servo
Fra : Gammel Nok

Dato : 21-04-11 10:52

Min bil retter ikke op når jeg har drejet i et sving, men fortsætter med at
dreje indtil jeg kører rettet tilbage.
Den er ikke svær at dreje.
Nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?

Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-11 11:01

Gammel Nok skriver:

> Min bil retter ikke op når jeg har drejet i et sving, men fortsætter med at
> dreje indtil jeg kører rettet tilbage.
> Den er ikke svær at dreje.
> Nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?

Sporingen.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Martin

Dato : 22-04-11 07:34

"Gammel Nok" <totalservice@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at dreje indtil jeg kører rettet tilbage.
> Den er ikke svær at dreje.
> Nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?

Toplejer der går trægt, styre/bærekugler der går trægt. Når der er servo på,
er det ikke sikkert at du vil opleve at rattet går stramt, selvom lejer
eller kugler går trægt.
En bærearm der er skæv kan også have ødelagt styretøjs geometrien, så bilen
ikke selv retter op.

Martin

Fra : Gammel Nok

Dato : 25-04-11 19:23