en skid for en SAAB - at den har stået halvfærdig
på båndet i laaang tid. 3 uger er gået, og det hele på fabrikken står
stadig - ligesom Henrik B - stille he he