Andet multimedie
bentjuul 3670
Lagkopiering i PS 6.0
Fra : Martin Poll

Dato : 10-08-01 23:59

Hej NG

Hvordan får jeg alle lagene med ved kopiering af et billede til et andet
billede. Så det er muligt at redigerer i dem bagefter. Bruger photoshop 6.0.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Marc Eley

Dato : 11-08-01 11:01

in article 9l1ose$3ev$1@news.cybercity.dk, Martin Poll at poll@city.dk wrote
on 11/08/01 12:59 AM:

> Hej NG
>
> Hvordan får jeg alle lagene med ved kopiering af et billede til et andet
> billede. Så det er muligt at redigerer i dem bagefter. Bruger photoshop 6.0.

Mener du ikke bare at duplikere dokumentet?

Edit --> Duplicate

/marc eley

www.grandissue.com

Fra : Ninzen

Dato : 11-08-01 12:09

"Martin Poll" <poll@city.dk> skrev

> Hvordan får jeg alle lagene med ved kopiering af et billede til et andet
> billede. Så det er muligt at redigerer i dem bagefter. Bruger photoshop 6.0.

1. Du åbner begge billeder, stiller dig i det øverste lag i det
billede du vil kopiere,

2. Sørger før at alle de underliggende lag er lænket sammen,
(klik i feltet ud for øjet)

3. og så hiver du det øverste lag over ovenpå det lag hvor
du vil have det i det andet billede.
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : Martin Poll

Dato : 12-08-01 10:40

> [...]
> (klik i feltet ud for øjet)
>
> 3. og så hiver du det øverste lag over ovenpå det lag hvor

Hej

Det har jeg nu prøvet, men kan ikke få det til at virke, prøv at se på
http://mpoll.homepage.dk/ps/ps.htm det kan være at jeg gør noget forkert.

På forhånd tak
Martin

Fra : Madsen

Dato : 12-08-01 12:02

"Martin Poll" <poll@city.dk> skrev:

> Det har jeg nu prøvet, men kan ikke få det til at virke, prøv at se på
> http://mpoll.homepage.dk/ps/ps.htm det kan være at jeg gør noget forkert.

Det er sikkert fordi du prøver at trække de små thumbnails i lagpaletten
fra dokument 1 til dokument 2. Hvis du gør det, kan du linke lagene så
meget du har lyst til, for det er kun den thumbnail du tager ved i lag-
paletten du flytter med over.

Du linker de lag i lagpaletten i dokument 1 som du vil have med over i
dokument 2. Så tager du movetool (eller blot trykker Ctrl. ned) - og
tager ved selve indholdet af dokument 1 og trækker det over i
dokument 2. Hvis du samtidig holder shift nede når du flytter, får dine
lag den samme placering i dokument 2 som de havde i dokument 1.
Ikke forstået som selve lagrækkefølgen, men derimod objekternes
placering i forhold til dokumentets ramme.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Martin Poll

Dato : 12-08-01 14:33

Til NG

I skal for hjælpen.
Du har ret Madsen jeg trak det forkerte sted.

Med venlig hilsen
Martin