Miljøzoner i Italien
Fra : Nissemand

Dato : 28-04-11 09:52

Opdagede lige man skulle passe på her. Jeg troede kun det var i Tyskland.

Men har søgt på FDMs hjemmeside samt andre og fundet ud af man kun kan købe
et mærke lokalt i den enkelte by.
Jeg må nok få skrevet noget på italiensk inden jeg tager derned, for når man
ikke kan italiensk og så skal forklare en tankpasser man godt vil købe et
lokalt miljømærke - puha.

Men vil høre om andre har erfaringer jeg kan bruge på dette eller andre
områder når jeg nu skal til venedig og modena til sommer.

Fra : ABJ

Dato : 28-04-11 15:15

"Nissemand" <4paatur@danemarkedidanmarkhererdet.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men vil høre om andre har erfaringer jeg kan bruge på dette eller andre
> områder når jeg nu skal til venedig og modena til sommer.

Man kan ikke købe miljømærker til Italien, reglerne er forskellige fra by
til by, der er kun adgang for lokale eller med speciel tilladelse.

Der er skilte ved indkørslen til miljøzonen, der står "Zona traffico
limitato" eller "ZTL" der er kameraer, så alle der kører ind registreres, og
hvis de ikke står på listen får de en ret stor bøde.
Hvis man skal bo på et hotel indenfor zonen kan hotellet normalt søge
tilladelse til indkørsel, receptionen skal have registreringsnummer ved
ankomsten, så ordner de det med politiet.

http://www.in-italia.dk/italien/miljoezoner-i-italien-ztl/

I Venedig er det ikke noget problem, der er parkeringspladser før dæmningen
og færger til byen, der er også parkeringshuse efter dæmningen, men de er
meget dyre. Parker før dæmningen ved byen Mestre.

God tur
Aksel

Fra : Nissemand

Dato : 29-04-11 09:05

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> dæmningen og færger til byen, der er også parkeringshuse efter dæmningen,
> men de er meget dyre. Parker før dæmningen ved byen Mestre.

Tak for svaret. Jeg skal netop til venedig, men bor udenfor byen og regner
med at tage tog eller bus til selve venedig. Så den slap jeg fra.

Og tak for linket.

Printer det ud for de byer jeg skal til.

Med
Allan

Fra : ABJ

Dato : 29-04-11 14:30

> [...]
> med at tage tog eller bus til selve venedig. Så den slap jeg fra.
>
> Og tak for linket.
>
> Printer det ud for de byer jeg skal til.

Når du skal ind til Venedig bør du prøve at tage en båd der kommer ind til
byen fra havsiden, man får et fantastisk smukt kik på byen den vej.