ALUfælge hvorhenne
Fra : Trapper

Dato : 20-04-11 15:30

Jeg skal have nye dæk på min konebil, og tænkte det var smart at sætte
alufælge på , så stålfælgene kunne monteres med vinterdæk til efteråret.

Men er Hoyers (t-hansen) alufælge ok ?

Jeg har ledt lidt på hjemmesiderne, men synes ikke jeg vil ofre for meget på
fælgene, men mere på dækkene.

Det er som sagt en kone bil , så billige fælge og ok dæk (michelin, goodyear
o.lign.) er nok det jeg mest hælder til.

Fra : Per Jensen

Dato : 20-04-11 18:37

On 20/04/11 16.30, Trapper wrote:
> Jeg skal have nye dæk på min konebil, og tænkte det var smart at sætte
> alufælge på , så stålfælgene kunne monteres med vinterdæk til efteråret.
>
> Men er Hoyers (t-hansen) alufælge ok ?

Jeg havde købt thansen-sutter til min bil for 2 sæsoner siden (Model
Nitro, 18" 7,5" brede fælge)

Nu begynder lakken at skalle af, så er ved at spare op til glasblæsning
og efterfølgende en ordentlig lakering af dem når de skal af til vinter.

Så fælgene er fine, men der er sparet på lakeringen.

// Per.

Fra : Benny

Dato : 20-04-11 15:41

On 20 Apr., 19:36, Per Jensen <n...@removethepigzapro.dk> wrote:

> Jeg havde k bt thansen-sutter til min bil for 2 s soner siden (Model
> Nitro, 18" 7,5" brede f lge)
>
> Nu begynder lakken at skalle af, s er ved at spare op til glasbl sning
> og efterf lgende en ordentlig lakering af dem n r de skal af til vinter.
>
> S f lgene er fine, men der er sparet p lakeringen.

Jeg læste i et fagblad at en del THansens fælge blev godkendt af
fabrikanten selv (og derefter registreret i et eller andet japansk
register ), men der var ingen 3. part til at udføre godkendelsen.
Dette skulle være hovedårsagen til at fælgene ikke er anderkendt i
Tyskland. Der sku være flere danske bilister der har haft Falck til at
hente dem et sted i Tyskland og fragte dem til grænsen. En ret
bekostlig service der ikke er betalt af abonnementet.

Benny

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-04-11 08:18

On Wed, 20 Apr 2011 14:40:34 -0700 (PDT), Benny <hojvaelde@gmail.com>
wrote:

> [...]
>hente dem et sted i Tyskland og fragte dem til grænsen. En ret
>bekostlig service der ikke er betalt af abonnementet.

Det må have været Amalie og Peter?

Der er vel ikke andre der kan finde på at skrue fælge på sin bil, uden
at både de og dækkene er godkendte - også i Tyskland?

For at bekræfte min påstand, er der vel heller ikke andre end de to
tumber der kan finde på at arrangere en hjemtransport der er mange
gange dyrere end at købe godkendte hjul på stedet, og så selv køre
hjem?

Der bliver flere og flere der skal være taknemmelige for, at man som
regel ikke er forpligtiget ud over sine evner.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 21-04-11 09:12

Benny skrev den 20-04-2011:

> [...]
> hente dem et sted i Tyskland og fragte dem til grænsen. En ret
> bekostlig service der ikke er betalt af abonnementet.

Har du noget link til dokumentation for den påstand ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Klaus G.

Dato : 21-04-11 15:23

> Har du noget link til dokumentation for den påstand ?
Jeg har hørt den før, men om en anden forhandler. Så jeg _tror_ det er en
vandrehistorie :)

--
Klaus G.

Fra : Armand

Dato : 22-04-11 09:20

Den 20-04-2011 23:40, Benny skrev:

> [...]
> hente dem et sted i Tyskland og fragte dem til grænsen. En ret
> bekostlig service der ikke er betalt af abonnementet.

Skrøner lever kun sålænge der er folk uden kritisk sans til at fortælle
dem videre :-|

Hvad angår Tyskland, så skal de monterede dæk være forhåndsgodkendt til
bilmodellen (= de originalt monterede, eller dém at dæk-importørerne har
ulejliget sig med at få godkendt) (*)
Alligevel er der ingen danske transit-rejsende gennem Tyskland der
bliver kontrolleret hhv. får kørselsforbud p.g.a. deres tilfældigt
indkøbte dæk :-|
På samme måde må tysk ungdom gerne tage på ferie i Danmark på knallerter
der med danske øjne ellers er heftigt tunede!

I det hele taget er reglerne at køretøjer skal overholde hjemlandets
krav uanset hvor i Europa der køres - Så skrønen om konsekvensen for
ikke-godkendte fælge er temmelig enkel at gennemskue :-|

--
Armand.

(*):
Min svoger fik brug for friske dæk på sin Toyota under ophold i Tyskland
og kørte til nærmeste værksted, der var et VW-. Dér kunne han ikke
forklare sig nok om danske regler til at værkføreren turde sætte
nogensomhelst dæk på 'det ukendte mærke'!

Fra : Benny

Dato : 21-04-11 14:19

On 21 Apr., 10:11, Brian Vestergaard <only4use...@gmail.com> wrote:

> Har du noget link til dokumentation for den p stand ?

Jeg læste det i transportbladet for et par år siden. Jeg fandt på TH´s
hjemmeside hvilke godkendelser de anvendte og endte ovre i Japan på en
hjemmeside hvor jeg gennemlæste godkendelse procedurene. En lidt
lunken sag.

Benny

Fra : TDN

Dato : 21-04-11 11:24

"Trapper" <trap@dennemailadressevirkerikke.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er som sagt en kone bil , så billige fælge og ok dæk (michelin,
> goodyear o.lign.) er nok det jeg mest hælder til.

Hvorfor ikke købe brugt? Jeg købte brugt 4 originale Toyota alufælge med
Michelin Energy Saver(der havde kørt under 5.000 km) for kr. 1.100 incl.
låsebolte, de kører fortrinligt.
Der er masser af brugt til salg, du skal bare kende størrelse,antal huller,
hulafstand og ET, så kan du købe kvalitetsfælge og så smide nye gode dæk på.

Mvh
Thomas

Fra : abk@nypost.dk

Dato : 21-04-11 19:15

"TDN" skrev i meddelelsen news:4db005c7$0$312$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Jeg skal have nye dæk på min konebil, og tænkte det var smart at sætte
> alufælge på , så stålfælgene kunne monteres med vinterdæk til efteråret.

Jeg købte et sæt 18" sidste år med Nankang dæk, de larmer som bare pokker,
og finishen på fælgene er ikke ret pæn, jeg ville også vælge et sæt brugte,
jeg har fået sandblæst dem jeg havde på før, et sæt Fondmetal, de bliver så
malet og får nogle kvalitetsdæk fra daekonline og kommer på igen, så må jeg
jo se om "discount" fælgene kan sælges.

AK Esbjerg

Fra : Armand

Dato : 22-04-11 09:22

Den 20-04-2011 16:30, Trapper skrev:
> Jeg skal have nye dæk på min konebil, og tænkte det var smart at sætte
> alufælge på , så stålfælgene kunne monteres med vinterdæk til efteråret.
>
> Men er Hoyers (t-hansen) alufælge ok ?

Tante-Hansen er storleverandør af alu-fælge til den danske vognpark.
Hvor mange har du set holde i rabatten med knækket alu-fælg??

--
Armand.