/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Æ 3xx
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-04-11 22:22

Her til aften så jeg en lidt ældre model sportsvogn med nævnte
nummerplade. (Sort med hvid bogstav og tal (Æ 3xx (Kan ikke huske de
sidste to cifre)))

Den var rød og af den model med en kun en forrude, og så et eller andet
lærredstag gemt væk et sted.

På NRPL.dk kan jeg finde ud af at den ef her fra egnen
(Sønderborg-Tønder) Men ikke noget om hvornår. andet end det er fra
efter 1920 og til de begyndte med fire cifre. Hvornår så det er.

Er der nogen der kender noget til denne bil?

 
 
Ukendt (27-04-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-04-11 16:35



"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message news:4db73741$0$313$14726298@news.sunsite.dk...
> Her til aften så jeg en lidt ældre model sportsvogn med nævnte nummerplade. (Sort med hvid bogstav og tal (Æ 3xx (Kan ikke huske
> de sidste to cifre)))
>
> Den var rød og af den model med en kun en forrude, og så et eller andet lærredstag gemt væk et sted.
>
> På NRPL.dk kan jeg finde ud af at den ef her fra egnen (Sønderborg-Tønder) Men ikke noget om hvornår. andet end det er fra efter
> 1920 og til de begyndte med fire cifre. Hvornår så det er.
>
> Er der nogen der kender noget til denne bil?

næh, jeg kender kun en fra Sønderborg som kører/kørte rundt i en VW boble
med lille dobbelt bagrude. Den havde nr Æ 159.
Fra Wiki, kan jeg se at den udkom i 1938, så mon ikke Æ 3xx er fra starten af
1940 eller slutningen af 30'erne.

--
Tom



Leo Jensen (27-04-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 27-04-11 13:38

On 27 Apr., 17:35, "Tom" <<nospam>> wrote:
> "Finn Guldmann" <n...@a.invalid> wrote in messagenews:4db73741$0$313$14726298@news.sunsite.dk...
> > Her til aften s jeg en lidt ldre model sportsvogn med n vnte nummerplade. (Sort med hvid bogstav og tal ( 3xx (Kan ikke huske
> > de sidste to cifre)))
>
> > Den var r d og af den model med en kun en forrude, og s et eller andet l rredstag gemt v k et sted.
>
> > P NRPL.dk kan jeg finde ud af at den ef her fra egnen (S nderborg-T nder) Men ikke noget om hvorn r. andet end det er fra efter
> > 1920 og til de begyndte med fire cifre. Hvorn r s det er.
>
> > Er der nogen der kender noget til denne bil?
>
> n h, jeg kender kun en fra S nderborg som k rer/k rte rundt i en VW boble
> med lille dobbelt bagrude. Den havde nr 159.
> Fra Wiki, kan jeg se at den udkom i 1938, s mon ikke 3xx er fra starten af
> 1940 eller slutningen af 30'erne.
>
> --
> Tom

Man kan jo sagtens få tidstypiske nummerplader på en importbil, så det
er ret sandsynligt, at bilen ikke er dansk fra fødslen på trods af
plader, der umiddelbart er oldgamle.

MVH Leo

Finn Guldmann (27-04-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-11 23:29

Den 27-04-2011 21:37, Leo Jensen skrev:
> Man kan jo sagtens få tidstypiske nummerplader på en importbil, så det
> er ret sandsynligt, at bilen ikke er dansk fra fødslen på trods af
> plader, der umiddelbart er oldgamle.
>
Den mulighed var jeg ikke klar over. Troede man skulle have det
"originale" nummer for at kunne få nye plader med gammelt nummer.

Men pladen så "spritny" ud, og opstillingen og bogstavtypen var ligesom
sidste 'ombæring' af de sorte plader.

Og nummeret stod centreret, både vandret og lodret, og ikke som på nogen
af de plader jeg kan se på 'nrpl' med forskellig størrelse font eller
sænket i forhold til midte af plade.

Leo Jensen (28-04-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 28-04-11 00:34

On Apr 28, 12:29 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Den 27-04-2011 21:37, Leo Jensen skrev:> Man kan jo sagtens få tidstypiske nummerplader på en importbil, så det
> > er ret sandsynligt, at bilen ikke er dansk fra fødslen på trods af
> > plader, der umiddelbart er oldgamle.
>
> Den mulighed var jeg ikke klar over. Troede man skulle have det
> "originale" nummer for at kunne få nye plader med gammelt nummer.
>
> Men pladen så "spritny" ud, og opstillingen og bogstavtypen var ligesom
> sidste 'ombæring' af de sorte plader.
>
> Og nummeret stod centreret, både vandret og lodret, og ikke som på nogen
> af de plader jeg kan se på 'nrpl' med forskellig størrelse font eller
> sænket i forhold til midte af plade.

Så har pladen nok været hjemmelavet...

En kammerat hentede en 1950 Chevrolet pickup hjem for et par år siden,
og den fik en 'gammel' plade, så vidt jeg husker også 1 bogstav og 3
tal.

Jeg ville sådan set også kunne få en sort plade på min 1975 2CV, men
synes egentlig at min 30 år gamle hvide plade med JP er tilpas
unik

MVH Leo

Finn Guldmann (28-04-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-11 13:01

Den 28-04-2011 08:33, Leo Jensen skrev:
>>> Man kan jo sagtens få tidstypiske nummerplader på en importbil, så det
>>> er ret sandsynligt, at bilen ikke er dansk fra fødslen på trods af
>>> plader, der umiddelbart er oldgamle.
>> Den mulighed var jeg ikke klar over. Troede man skulle have det
>> "originale" nummer for at kunne få nye plader med gammelt nummer.
>> Men pladen så "spritny" ud, og opstillingen og bogstavtypen var ligesom
>> sidste 'ombæring' af de sorte plader.
>> Og nummeret stod centreret, både vandret og lodret, og ikke som på nogen
>> af de plader jeg kan se på 'nrpl' med forskellig størrelse font eller
>> sænket i forhold til midte af plade.
>
> Så har pladen nok været hjemmelavet...
>
Vil det at få en 'tidstypisk nummerplade' indebære at nummerpladen, i
dag, vil blive lavet som den så ud dengang (F.eks.
http://nrpl.dk/gallery-1930-mv.php ) med hånd og det hele?

Noget andet jeg kom til at tænke på; Kunne man få 'købenummerplader'
dengang de var 'sort med hvid tekst'?

I så fald kunne det jo være en mulighed.

> En kammerat hentede en 1950 Chevrolet pickup hjem for et par år siden,
> og den fik en 'gammel' plade, så vidt jeg husker også 1 bogstav og 3
> tal.
>
Hvilket udseende har den plade? (længde-bredde, farver, font)

Den jeg så havde 'normal' længde. Lang nok til at der kunne havde stået
to bogstaver og fem tal. Så der var meget sort på begge sider af nummeret.

> Jeg ville sådan set også kunne få en sort plade på min 1975 2CV, men
> synes egentlig at min 30 år gamle hvide plade med JP er tilpas
> unik
>
Fordi man kan behøver man jo ikke.

Lars Arup (30-04-2011)
Kommentar
Fra : Lars Arup


Dato : 30-04-11 19:59


"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:06117a4c-8006-4bb5-9e8a-e6018e5c64bf@m13g2000yqb.googlegroups.com...
Jeg ville sådan set også kunne få en sort plade på min 1975 2CV, men
synes egentlig at min 30 år gamle hvide plade med JP er tilpas
unik

MVH Leo

Jeg mener ikke at man kunne få sidste generation sorte plader (ca 1960 til
1975) som historiske plader.

MVH Lars Arup



Verner Johnsen (06-05-2011)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 06-05-11 18:43

On Sat, 30 Apr 2011 20:58:43 +0200, "Lars Arup"
<lha@sletdettetdcadsl.dk> wrote:


>
>Jeg mener ikke at man kunne få sidste generation sorte plader (ca 1960 til
>1975) som historiske plader.
>
>MVH Lars Arup
>

Det kan man nu.

http://www.motorhistorisk.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=99:sadan-soger-du-om-historisk-korrekte-nummerplader&catid=1:seneste-nyheder&Itemid=67

--
Venlig hilsen Verner
2004 SAAB 9-5 2,0t Hirsch Estate
1939 Opel Kapitän 2,5L

Leo Jensen (28-04-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 28-04-11 06:17

On Apr 28, 2:00 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Den 28-04-2011 08:33, Leo Jensen skrev:>>> Man kan jo sagtens f tidstypiske nummerplader p en importbil, s det
> >>> er ret sandsynligt, at bilen ikke er dansk fra f dslen p trods af
> >>> plader, der umiddelbart er oldgamle.
> >> Den mulighed var jeg ikke klar over. Troede man skulle have det
> >> "originale" nummer for at kunne f nye plader med gammelt nummer.
> >> Men pladen s "spritny" ud, og opstillingen og bogstavtypen var ligesom
> >> sidste 'omb ring' af de sorte plader.
> >> Og nummeret stod centreret, b de vandret og lodret, og ikke som p nogen
> >> af de plader jeg kan se p 'nrpl' med forskellig st rrelse font eller
> >> s nket i forhold til midte af plade.
>
> > S har pladen nok v ret hjemmelavet...
>
> Vil det at f en 'tidstypisk nummerplade' indeb re at nummerpladen, i
> dag, vil blive lavet som den s ud dengang (F.eks.http://nrpl.dk/gallery-1930-mv.php) med h nd og det hele?
>
> Noget andet jeg kom til at t nke p ; Kunne man f 'k benummerplader'
> dengang de var 'sort med hvid tekst'?
>
> I s fald kunne det jo v re en mulighed.
>
> > En kammerat hentede en 1950 Chevrolet pickup hjem for et par r siden,
> > og den fik en 'gammel' plade, s vidt jeg husker ogs 1 bogstav og 3
> > tal.
>
>  >
> Hvilket udseende har den plade? (l ngde-bredde, farver, font)
>
> Den jeg s havde 'normal' l ngde. Lang nok til at der kunne havde st et
> to bogstaver og fem tal. S der var meget sort p begge sider af nummeret.
>
> > Jeg ville s dan set ogs kunne f en sort plade p min 1975 2CV, men
> > synes egentlig at min 30 r gamle hvide plade med JP er tilpas
> > unik
>
> Fordi man kan beh ver man jo ikke.

Sådan her ser den ud: http://i51.tinypic.com/wwhle1.jpg

Der var så 4 tal, men den er i korrekt format og med hånd.

MVH Leo

Finn Guldmann (28-04-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-11 13:47

Den 28-04-2011 14:16, Leo Jensen skrev:
> Sådan her ser den ud: http://i51.tinypic.com/wwhle1.jpg
> Der var så 4 tal, men den er i korrekt format og med hånd.
>
Ok, så ved jeg ikke hvad det er for en plade der sad på den bil.

Desværre var den væk inden jeg kunne få telefonen frem og tage et billede.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408173
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste