Gud hvor er det forudsigeligt :)
Fra : jan@froerup.dk

Dato : 24-04-11 10:44

Sidder lige i pausen og ser "der Checker" på Discovery - hvor de skal
finde en bil til omkring 16.000 Øvro

Valget står mellem WV Phaeton, Lexus og en Audi A8

Selvfølgelig kender man valget .......... skodprogram
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-04-11 10:52

<jan@froerup.dk> skrev i meddelelsen
> Sidder lige i pausen og ser "der Checker" på Discovery - hvor de skal
> finde en bil til omkring 16.000 Øvro
>
> Valget står mellem WV Phaeton, Lexus og en Audi A8
>
> Selvfølgelig kender man valget .......... skodprogram

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.....
Går nemlig seriøst og overvejer sådan een, har også luftet tanken herinde,
men mangler liiiige at tage mig sammen til at tage springet fra
Svensker-Jern til Vorsprung durch Technik
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 24-04-11 11:04

Brian Sørup <brizzen@live.dk> skrev :

>Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.....
>Går nemlig seriøst og overvejer sådan een, har også luftet tanken herinde,
>men mangler liiiige at tage mig sammen til at tage springet fra
>Svensker-Jern til Vorsprung durch Technik

Ingen er da i tvivl om det er en god bil .... men ...

Og så skal den laves hvid, med folie - bwadrrr

Og have smarte S6 diodekørelygter - med blåt skær - mere bwadrrr

(Tænk, jeg skal da snart se at få Bimmeren ud af mølposen efterhånden,
nu interiøret er ankommet)

Jeg havde glemt hvorfor jeg ikke gad se det program på Discovery, men
er søreme da blevet mindet om det.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-04-11 16:54

skrev i meddelelsen

> Ingen er da i tvivl om det er en god bil .... men ...

Den er alt for dyr at holde kørende IMO.
Jeg har en Lexus GS 450h i tankerne (dé biler er godt nok loaded med alt
muligt udstyr), men ved ikke rigtigt vedr. batterier og teknikkens
holdbarhed...

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-11 21:24

Den 24/04/11 17.53, Mogens (K) skrev:
> [...]
> Jeg har en Lexus GS 450h i tankerne (dé biler er godt nok loaded med alt
> muligt udstyr), men ved ikke rigtigt vedr. batterier og teknikkens

Jeg mener Prius har (havde) 8 års garanti på hybridkomponenter. Det ser
ud til at det nu er 5 år/100.000 km.
På Lexus har jeg ikke kunnet finde andet end den generelle 3 år/100.000
km garanti.

Fin bil ellers, sådan en GS450h, og pænt hurtig for en bil på 18-1900
kg, og endda forholdsvis økonomisk til at være en benzinbil.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-04-11 07:47

"Anders Sørensen" skrev i meddelelsen

> Jeg mener Prius har (havde) 8 års garanti på hybridkomponenter. Det ser ud
> til at det nu er 5 år/100.000 km. På Lexus har jeg ikke kunnet finde andet
> end den generelle 3 år/100.000 km garanti.

Tak - jeg ville i givet fald købe den af en forhandler og derved få en
forlænget garanti aftalt specifik med ham.

> Fin bil ellers, sådan en GS450h, og pænt hurtig for en bil på 18-1900 kg,
> og endda forholdsvis økonomisk til at være en benzinbil.

Jeg mener, bilen har alle de kvaliteter, man ka ønske sig. Jeg er især
tricket af den elektronisk justerbare undervogn, hybridarrangementet,
bakkamera og ALT mulligt andet udstyr samt ikke mindst surround sound'en...

Fra : Ivan Madsen

Dato : 24-04-11 21:35

On Sun, 24 Apr 2011 12:04:13 +0200, jan@froerup.dk wrote:

> [...]
>nu interiøret er ankommet)
>
>Jeg havde glemt hvorfor jeg ikke gad se det program på Discovery, men

Så hold da pause mens der er "Wheeler Dealers" I det mindste er de
rimeligt ærlige om de biler de roder med. Om de tjener penge afhænger
vist af hvilken pris 2 ugers knofedt skal afregnes til )

Fra : KASO

Dato : 24-04-11 17:06

> [...]
> finde en bil til omkring 16.000 Øvro
>
> Valget står mellem WV Phaeton, Lexus og en Audi A8
>
> Selvfølgelig kender man valget .......... skodprogram

Hmmm - en Folkevogn, en forklædt Toyota eller en forklædt Folkevogn ..... -
jeg tror hellere, at jeg ville snuppe en S-klasse (leaset - så andre hang på
bøvlet med rusten )

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-04-11 17:19

"KASO" skrev i meddelelsen

> jeg tror hellere, at jeg ville snuppe en S-klasse (leaset - så andre hang
> på bøvlet med rusten

Mercedes hænger på den -> jeg kender en S500-ejer, hvor MB dækkede skaderne
(nye døre, motorhjelm og bagklap). Bilen er sølv, så da den kom hjem, var
farveforskellen til at se. Naturligvis blev han ærgerlig over affæren (bilen
koster jo mindst 2 mill kr) og køber derfor aldrig en MB igen...

Iøvrigt er der kun een til at betale omkostningerne ifm. leasingbil og det
er ham, som leaser den. Derfor vil en given ekstraomkostning altid bli lagt
på leasingprisen (hvis leasingfirmaet ved, at de har omkostningen). F.eks.
vil biler med højere afskrivning (Alfa) end andre (Toyota) være dyrere at
lease :)

Nuvel - vi røg off topic

Fra : KASO

Dato : 25-04-11 07:34

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hjem, var farveforskellen til at se. Naturligvis blev han ærgerlig over
> affæren (bilen koster jo mindst 2 mill kr) og køber derfor aldrig en MB

Nej - Mercedes betaler kun delvist - afhængig af bilens alder. Da min MB var
5 år, betalte de 70% - da ny rust kom året efter, ville de betale 60% af
regningen. Det kan hurtigt blive til mange penge.....

"Been there, got the T-shirt"

> [...]
> lagt på leasingprisen (hvis leasingfirmaet ved, at de har omkostningen).
> F.eks. vil biler med højere afskrivning (Alfa) end andre (Toyota) være

Jeps - men MB kører svjh. nogle rimelige leasingpriser alligevel (så har de
jo også beskæftigelse til deres pladeværksteder )

> Nuvel - vi røg off topic

Det hænder