Antonovs strategier med SAAB
Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-04-11 10:32

1: At firmaet lykkedes at overleve og endda ville kunne skaffe mange gode
nye EIB lån og evt endda måske direkte støtte fra svenske stat og EU.

2: At lade Saab gå konkurs og flytte produktionsapparatet han nu her køber,
over til Østlandene hvor produktionsomkostninger er meget lavere.

Voila - Rusland har en bilmodel der kun er lidt forældet.

3: At lade Saab hinke afsted og bruge den som "Money-Laundry". Særligt med
en russsisk afdeling vil en sådan stategi være nogenlunde let.

Vi får se. Givetvis bliver det en kombination vi får at se.

Jeg selv personligt tror på 2:

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-11 10:45

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message news:4db14b28$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> nogenlunde let.
>
> Vi får se. Givetvis bliver det en kombination vi får at se.

Jeg kender ikke denne Antonov, men kan da læse at amerikanerne kraftig modsatte sig
ethvert samarbejde med denne russer pga. tilknytningen til den russiske mafia. Dette har
man endda fået skrevet ind i kontrakten som stadig giver knas med accept fra EIB, de svenske
myndigheder osv.
Personligt kan jeg næppe forestille mig at russeren laver disse investeringer i SAAB af
næstekærlighed. Sagt for egen regning tror jeg mere på at det er hvidvaskning af kapital,
planer om at flytte teknologi til rusland og tjene fedt på det, eller noget helt andet som jeg
ikke har fantasi til at se lige nu. Men at han skulle være en af guds børn* der bare vil SAAB
det godt i en krisesituation, den tror jeg ikke på.
Jeg tror heller ikke på at det bare for at få muligheden for at lave en god lejeaftale med SAAB,
der stikker noget helt andet under.

--
Tom

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-04-11 11:32

--
- Frank
"Tom >" <<nospam> skrev i en meddelelse

> [...]
> det godt i en krisesituation, den tror jeg ikke på.
> Jeg tror heller ikke på at det bare for at få muligheden for at lave en

Nix. Henrik B har et alvorligt tilfælde af Morbus Mother Theresa.

/F