Microsoft har kjøpt Skype
Fra : Snorre Berg

Dato : 11-05-11 07:28

Hvor lang tid vil det ta før Skype for Mac blir en mindreverdig utgave
eller før de dropper den helt?

MS brukte mange år på å få til støtte for webcam i Messenger. Dessuten
har de en historie med oppkjøp som ikke taler til deres fordel.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-05-11 08:26

Snorre Berg <snorrefakeberg@gmail.com> wrote:

> Hvor lang tid vil det ta før Skype for Mac blir en mindreverdig utgave
> eller før de dropper den helt?

Det klarede Skype vist helt selv med Skype 5 ;)

> MS brukte mange år på å få til støtte for webcam i Messenger. Dessuten
> har de en historie med oppkjøp som ikke taler til deres fordel.

iView Media f.eks. ...

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 11-05-11 10:32

Den 11.05.2011 09:25, skreiv Thomas von Hassel:

Det er der jeg kommer fra.

Fra : Erik Wessel-Berg

Dato : 11-05-11 13:16

On 2011-05-11 11:32:26 +0200, Snorre Berg said:
> Den 11.05.2011 09:25, skreiv Thomas von Hassel:

> Det er der jeg kommer fra.

....og nå har PhaseOne lansert MediaPro, som skal være basert på iView.
<http://www.phaseone.com/media-pro>

--
--erik (iView MediaPro-bruker som konverterte til Aperture da Microsoft
overtok)

Fra : Snorre Berg

Dato : 11-05-11 15:31

Den 11.05.2011 14:15, skreiv Erik Wessel-Berg:

> [...]
> <http://www.phaseone.com/media-pro>
>
> --
> --erik (iView MediaPro-bruker som konverterte til Aperture da Microsoft

Meget interessant! iVMP hadde sine svakheter, men har de ordnet dem, så
skal jeg gi POMP et forsøk.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-05-11 15:46

Snorre Berg <snorrefakeberg@gmail.com> wrote:

> Den 11.05.2011 14:15, skreiv Erik Wessel-Berg:

> Meget interessant! iVMP hadde sine svakheter, men har de ordnet dem, så
> skal jeg gi POMP et forsøk.

PhaseOne er nok nogle af dem der rent faktisk forstår fotografernes
ønsker og krav så mon ikke chancen er større end hos Microsoft ...

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 12-05-11 08:11

Den 11.05.2011 16:45, skreiv Thomas von Hassel:

> PhaseOne er nok nogle af dem der rent faktisk forstår fotografernes
> ønsker og krav så mon ikke chancen er større end hos Microsoft ...

Jeg lastet ned siste versjon av Skype på jobb PC-en. Nå virker ikke
voicechat lenger. Det er med andre ord ikke bare Mac-utviklingen som
henger igjen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-05-11 08:25

> [...]

> Jeg lastet ned siste versjon av Skype på jobb PC-en. Nå virker ikke
> voicechat lenger. Det er med andre ord ikke bare Mac-utviklingen som

Nej, der er vist generel enighed om at Skype med den nyeste version har
"skift i nælderne" som vi siger.

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 12-05-11 09:00

Den 12.05.2011 09:24, skreiv Thomas von Hassel:

> Nej, der er vist generel enighed om at Skype med den nyeste version har
> "skift i nælderne" som vi siger.

Jeg kjenner verken etymologien til eller betydningen av noe annet enn
ille til.

For øvrig ser jeg lyst på at det ser ut til å være sterk dansk
medvirkning i Phase One.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-05-11 09:08

> [...]

> dem, så >>>> skal jeg gi POMP et forsøk. >>> >>> PhaseOne er nok nogle af
> dem der rent faktisk forstår fotografernes >>> ønsker og krav så mon ikke
> chancen er større end hos Microsoft ... >>> >> Jeg lastet ned siste
> versjon av Skype på jobb PC-en. Nå virker ikke >> voicechat lenger. Det er
> med andre ord ikke bare Mac-utviklingen som >> henger igjen. > > Nej, der
> er vist generel enighed om at Skype med den nyeste version har > "skift i
> nælderne" som vi siger. > Jeg kjenner verken etymologien til eller
> ut fra empirien skjønner jeg at når de omtalte «nælder» er beheftet med

argh, "skiDt" i nælderne ... brændenælderne.

> For øvrig ser jeg lyst på at det ser ut til å være sterk dansk medvirkning
> i Phase One.

Nu er de jo "headquarted" i Danmark så det giver sig selv ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-05-11 10:01

> argh, "skiDt" i nælderne ... brændenælderne.

Det hedder "nesler" på norsk iflg. Google Translate
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Wessel-Berg

Dato : 12-05-11 11:24

On 2011-05-11 16:30:37 +0200, Snorre Berg said:
> Meget interessant! iVMP hadde sine svakheter, men har de ordnet dem, så
> skal jeg gi POMP et forsøk.

Akronymet er nesten god nok grunn til å ta det i bruk igjen
--
--erik

Fra : Snorre Berg

Dato : 12-05-11 11:55

Den 12.05.2011 12:24, skreiv Erik Wessel-Berg:

> Akronymet er nesten god nok grunn til å ta det i bruk igjen

Ja, og at det tydeligvis er et selskap genuint opptatt av fotografering
som går inn som en industriell eier. I tillegg kommer det faktum at vi
som allerede besitter en lisens får oppgradering for kun 49 Euro. Hvis
import fra Aperture/iPhoto er like smertefri som den var fra iPhoto da
jeg i sin tid kjøpt iVMP er veien til kassen kort for min del.

Fra : Lyrik

Dato : 11-05-11 15:05

On 11 Maj, 08:27, Snorre Berg <snorrefakeb...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> MS brukte mange år på å få til støtte for webcam i Messenger. Dessuten
> har de en historie med oppkjøp som ikke taler til deres fordel.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er med glæde jeg ser at MS har købt Skype. Så kan det være at man
kan investere en 50'er i den uden at blive hængt op på et
månedsabonnement! Og så kan det være at pengene ikke udløber.
Der trænger til lidt fornyelse i det program. Det håber jeg MS kan
ordne.
MS har givet mange gratis ting fra sig. Internet Expludderbasse for
eksempel. Morsom pirathistorie. MS manglede en browser og gik ind på
en aftale med udvikleren af en sådan. Vi distribuerer den sagde MS og
så deler vi indtægterne! Firmaet røg i med begge ben. MS fik
browseren og distibuerede den gratis! Så var der ikke noget at dele og
det andet firma havde leveret den kvit og frit til MS.
Så MS er ikke bange for gratis.

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-05-11 06:51

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> MS fik
> browseren og distibuerede den gratis! Så var der ikke noget at dele og
> det andet firma havde leveret den kvit og frit til MS.

Din historie er ikke sjov når du ikke inkludrer slutningen ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-05-11 07:36

> Din historie er ikke sjov når du ikke inkludrer slutningen ...

Hvad er slutningen da? Var det Mosaic, det drejede sig om?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-05-11 07:47

> Hvad er slutningen da? Var det Mosaic, det drejede sig om?

Ja, det var Mosaic. Og Microsoft blev slæbt i retten og endte med at
lave et forlig som gav Mosaic/Spyglass Inc. en bunke penge.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-05-11 18:10

> Nej, der er vist generel enighed om at Skype med den nyeste version har
> "skift i nælderne" som vi siger.

Ikke "skidt"? Det andet giver ikke meget meinung...