stenslag i forrude
Fra : Søren

Dato : 29-04-11 17:05

Bliver en bil underkendt til syn, hvis der er hak i forruden fra stenslag?
søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-11 17:19

"Søren" skriver:

> Bliver en bil underkendt til syn, hvis der er hak i forruden fra stenslag?

Så vidt jeg ved er det en individuel vurdering om deT for det første
sidder i synsfeltet, og om det har skadet rudens eventuelle bæreevne.

Så vidt jeg ved er det ikke noget problem, så længe det ikke sidder i
vejen for udsynet.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 29-04-11 17:21

Søren wrote:
> Bliver en bil underkendt til syn, hvis der er hak i forruden fra stenslag?
> søren

Ikke nødvendigvis men det komemr selvfølgelig an på hvor stort/dybt det
er, om det sidder i synsfeltet, om der er lange revner i ruden og
synsmandens humør den dag.

Min blev synet i december med tre kraftige mærker rundt om synsfeltet og
en rude der iøvrigt ser ud som den er sandblæst af microstenslag fra 2
års daglig motorvejskørsel. (Der er afsat plads i budgettet til en
udskiftning ved lejlighed!!)

Har du ikke mulighed for at for at få det repareret hos f.eks. Dansk
Bilglas eller Carglas? - Nogen forsikringer giver tilskaud istedet for
at skifte hele frontruden.

/Lars