Aircon + olie lugt
Fra : Steen F.

Dato : 25-04-11 07:44

Jeg har lagt mærke til en sur lugt fra aircon-anlægget. Er der noget der
skal renses eller?

Og er det normalt at motorolie lugter lidt brændt når den er varm? Jeg
synes ikke jeg har oplevet det før, men når jeg tager oliepinden op, så
lugter olien lidt sveden.

Fra : -=JF=-

Dato : 25-04-11 07:54

Den 25/04/11 08.43, Steen F. skrev:
> Jeg har lagt mærke til en sur lugt fra aircon-anlægget. Er der noget der
> skal renses eller?

Hvis din aircon lugter af kælder, jordslåede håndklæder eller lignende,
så skal du få det renset hurtigst muligt.

Jeg kan ikke huske hvilke bakterier det er man blæser rundt i kabinen,
men iflg. aircon-manden hos Ford i Kgs. Lyngby er det ikke til at spøge
med, og kan i værste fald gøre dig rigtigt syg.

Det skulle efter hvad jeg fik at vide, opstå når man ikke bruger
anlægget ofte nok.

--
Mhv.
John

Fra : alexbo

Dato : 25-04-11 09:52

"Steen F." skrev

> Jeg har lagt mærke til en sur lugt fra aircon-anlægget. Er der noget der
> skal renses eller?

Ja, d.v.s renses.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=5211028887&n=1227177113&pn=1281608508

> Og er det normalt at motorolie lugter lidt brændt når den er varm? Jeg
> synes ikke jeg har oplevet det før, men når jeg tager oliepinden op, så
> lugter olien lidt sveden.

Den bør ikke lugte brændt, men varm olie lugter, det er sjældent at
motorolie bliver så varm at den brænder på uden at motoren stopper af sig
selv.
Derimod kan automatolie lugte brændt, og se nærmest branket ud, det er tegn
på en kommende dyr reparation.

mvh
Alex Christensen