Det var ikke pænt gjort
Fra : Benny

Dato : 19-04-11 15:44

Hey her

En svigerinde (og hendes mand) købte en brugt VW touran for 99000
(papagøje plader). Sælger var en lokal vw forhandler, der påstod at
den bil holdt prisen, da de var sikker på om det var den rette bil for
dem.

Skæbnen ville så at de to blev enige om at skilles et måned senere.
Ved den følgende bodeling fik konen så bilen. Nu har de så solgt huset
og færdig med at flytte i hver sin bolig, ville hun sælge den store
kasse til bil. 5 ½ måned har hun haft bilen og den har kørt små 7000
km.

Hun henvendte sig igen til vw forhandleren for at få touranen byttet
til en lille bil. Hun blev tilbudt 40000 hvis hun købte en helt ny
Fox. Flink sælger

Resultat: Hun solgte touranen for 50000 og fik en Mazda 2 i bytte.

Benny

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-04-11 09:05

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>[snipz]
>Hun blev tilbudt 40000 hvis hun købte en helt ny Fox.

Det gamle kendte ordsprog er vist på sin plads her...

Hvordan kan man se om en Bilsælger lyver ?
Hans læber bevæger sig......

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-04-11 12:14

Benny wrote:
> [...]
> Fox. Flink sælger
>
> Resultat: Hun solgte touranen for 50000 og fik en Mazda 2 i bytte.

Det var da et værditab ved at køre over kantstenen.
Hvad sagde Bilbasen og andre forhandlere til vurderinen inden de købte
bilen?

Hvem var forøvrigt den forhandler? - Bare sådan at vi ved hvor vi ikke
skal købe den næste bil - eller hvor vi kun skal byde halvdelen af den
pris der står på den på den.

/Lars

Fra : Benny

Dato : 20-04-11 07:00

On 20 Apr., 13:13, Lars Peter Larsen
<lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> wrote:

> Det var da et v rditab ved at k re over kantstenen.
> Hvad sagde Bilbasen og andre forhandlere til vurderinen inden de k bte
> bilen?
>
> Hvem var for vrigt den forhandler? - Bare s dan at vi ved hvor vi ikke
> skal k be den n ste bil - eller hvor vi kun skal byde halvdelen af den
> pris der st r p den p den.

Jeg kan kun give en by, men der er der ikke så mange VW sælger:
Hjørring

Det samme er sket i Varde for en af konens bekendte. Samme bilmærke.

Benny

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-04-11 16:27

Benny wrote:

> Jeg kan kun give en by, men der er der ikke så mange VW sælger:
> Hjørring
>
> Det samme er sket i Varde for en af konens bekendte. Samme bilmærke.
>
> Benny

Nu du siger det.

Da jeg købte min Lupo 3L spurgte jeg efter et par år eller tre hvad den
var værd i bytte hvis jeg ville have en nyere årgang Lupo fordi jeg
allerede havde kørt godt 100.000 km.
Da jeg kunne få 100.000 for den (havde kostet 185.000 på gaden )fik den
lov at køre videre og nærmer sig nu 500.000 km.

At forhandleren med og samt værksted - VW i Kerteminde - lukkede i
efteråret 2009 er nok delvist min skyld fordi jeg droppede dem som
værkted kort efter da de havde lavet en kæmperegning på IKKE at lave
bagbremserne på bilen. (Dem lavede det gamle 3Literværkstedet så et
halvt år senere hvor vi fandt de fabriksmonterede cylindre og
bremsebkker mm trods to fakturaer med et halvt års mellemrum på at hele
molevitten var udskiftet begge gange.)

Ikke mere om det i denne omgang.

/Lars

Fra : Benny

Dato : 20-04-11 11:45

On 20 Apr., 17:27, Lars Peter Larsen
> [...]
> halvt år senere hvor vi fandt de fabriksmonterede cylindre og
> bremsebkker mm trods to fakturaer med et halvt års mellemrum på at hele

Ja jeg forstår heller ikke folks kærlighed til dette mærke. Min søster
har de sidste 6 år 2 gange købte nye pasater. Begge gange til over 400
kkr og begge gange har bilen været halvt samlet.

Jeg holder mig til dem der er 112% i orden og det har mine været
indtil dato.

Benny

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-04-11 20:23

Benny wrote:

> [...]
> kkr og begge gange har bilen været halvt samlet.
>
> Jeg holder mig til dem der er 112% i orden og det har mine været

Bilerne er såmænd udmærkede dersom du selv "samler den færdig" eller får
en anden kompetent mekaniker til det. Drop de autoriserede
mærkevareværksteder for de koster ofte kassen på den eller anden eller
begge måder. "Loppen" har kostet en brøkdel i vedligeholdelse og har
været i orden siden jeg droppede VW's værksteder.

Den næste bil bliver formentlig en Polo BlueMotion - Og gæt hvad: den
skal ikke vedligeholdes af VW.

Og det har iøvrigt ikke meget med din beretning om forhandleren der snød
din svigerinde at gøre.

/Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-11 21:59

Lars Peter Larsen skriver:

> Den næste bil bliver formentlig en Polo BlueMotion - Og gæt hvad: den
> skal ikke vedligeholdes af VW.

Ikke alle VW værksteder er "umulige", men tæt på.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-04-11 09:29

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

I erkendelse af dette opererer flere mærker med serviceværksteder.
De har ingen salg af nye biler, men klarer den aut. service og rep.

> Og gæt hvad: den skal ikke vedligeholdes af VW.

Afhænger af årgang IMO

> Ikke alle VW værksteder er "umulige", men tæt på.

Dokumentation?
For du har sikkert ikke testet en brøkdel af dem?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-11 10:20

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Afhænger af årgang IMO

> Dokumentation?
> For du har sikkert ikke testet en brøkdel af dem?

Jeg gad også godt se noget dokumentation for at du har ret, fordi mine
erfaringer er magen til Klaus´s - selv om jeg er vw-fan :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-04-11 11:18

On Thu, 21 Apr 2011 11:19:37 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>Jeg gad også godt se noget dokumentation for at du har ret, fordi mine
>erfaringer er magen til Klaus´s - selv om jeg er vw-fan :)

>--

Det er nok under alle omstændigheder ikke den som har serviceaftaler
osv., der er mest inde i sagerne om disse ting.

Det er ikke så sjældent den som selv skal til lommerne, der har mest
styr på det.

Alene det faktum, at timeprisen er væsentlig højere hvis der står Audi
på bilen, frem for VW, når der stort set er tale om de samme dele og
de samme mekanikere, er fuldstændigt grotesk.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-04-11 14:03

skrev i meddelelsen news:lq00r6d3cr0ao7mmop5bpu3npv6if9pljb@4ax.com...

> [...]

Klaus og dig ka jo lægge ud...

>Det er nok under alle omstændigheder ikke den som har serviceaftaler
>osv., der er mest inde i sagerne om disse ting.

Jeg kan da en række aut. serviceværksteder, der har mere styr på det end det
autoriserede forhandlernet. Jeg får min BMW serviceret et sådan sted...

> Alene det faktum, at timeprisen er væsentlig højere hvis der står Audi
> på bilen, frem for VW, når der stort set er tale om de samme dele og
> de samme mekanikere, er fuldstændigt grotesk.

I don't care :)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-04-11 15:08

On Thu, 21 Apr 2011 15:03:03 +0200, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>Klaus og dig ka jo lægge ud...

>--

Jeg har i lang tid fået lavet min bil der hvor jeg erfaringsmæssigt
véd, at de er bedst til den type opgave det drejer sig om.

> [...]

>autoriserede forhandlernet. Jeg får min BMW serviceret et sådan sted...

Det er også hovedsageligt den slags jeg bruger.

>--

>I don't care :)

>--

Næh, det gør du vel ikke. Og det er jo altid godt at have noget
attitude.

Allerbedst ville det være, hvis du ikke blev så tøsefornærmet, hvis
nogen skriver noget der ikke lige passer ind i selvsamme attitude.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-11 18:55

"Mogens (K)" skriver:

> Klaus og dig ka jo lægge ud...

Det har jeg allerede gjort - men det har du "overset".....

klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 21-04-11 18:30

> Alene det faktum, at timeprisen er væsentlig højere hvis der står Audi
> på bilen, frem for VW, når der stort set er tale om de samme dele og
> de samme mekanikere, er fuldstændigt grotesk.
Det var godt nok før krisen, men der var det da ikke unormalt at et SMC
værksted tog 800kr./timen for skoda, 1000kr./timen for VW og 1200kr./timen
for Audi. Om det så var en Octavia, Golf og A3 så var det de priser og det
er alle tre biler bygget op på samme platform og de deler de samme dele,
pånær kabinen og pladearbejde.

Men nu er det vist gået op for SMC at de har sovet i timen, hvilket kan ses
i form af billigere biler og forhåbentligt snart et bedre service niveau.
Der er jo ikke længere nogen tvivl om, at SMC har et meget meget dårligt ry
i DK. Jeg er selv VAG fan, men deres værksteder holder jeg mig godt nok
langt.

--
Klaus G.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-04-11 20:27

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg er selv VAG fan, men deres værksteder holder jeg mig godt nok langt.

Lige så her. Når man smider en halv time oven i en regning for at stramme en
kilerem på en bil der allerede hang oppe under loftet for at få lavet
bremser, så mister man mig som kunde. Helt uden at jeg brokker mig.

Et andet sted som jeg uforvarende var kommet ind på mistede jeg en
"radkappe" fra et nyt hjul - værkstedet kunne ikke skaffe et nyt og mente
det var mit problem, hjulet var få tusinde km gammel og tabte dækslet på vej
til Italien. De ser mig heller ikke mere.

Et tredje sted ville bruge en dag på at skifte min kilerem - og det skete
ikke en, men to gange. 3. gang var det et relæ ved bremsepedalen jeg gerne
ville have skiftet - det kunne heller ikke lade sig gøre. Kileremmen blev
begge gange skiftet på et Toyotaværksted på under ½ time, relæet skiftede
jeg selv på noget der ligner et kvarter. 8 ud af 10 gange man ringer til det
samme værksted får man ikke fat i nogen ..

Derfor har jeg handlet hos VW i Flensburg og til helt andre priser ...

Eneste VW-forhandler i DK jeg kan give roser er VW Aalestrup.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-11 10:45

"Mogens (K)" skriver:

> Dokumentation?
> For du har sikkert ikke testet en brøkdel af dem?

Du har ret, jeg har i mit område kun selv været forbi Horsens,
Skanderborg, Århus, Silkeborg, Grenå, Randers, Viborg og Ålestrup.

I nærmeste bekendskabskreds dækker vi så også over Ålborg, Hobro,
Holstebro Vejle, Fredericia, Odense, Vejen, Esbjerg.

Derudover er der så de sædvanelige "historier" på diverse fora, hvor
folk anbefaler og fraråder diverse værksteder..

Har du nogen dokumentation for det modsatte?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : N Dude

Dato : 21-04-11 11:49

Benny skrev:

> [...]
> Fox. Flink sælger
> Resultat: Hun solgte touranen for 50000 og fik en Mazda 2 i bytte.

Alle vil osse have, at forhandlere overholder hver eneste lille paragraf i
købeloven - osse med biler til få tusinde kroner. Hvordan i alverden skal
det kunne hænge sammen, hvis en sælger ikke må tjene penge. Der er een pris
på en bil, når den skal sælges af en forhandler, og der er en helt anden,
når den skal indkøbes. Udsalgspris med garanti og lovbefalet reklamationsret
er IKKE lig med indkøbesprisen.

Bilsælgere er ikke noget socialkontor!
De er sat i verden for at leve af det, de laver!

Forhandleren har dog dummet sig, han kunne have løst problemet på en bedre
måde, så han stadig havde bevaret en tilfreds kunde.

Fra : Benny

Dato : 21-04-11 08:49

On 21 Apr., 12:49, "N Dude" <inva...@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> k beloven - osse med biler til f tusinde kroner. Hvordan i alverden skal
> det kunne h nge sammen, hvis en s lger ikke m tjene penge. Der er een pris
> p en bil, n r den skal s lges af en forhandler, og der er en helt anden,
> n r den skal indk bes. Udsalgspris med garanti og lovbefalet reklamationsret
> er IKKE lig med indk besprisen.
>
> Bils lgere er ikke noget socialkontor!
> De er sat i verden for at leve af det, de laver!
>
> Forhandleren har dog dummet sig, han kunne have l st problemet p en bedre
> m de, s han stadig havde bevaret en tilfreds kunde.

Må jeg komme med en solstråle historie om en sælger jeg kan anbefale.
Sælgeren holdt det han lovede, selv på afstand.

Fruen har et alvorlig ryglidelse og har flere gange måtte side i vores
daværende Mondeo i flere halve timer inden hun kunne kravle ud. En af
vores venner har en Toyota Yaris Verso. Den er meget højere, som var
et krav fra hendes side, og alligevel en økonomisk bil. Ikke en stor
kasse som f.eks. en Touran. Den dag hvor potensen svigter er det dog
trods alt billigere at købe Viagra end at købe en stor bil/motorcykel.

Så da vi ikke længe krævede en bil med plads til både barnevogn og
klapvogn blev vi enig om at anskaffe en Yaris Verso. Desværre er lige
den her model utrolig eftertragtet. Den lokale Toyota pusher havde
ingen og havde endda 2 kunder på "venteliste" .

Konen og undertegnede tøffede lidt rundt på Bilzonen og fandt en på
fyn, men da vi var på vej til øen blev vi kontaktet af sælgeren om at
bilen var solgt.

Tilbage til internettet og så fandt vi en hos Toyota i Holbæk. Jeg
aftalte så at besøge Holbæk den først kommende lørdag, og jeg skulle
medbringe prøveplader ( just i case ). Jeg tog så Kbh. bussen fra
Aalborg over Molslinien og sælgeren hentede mig ved busstoppestedet
ved hovedvejen (bussen kører ikke gennem Holbæk).

Bilen var OK. Havde et problem ved de forreste bremser, men sælgeren
vidste at bilen havde stået stille ved familien i længere tid (bilen
var som ny solgt og serviceret ved Toyota i Holbæk)

Vi blev enig om prisen og sælgeren tilbød at hvis ikke bremserne blev
bedre skulle jeg kontakte den lokale Toyota forhandler og så ville de
ordne det mellem forhandlerne. Der er lidt langt mellem Vendsyssel og
Holdbæk så den aftale var jeg glad for.

Bremserne blev skiftet 14 dage efter sammen med hjullejerne der
begyndte at larme. Det eneste jeg skulle var at ringe til Holbæk. Der
er jeg ikke bange for at handle bil igen for sælgeren holder hvad han
holder.

Benny

Fra : Klaus G.

Dato : 21-04-11 18:36

> [...]
> begyndte at larme. Det eneste jeg skulle var at ringe til Holbæk. Der
> er jeg ikke bange for at handle bil igen for sælgeren holder hvad han
Nu blev der snakket om VW forhandlere og ikke Toyota forhandlere. Toyota
ligger sjovt nok enten helt i top eller meget tæt på i
kundetilfredshedsundersøgelser. Og det er der en god grund til :)

--
Klaus G.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-11 18:58

Benny skriver:

> Tilbage til internettet og så fandt vi en hos Toyota i Holbæk.

Svigermor overvejer om Omegaen skal skiftes ud. Opel vil sælge hende
en Corsa, jeg anbefaler hende en Toyota, netop på grund af
værkstederne. Egentligt ville jeg helst anbefale hende en polo, i og
med jeg har gode erfaringer med VW biler, men vil det simpelthen ikke
på grund af værsktederne.

Klaus
http://www.moppe.dk