Handskerumslås i Mitsubishi Colt CZ3
Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-04-11 12:01

Hjælp til selvhjælp søges.
- Til at rå repareret lukkemekanismen i lågen til hanskerummet der ikke
længere kan lukkes i min kones Colt fra 2005.

At køre til værkstedet bliver den absolut sidste løsning hvis hun ikke
vælger at leve med det men jeg er møgtræt af at høre om det når jeg er
ude at køre med hende. Men prøve at skille det ad for at reparere det må
jeg sandelig ikke for så ødelægger jeg bare det hele. :@

Jeg skal på en eller anden måde have klappen eller hele handskerummet
afmonteret for at se om jeg kan komme ind til lukkemekanismen i klappen
og se hvad der er knækket eller hoppet af - og kan jeg få klappen af kan
jeg vel også få en ny at sætte på dersom lukkemekanismen ikke kan repareres.

At afmontere hele handskerummet for at afmontere lågen ser ud til at
omfatte knappen der slår airbaggen fra i passagersiden og en knap til
køling af handskerummet eller vebtilation i passagersiden - hvad ved
jeg? Så hvis mindre kan gøre det.

Jeg kan bruge enhver form for hjælp - lige meget om det er en forklaring
eller link til en online-manual eller noget andet og gerne på Dansk,
Tysk eller Engelsk.

Du er velkommen til at svare i mail men så skal domænet i svaradressen
omskrives til get2net prik dk

/Lars

Fra : Per Jensen

Dato : 20-04-11 18:41

On 20/04/11 13.01, Lars Peter Larsen wrote:

> [...]
> Tysk eller Engelsk.
>
> Du er velkommen til at svare i mail men så skal domænet i svaradressen

Jeg har den samme bil, og hvad jeg ikke har haft afmonteret er ikke værd
at skrive om

Handskerummet er ekstremt nemt af afmontere, der sidder vidst 2 skruer i
toppen og 3 neden under, og så trækker du det vandret ud imod dig selv.
Når du skal genmontere det skal det helt vandret ind, og bagerst i
"kølebeholderen" er der en lille tap der skal passe i bagenden af den,
for at holde den.

Der er intet der skal afmonteres ellers, det er helt ligetil.

Låsen til handskerummet er iøvrigt noget lort, min springer jævnligt op
under frisk kørsel hvis man rammer et hul i vejen, til kærestens store
irritation

// Per.