Iphone slettede data - HASTER :-)
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 09-05-11 09:26

Så skete det for mig - har kun haft egen iPhone i 10 dage:

Opdaterede IOS og havde ikke backup af nyeste fotos/video.
Er der en måde at få adgang til iPhone som harddisk og så overføre disse?
Jeg går ud fra at filerne stadig ligger på iPhone, indtil de bliver
overskrevet af nye filer.

mvh. Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-05-11 09:47

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Så skete det for mig - har kun haft egen iPhone i 10 dage:
>
> Opdaterede IOS og havde ikke backup af nyeste fotos/video.

iTunes burde tage en backup før den opdaterer ...

> Er der en måde at få adgang til iPhone som harddisk og så overføre disse?
> Jeg går ud fra at filerne stadig ligger på iPhone, indtil de bliver
> overskrevet af nye filer.

Ikke nemt, og ikke uden at jailbreake ...

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 09-05-11 10:04

> Ikke nemt, og ikke uden at jailbreake ...

Gør ikke noget. Kan vel breake tilbage...?

- Mikael

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-05-11 11:08

> iTunes burde tage en backup før den opdaterer ...

Hvorfor har iTunes ikke lavet backup? Det skal den da gøre, så snart man
slutter sin iPhone til computeren. Kan du (Mike) ikke fortælle lidt mere
i detaljer, hvad der skete, så vi andre måske kan undgå, at det samme
rammer os?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-05-11 11:35

> Hvorfor har iTunes ikke lavet backup?

Godt spm .. med mindre man kan annulere den backup den tager lige inden
en update ... jeg har aldrig prøvet ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-05-11 14:35

> Godt spm .. med mindre man kan annulere den backup den tager lige inden
> en update ... jeg har aldrig prøvet ...

Men den tager da altid backup, gør den ikke? Så snart jeg sætter min
iPhone til, tager iTunes backup. Også selv om jeg ikke skal installere
en opdatering.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-05-11 14:37

> Men den tager da altid backup, gør den ikke? Så snart jeg sætter min
> iPhone til, tager iTunes backup. Også selv om jeg ikke skal installere
> en opdatering.

jo, det samme her.

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 17-05-11 10:13

Tak for hjælpen, alle. Blev lidt nervøs, da det skete, men heldigvis er alt
ok nu.

> [...]
> slutter sin iPhone til computeren. Kan du (Mike) ikke fortælle lidt mere
> i detaljer, hvad der skete, så vi andre måske kan undgå, at det samme

Strømmen gik på min Macbook midt i update.

Jeg har genskabt min iPhone fra seneste backup, og ikke mistet fotos
alligevel.

Min iPhone bliver ikke automatisk BU af iTunes ved tilslutning. Jeg skal
åbne iTunes og vælge sync.

- Mikael

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-05-11 22:10

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Min iPhone bliver ikke automatisk BU af iTunes ved tilslutning. Jeg skal
> åbne iTunes og vælge sync.

OK, det vil sige, at iTunes slet ikke åbner af sig selv, når du slutter
din iPhone til? Det kan du vælge på forsiden med din iPhone i iTunes,
når din iPhone er sluttet til. Jeg troede, det var standard. Når jeg
slutter min iPhone til min Mac, åbner iTunes automatisk, der laves
backup af min iPhone, og den bliver synkroniseret. Hvis jeg så ændrer på
indholdet af musik eller billeder eller måske køber flere programmer, så
kan jeg synkronisere iPhone igen ved at klikke på knappen "Snykroniser".
Det er vel lidt af en smagssag, om man gerne vil have, at iTunes selv
åbner og begynder at synkronisere. Nogle vil gerne have mere styr over
computeren, andre vil gerne have mere automatik.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 09-05-11 09:53

Det kan hende http://ecamm.com/mac/phoneview/ kan hjelpe deg.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-05-11 17:17

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> writes:

> [...]
> Er der en måde at få adgang til iPhone som harddisk og så overføre disse?
> Jeg går ud fra at filerne stadig ligger på iPhone, indtil de bliver

Ligger de der ikke endnu? Prøv at lade iPhoto snuse til den.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-05-11 17:18

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Men den tager da altid backup, gør den ikke? Så snart jeg sætter min
> iPhone til, tager iTunes backup. Også selv om jeg ikke skal installere
> en opdatering.

Jeg tror ikke den sikkerhedskopierer billeder og video. Det er jo
iPhotos opgave.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-05-11 19:43

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110509 <nospam0002+20110509@gmail.com> wrote:

> Jeg tror ikke den sikkerhedskopierer billeder og video. Det er jo
> iPhotos opgave.

Selvom den ikke gør det så overlever de ihvertfald OS opdateringer ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-05-11 20:55

> Selvom den ikke gør det så overlever de ihvertfald OS opdateringer ...

Men det kan godt være, at hvis man har taget billeder og video med
iPhone, og man aldrig har valgt at overføre dem til iPhoto (eller
Aperture), så ligger de nok kun på iPhone. Der bliver vel heller ikke
lavet backup af programmer. De ligger jo allerede i iTunes, hvis man
ellers har gjort brugt sin iPhone efter bogen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 17-05-11 10:16

Hvor indstilles dette? Jeg skal: 1. Åbne iTunes. 2. Bede iTunes om at synce.
Iphoto åbner automatisk, når jeg tilslutter iPhone.

> Selvom den ikke gør det så overlever de ihvertfald OS opdateringer ...

Ja, det fandt jeg ud af. Fotos lå der stadig.

- Mikael

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-05-11 22:39

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110509 <nospam0002+20110509@gmail.com> wrote:

> Jeg tror ikke den sikkerhedskopierer billeder og video. Det er jo
> iPhotos opgave.

Jo den gør. Den kloner hele telefonen.

Hvis du sætter en andens iPhone til din Mac, så laver den også en backup
af den.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : jp

Dato : 09-05-11 19:05

> [...]
> Er der en måde at få adgang til iPhone som harddisk og så overføre disse?
> Jeg går ud fra at filerne stadig ligger på iPhone, indtil de bliver

Ja rigtige mænd tager ikke backup de græder
Prøv at gendanne i iTunes
Jo

--
jo

Fra : Niels

Dato : 10-05-11 10:30

On May 9, 10:25 am, "nospamtoMike [8000 C]" <nos...@kern.dk> wrote:
> [...]
> Er der en måde at få adgang til iPhone som harddisk og så overføre disse?
> Jeg går ud fra at filerne stadig ligger på iPhone, indtil de bliver

Jeg har lige lagt nyt SIM-kort i min iPhone 4, der allerede var
opgraderet til 4.3.3. Teleselskabet "Call Me" (hold jer fra dem)
sagde, at jeg skulle tilsluttet telefonen til iTunes og lave et
"Restore" for at komme på det rigtige net. iTunes tilbød ingen backup,
alle data er væk, og telefonen kan ikke komme på nettet...

Mens jeg ventede på et micro SIM-kort fra Call Me købte jeg et Lebara-
kort og klippede unødvendigt plastik af, så det blev til et micro-
kort. Det fungerede fint. Hvorfor skal man mon så på et andet net
(carrier) fordi man vælger at ombytte alm. SIM-kort til et micro SIM-
kort?

--
Niels

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-11 21:16

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> [...]
> "Restore" for at komme på det rigtige net. iTunes tilbød ingen backup,
> alle data er væk, og telefonen kan ikke komme på nettet...

Når man vælger Restore (eller Gendan), bliver man så ikke spurgt, om man
vil indlæse data fra en backup? Normalt gemmer iTunes backup fra de
iPhones, der har været sluttet til. Hvis du laver en ny Restore, kan du
være heldig, at du bliver spurgt, om du vil indlæse data fra din backup.
Din iPhone må vel være backuppet fra tidligere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 09:07

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jo den gør. Den kloner hele telefonen.
>
> Hvis du sætter en andens iPhone til din Mac, så laver den også en backup
> af den.

Jeg tror altså stadig ikke den sikkerhedskopierer billeder og video.
Efter min bedste overbevisning skal jeg selv trække billeder og video ud
med et passende program.

Hvad siger Thomas eller Morten?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 10:23

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 <nospam0002+20110724@gmail.com> wrote:

> Jeg tror altså stadig ikke den sikkerhedskopierer billeder og video.
> Efter min bedste overbevisning skal jeg selv trække billeder og video ud
> med et passende program.
>
> Hvad siger Thomas eller Morten?

Sikkerhedskopien tager program indstillinger/data og andre småting.
Musik, Video, Selve applikationerne skal du selv sørge for.

<http://support.apple.com/kb/ht1766>

Find listen "iTunes will back up the following information"

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 10:30

> [...]
>
> <http://support.apple.com/kb/ht1766>
>
> Find listen "iTunes will back up the following information"

Der står

"Camera Roll (Photos, screenshots, images saved, and videos
taken. Videos greater than 2 GB are backed up with iOS 4.0 and later.)"

SÃ¥ jeg tog fejl :)