Køre en trækker uden hængerkort
Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-04-11 15:09

Må man køre en sættevognstrækker uden sættevogn når man ikke har
hængerkort?

Sådan en her: http://da.wikipedia.org/wiki/sættevognstrækker

--
sayonara
Martin Mose Larsen

http://www.facebook.com/pages/Martin-Mose-Larsen/166425520075312

Fra : Allan F

Dato : 20-04-11 15:27

"Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Må man køre en sættevognstrækker uden sættevogn når man ikke har
> [...]

Med almindeligt lastvognskørekort må man gerne. Du må også gerne hænge en
anhænger op til 750 kg på.

Allan F.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-04-11 16:02

On Wed, 20 Apr 2011 16:26:36 +0200, Allan F wrote:

> "Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Med almindeligt lastvognskørekort må man gerne. Du må også gerne hænge
> en anhænger op til 750 kg på.

Åh, ja, det glemte jeg: "man" er en person med lastvognskørekort.

Findes der trækkere der vejer under 3500 kg?

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-04-11 17:50

On Wed, 20 Apr 2011 17:14:20 +0200, admin wrote:

> Ja da, Iveco
> http://www.altimaskiner.dk/ads/brugt-iveco-daily-35c18-til-
salg_Jmk2MTc4Ng.htm

Jeg kom pludselig i tanke om den her:
http://www.transportmagasinet.dk/images/VisBillede.aspx?
Avis=TM&Lopenr=109070021&Ref=AR&maxW=300&maxH=250

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 22-04-11 11:36

On Fri, 22 Apr 2011 09:50:44 +0200, alexbo wrote:

> Martin spørger om han må køre den bil han linker til med lille kørekort,
> det må han godt.
> Dataerne står på siden de er forkerte men det betyder ingenting, slet
> ikke når man alligevel svarer helt hen i vejret.

Æh, hvis du mener det indlæg der startede denne tråd, så handlede det om
hvorvidt en person _med_ lastbilkørekort men _uden_ hængerkort må køre en
trækker når der ikke er en sættevogn på den.

Det fik jeg måske ikke gjort helt klart.

Spørgsmålet havde ikke noget at gøre med vægtgrænser. Men for at præcisere
yderligere så gælder det trækkere generelt og ikke kun dem der måtte være
under 3500 kg.

Hvad vejer en F12 Globetrotter trækker som den her:

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 22-04-11 14:58

On Fri, 22 Apr 2011 15:33:31 +0200, Brian Sørup wrote:

> Sådan en vejer omkring 5000 Kg i egenvægt.....

Tak. Jeg har ganske vist ikke brugt flere dage på at søge, men jeg synes
ikke at nettet flyder med den slags oplysninger.

Oplysningen "40.000 kg", som jeg fandt et sted, er jo vægten på et vogntog.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 22-04-11 18:39

On Fri, 22 Apr 2011 18:06:35 +0200, alexbo wrote:

> "Martin Mose Larsen" skrev

> Nej det er ikke det spørgsmål, det var den del af tråden med dit
> spørgsmål om små trækkere, men der spurgte du ikke om kørekort, kun om
> de fandtes. Det var i den del at der blev smækket 50kg på og en påstand
> om at den viste bil ikke kunne køres med lille kort.
>
> mvh
> Alex Christensen

ok